Nakon dvije godine stanke, hrvatski dizajnerski dvojac ELFS, napokon se vraća na modnu pistu! “Slow down, go green” ime je kampanje koja najavljuje kolekciju za jesen/zimu 2021, a tradicionalno modno druženje zakazano je za 23. listopada u 12 sati, na lokaciji koju dečki još uvijek ne žele otkriti.
Jedan od najprepoznatljivijih modnih brendova na domaćoj i regionalnoj sceni ovom se kolekcijom fokusira na promišljenu domaću proizvodnju i održivi pristup modi, stvarajući bezvremenske odjevne komade. Modna industrija jedan je od najvećih zagađivača na svijetu, ali pažljivim gospodarenjem, uporabom recikliranih materijala, recikliranjem i održivim pristupom modi, itekako je moguće biti odgovorno moderan.
Dugovječnost i odgovorno poslovanje
Upravo je to glavna poruka njihove najnovije kolekcije za jesen/zimu 2021, nazvanoj “Slow down, go green“, čije je naslovno lice Valentina Đurić.
“Moda koju stvaramo je spora i dobro promišljena, ona je bezvremenska i kvalitetna, a svaka karika u lancu proizvodnje je i adekvatno plaćena za svoj posao. Osim etičkih vrijednosti i održivosti, za razliku od brze mode, koja je jeftina, brzo se troši, neadekvatno vrednuje proizvodne cikluse i iznimno zagađuje, kako u proizvodnji tako i kratkim vijekom uporabe, spora moda nešto je sasvim drugo. Riječ je o ideologiji koja za cilj ima u modu vratiti dobre tradicionalne vrijednosti kao što je poticanje lokalnih i ekoloških proizvođača te stvaranje mode od materijala koji su dugotrajni i mogu se reciklirati. Važna je i održiva cijena proizvoda, kako za samog kupca, tako i cijena koju plaća okoliš. U konačnici, spora moda želi ljude maknuti od klasičnog konzumerizma te okrenuti kvaliteti koju promoviramo iznad svega“, poručuje Aleksandar Šekuljica.
Dugovječnost, kvaliteta te socijalno odgovorno poslovanje filozofija je ELFSA koja je utkana u njihov rad od samih početaka. Ovaj kreativni dvojac ponosan je na višegodišnju suradnju sa Socijalnom zadrugom Humana Nova, gdje se sav njihov tekstilni otpad pohranjuje, a potom i prerađuje. Ideja o stvaranju odjeće koja će se zaista nositi, koja je ljudima potrebna i koja će trajati sezonama vidljiva je u gotovo svim kolekcijama, ali i u ovoj.
Dio kolekcije od recikliranih materijala
Haljina Nancy je jedan od njihovih najdugovječnijih modela i ponovno je našla svoje mjesto i u ovoj modnoj priči, a novo ruho dobile su i njihove prepoznatljive trenirke, koje su i nakon 15 godina jednako tražene. Dvojac je posebnu pažnju posvetio i brojnim modnim detaljima koji će upotpuniti gotovo sve jesenske i zimske odjevne varijante, a dio kolekcije izrađen je i od recikliranih materijala.
Pokrovitelji ovogodišnje modne su Violeta, čije omekšivače preporučuje dvojac ELFS, a koji su pakirani u zero waste ambalaži te osim što štite odjeću i čine ju dugovječnijom, štite i okoliš. Mercedes-Benz Auto Gašparić je višegodišnji ELFS partner, a dolazi s modelom EQA koji predstavlja ulazni model u Mercedesov potpuno električni EQ svijet.
Tajne kućne njege lica, tijela i kose otkriva Kiehl’s, a tu je i Garnier Fructis koji do 2025. godine neće koristiti nerecikliranu plastiku, čime će uštedjeti preko 40.000 tona plastike godišnje. Bočice Fructis šampona i balzama već danas su napravljene od 100% reciklirane plastike. Vjerni partneri su i svježi aromatični talijanski prosecco Bottega, tonik Thomas Henry te Akta, jedna od vodećih hrvatskih tvrtki specijaliziranih isključivo za proizvodnju vrećica. Za šminku i frizuru modela brine se tim Studija Marcela.
Fotografije: Danijel Galić