Petak, 24 rujna, 2021

Gluten free kuharica: Provjereni trikovi za najukusniji bezglutenski kruh

Kako je gluten (protein koji se nalazi u većini žitarica) vrlo jeftin i lako dostupan, a industrijskim namirnicama daje formu, volumen i kompaktnost, tako ga, na nesreću mnogih celijakičara, proizvođači hrane obilato i rado koriste.  Kroz godine je postao važan dio prehrambenih boja, konzervansa i aditiva pa se može naći u namirnicama u kojima ga […]

Kako je gluten (protein koji se nalazi u većini žitarica) vrlo jeftin i lako dostupan, a industrijskim namirnicama daje formu, volumen i kompaktnost, tako ga, na nesreću mnogih celijakičara, proizvođači hrane obilato i rado koriste. 

Kroz godine je postao važan dio prehrambenih boja, konzervansa i aditiva pa se može naći u namirnicama u kojima ga niti u snovima ne biste očekivali.

Za osobe s celijakijom čak i najmanja količina glutena u namirnicama može biti okidač za ozbiljne tegobe. Zato donosimo nekoliko provjerenih savjeta/trikova za izradu domaćeg kruha – da na kraju ispadne najukusnije kruh koji ste ikad okusili!

Mali trikovi za što uspješniji rezultat

Prvi kontakt sa tek pomiješanim bezglutenskim brašnom i tekućinom neka ne bude metal. Bezglutensko tijesto za kruh najkrhkije u početku izrade, kada se brašno tek pomiješa sa tekućinom a miješanje metalnim priborom (npr. žlicom) će mu dodatno onemogućiti fermentaciju.

Pri dodavanju mlake tekućine u mješavinu brašna, prvo sjedinite tekućinu sa brašnom laganim miješanjem drvenom kuhačom ili plastičnom žlicom, a tek onda pomiješajte mikserom, tj. njegovim metalnim nastavkom. Zašto? Zato jer je bezglutensko tijesto samo po sebi nestabilno i nerijetko se sporije diže, a dodir hladnog metala miksera će ga samo uspješnije spljoštiti, tj. spriječiti fermentaciju.

Mjesto na kojemu se diže tijesto za kruh ne bi smjelo biti toplije od 23-25 stupnjeva Celzijusa, ali niti hladnije. Idealno mjesto za dizanje tijesta je pećnica zagrijana do 25 stupnjeva C.

Nemojte ‘ubiti’ tijesto dugotrajnim miješanjem

Smijete ga snažno miješati, ali ne dugo. Ako radite kruh sa gotovim bezglutenskim mješavinama, dovoljno je tijesto miješati najviše 3-4 min. Sve preko toga će dodatno razbiti ionako krhku mrežu koja (jedva) drži brašna na okupu, a za rezultat ćete dobiti tvrdi i bezukusan kruh koji je ‘povukao’ previše okusa iz kvasca.
Nakon prvog uspješnog dizanja tijesta, prije nego oblikujete kruh i stavite ga peći, poželjno je tijesto premijesiti rukama i doslovce mu ubiti svaki mjehurić, oblikovati ga po želji i pustiti da odmiruje oko pola sata prije pečenja.

Važite sve sastojke po težini, a ne volumenu – baš kao što navodi i recept.

Koristite ocat – pospješuje reakciju kvasca, a time i dizanje tijesta. U bezglutenskom svijetu, mnogi u tu svrhu koriste jabučni ocat. Jedna žlica octa na pola kilograma bezglutenskog brašna je sasvim dovoljna da pospješi dizanje tijesta do željenog volumena.

Pročitajte još...

Anamaria Laslo: Život uz strogu bezglutensku dijetu može biti kvalitetan i zabavan!

Kako je doista živjeti s celijakom od rođenja otvoreno nam je ispričala novinarka i turistička djelatnica Anamaria Laslo, kojoj je u dobi od svega godinu dana dijagnosticirana celijakija te cijeli život provodi strogu bezglutensku dijetu kako bi sačuvala zdravlje

Odabrali gurmani: Hrvatska na 4. mjestu najboljih nerazvikanih svjetskih kuhinja

Prema izboru 250 chefova i foodieja napravljen je popis deset država koje treba staviti na svoje gastro ture. Hrvatska se nalazi na četvrtom mjestu - odmah iza Filipina, Vijetnama i Meksika. 

8 provjereno najboljih dijeta za mršavljenje i 4 koje trebate izbjegavati

Najvažnije što morate učiniti prije usvajanja novog načina prehrane jest postaviti sebi sljedeća pitanja: Je li održiva? Zabranjuje li određenu hranu, uključujući vašu omiljenu? Možete li ostati na ovoj dijeti dok se družite s prijateljima ili idete u restorane? Donosimo 8 vrsta prehrane koje je lako održavati i 4 koje trebate zaboraviti

Bademovo ili zobeno mlijeko: koje je bolje za vaše zdravlje?

Alternativni mliječni proizvodi postaju sve popularniji u svijetu. Konkretno, zobeno mlijeko i bademovo mlijeko pojavili su se kao predvodnici koji zamjenjuju obično mlijeko u receptima i pićima. Je li jedno od njih bolje za vaše zdravlje?

Povezano

Idemo u berbu gljiva, jabuka ili jagoda: Ovaj vikend je prava prilika za to!

Nama je jesen najljepše vrijeme za vikend izlete! Zato ovog vikenda idemo i na gljivarijadu u Liku, i u samoberbu jabuka u Lekenik, a bome nećemo propustiti ni samoberbu 'jesenskih' jagoda kod Sesvete. Jedva čekamo!

10 zamjena namirnica: Unesite dodatnih 30 g vlakana za bolju probavu!

Napravite neke vrlo jednostavne zamjene hrane i na jednostavan način unesite vlakna u organizam - ne samo da su dobra za bolji rad naše probave nego i smanjuju rizik od mnogih bolesti!

Upoznajte Damjana Bistričića, chefa čije burgere jedu i u Tokiju!

Poznati puležanski kuhar objašnjava zašto je svaki chef u svojom misaonoj nutrini zapravo slikar, kipar, alkemičar, liječnik i svećenik, što samurajski kodeks ima s gastronomijom, kako je bilo kuhati za Papu i razne plemiće te što znači njegov novi gastronomski smjer 'Le art brut cuisine'

Brzi i zdravi doručak: 5 jednostavnih recepata gotovih u 10 minuta!

Ako krenete u dan sa zdravom hranom, to će vas motivirati da tako i nastavite do odlaska u krevet. Svaki dan radnog tjedna započnite s jednim od ovih jednostavnih recepata za doručak

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime