Srijeda, 17 srpnja, 2024

Kad ne možemo odoljeti: Najzdravije grickalice za one koji vole jesti po noći

Spavanje je vitalni dio holističkog wellnessa, uključujući mršavljenje, pa je čvrst noćni odmor čak važniji od posta za taj dodatni sat. Stoga, kad nam je potreban kasni zalogaj, postoji ipak valjan razlog da mu se prepustimo

Ponekad jednostavno ne možemo odoljeti grickalicama nakon obroka te se borimo sami sa sobom. Većini nas je potreban (ne da želimo, već trebamo) slatki zalogaj nakon večere, a kad pojedemo malo kasnije, postanemo nezasitni i želimo još grickalica. Kako se boriti protiv žudnje za kasnonoćnim grickalicama? 



Unatoč popularnom mišljenju, nije najbolja ideja otići u krevet kad smo gladni. Ako idemo u krevet gladni, mogli bismo se probuditi oko 3 sata ujutro i biti jaaako gladni.

Taktika preživljavanja

To je posljedica postne ili noćne hipoglikemije, reakcije koja znači da nam razine glukoze u krvi padaju prenisko, a naše tijelo počinje proizvoditi kortizol, tako da imamo energije otići i pronaći potrebnu hranu. To je taktika preživljavanja.

Budući da (obično) ne umiremo u ovom scenariju i jednostavno pokušavamo smanjiti noćne obroke, to može biti frustrirajuće. Spavanje je vitalni dio holističkog wellnessa, uključujući mršavljenje, pa je čvrst noćni odmor čak važniji od posta za taj dodatni sat. Stoga, kad nam je potreban kasni zalogaj, prepustite mu se.

Evo nekih od naših omiljenih opcija za kasno noćne obroke:

1/ Jogurt s medom

Umjesto da poližete pola litre sladoleda, pojedite jogurt bogat probioticima i proteinima. Običan okus je klasičan, pa ako vam je potrebno više slatkoće, malo meda bit će dovoljan unos ugljikohidrata koji će vam omogućiti miran san.

2/ Humus s krekerima

Humus je izvrstan izvor proteina i odlična slana poslastica. Dodajte ga na krekere sa sjemenkama ili krekere bez glutena za malo dodatnog unosa proteina, a možete ga namazati i na nešto hidratizirajuće poput krastavaca ili mrkve.

3/ Zobena kaša

Znamo da zvuči pomalo čudno da se ovaj doručak jede kasno navečer, ali to je savršen međuobrok. Mala porcija tople, mekane, utješne zobi izvrsna je opcija za punjenje trbuščića. To je složeni ugljikohidrat koji će se polako razgraditi u probavnom traktu kako bi spriječio pad šećera u krvi. 

4/ Kokice

Ako niste istinski gladni, već žudite za nečim hrskavim, ispecite kokice! Preskočite mikrovalnu pećnicu i stavite ih na ploču za kuhanje. Pečenje je super jednostavno – sve što trebate je masnoća (maslac, maslinovo, kokosovo ili ulje avokada) i zrnca kokica. Kokice imaju malo kalorija i puno vlakana – samo se dobro osigurajte zubnim koncem prije nego što to provedete noć uz njih.

5/ Maslac od oraha

Kad je vaša želja za slatkim na vrhuncu, ali biste radije izbjegli slatkiše i kolačiće kasno navečer, velikodušna žlica maslaca od oraha zasigurno će vas zadovoljiti! Pomiješajte ga s malo meda ili javora za dodatnu slatkoću i jednostavne ugljikohidrate. Proteini će se polako probavljati i hraniti vaše tijelo.

6/ Sjemenke bundeve
Hrskave sjemenke bundeve bogate su bjelančevinama te su idealno jelo za spavanje. Osim što u potpunosti zadovoljavaju želju za hranom, izvrstan su izvor magnezija i triptofana, dva spoja koji nam pomažu da se opustimo i zaspimo. Također su pune cinka, koji pomaže našem mozgu da od triptofana napravi serotonin.

Pripremite se na slatke snove!

Fotografije: Unsplash

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime