Gannijev najnoviji korak prema održivijoj garderobi ostavlja kožu u prošlosti i uvodi biljne alternative. Modni brend se obvezao eliminirati svu upotrebu životinjske kože do 2023., postupno ukidajući materijale u kolekciji za proljeće/ljeto 2022. godine.
Ganni je započeo preces potpunog izbacivanja korištenja kože u dodacima i cipelama. Iz poslovne perspektive, međutim, tu odluku kako kažu, nije bilo lako donijeti.
Biramo održivost unatoč izazovima
“Ukidanje kože jako boli s kreativne i komercijalne točke gledišta”, rekao je osnivač danske marke Nicolaj Reffstrup.
“Ganni bi mogao nastaviti stvarati mnoge sjajnih kožnih proizvoda koji će se prodavati u tisućama primjeraka, ali ipak ne možemo jer moramo biti bolji. Ponekad sumnjam u ono što radimo, ali sljedećeg jutra se probudim i osjećam ponos što nastavljamo inzistirati na održivosti unatoč izazovima”, dodao je Reffstrup.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Iako je napravio korak prema eliminaciji konvencionalne kože iz svojih kolekcija, proces je Reffstrupu još više otvorio oči i pokazao koliko se zapravo koža danas koristi u modnoj industriji.
Ističući kako je koža “posvuda na većini velikih tjedana mode”, Reffstrup naglašava da golemi ekološki otisak koji kožna galanterija ima nije u skladu s naporima modne industrije da postane odgovornija. “Ako je tekstil nova plastika, onda koža mora biti novi ugljen”, istaknuo je Reffstrup.
Veliki dio tkanine nastaje od ostatka kožice grožđa
Kako bi postigao svoj cilj, brand se udružio s talijanskim proizvođačem Vegea u stvaranju svoje kolekcije SS22. “Vegea je super inovativni brend za razvoj tkanine s visokim udjelom biljnog sadržaja. Veliki dio tkanine nastaje od ostatka kožice grožđa dobivenog u proizvodnji vina”, naglasio je Reffstrup.
Koristeći ostatke ljuske grožđa iz vinarstva, biljnih ulja i prirodnih vlakana iz poljoprivrede, inventivni materijal sprečava da otpad završi na odlagalištima i isključuje otrovne kemikalije, teške metale i druga opasna otapala.
Na svom putu da postupno ukine konvencionalnu kožu, Ganni je ranije imao poteškoća u pronalaženju prikladnih alternativa.
“Posvećeni smo korištenju certificiranih materijala s manjim lošim utjecajem na okoliš, koji trenutačno čine više od 70 posto naših kolekcija”, ističe Nicolaj Reffstrup.
Kako alternative postaju sve bolje i bolje, Reffstrup vjeruje da će brendovima i potrošačima uskoro biti lako krenuti odgovornim putem. “Očekujemo da ćemo dodatno povećati količinu biljnog sadržaja za buduće kolekcije, jer je materijal još u fazi razvoja.”
Fotografije: Lana Ohrimenko za Ganni