Instagram, ali i društvene mreže općenito su veliki dio svakodnevnice brojnih ljudi. Upravo su one prva stvar koju vidimo kada otvorimo oči, ali i posljednja prije nego što ih zatvorimo. Ljudi koje pratimo ne društvenim mrežama tako postaju i dio naših života, načina razmišljanja i odluka koje donosimo. Obzirom na veliki utjecaj koji imaju na nas, veoma je važno da pratimo iskrene i pozitivne ljude od kojih nešto možemo i naučiti.
Dunja Jovanić jedna je od prvih influencerica u regiji
Jedna od najiskrenijih osoba na društvenim mrežama u regiji je upravo Dunja Jovanić, na Instagramu poznata pod imenom imfashionbabe. Influencericu i poduzetnicu na Instagramu prati gotovo 340 tisuća ljudi i ta brojka iz dana u dan sve više i više raste. Dunja je u ovom poslu više od deset godina, a na svojim početcima, kako i sama kaže, nije mislila da će biti gdje je danas. Uspješna je vlasnica modnog brenda BÉBÉ by Dunja Jovanić i na tržište je plasirala basic komade koji su nam svima prijeko potrebni u garderobi.
Uz razvoj brenda, ali i konstante promjene na društvenim mrežama, Dunja je zaposlenija nego ikada. Ipak, uspjeli smo je uloviti nekoliko dana prije početka ljetnog odmora i popričali smo o prošlosti, sadašnjosti, ali i budućnosti. Obzirom na njezinu kreativnost, čini nam se da je tek na početku, a što nam je sve otkrila, saznajte u nastavku.
Konstantan rad na sebi je ključan
Prije svega, želim Vam čestitati na novoj kolekciji kupaćih kostima koju ste prije nekoliko dana predstavili putem svog brenda BÉBÉ by Dunja Jovanić. Poruka kampanje i same kolekcije bila je – samopouzdanje. Smatrate li da je isto važno za posao kojim se bavite? Bilo da je riječ o influencingu i konstantom izlaganju kamerama, ali i pokretanju vlastitog brenda?
Smatram da je samopouzdanje ključno za sve u životu i ja sam dokaz toga da se samopouzdanje može razviti s vremenom i to baš kroz posao. Kada sam započela ovaj posao, prije deset godina, iako sam svima izgledala kao osoba sa puno samopouzdanja, zapravo sam ga imala jako malo.
Ono što je meni pomoglo je upravo posao, razne uspješne kampanje koje su iza mene, i ja kroz svoj brend i kroz influencerstvo pokušavam to približiti djevojkama i s njima podijeliti svoju priču, kako bi i one radile na svom samopouzdanju i bile zadovoljne sobom.
View this post on Instagram
Čovjek se navikne da svatko može javno iznijeti mišljenje o njemu
Život u online svijetu često zna biti brutalan, pa je i samim time ponekad teško graditi samopouzdanje. Imate li neke trikove koji su pomogli Vama da dođete u fazu dobrog osjećaja u vlastitom tijelu? Životno iskustvo, dobre knjige, rad na mentalnom zdravlju?
Rad na sebi u svakom smislu, je li u pitanju knjiga, rad sa psihoterapeutom, odlazak na razne radionice, kampove ili slično, bilo što od toga da odaberete kao svoj način borbe sa današnjim svijetom, svojim osobnim borbama, za izgradnju osobnosti, ili samopouzdanja, bitno je da vi odaberete ono što vama najviše odgovara.
Vrlo sam naivno ušla u ovaj posao, nikada nisam očekivala da ću izgraditi to što jesam, nisam znala što me očekuje i jednog dana sam se probudila i shvatila da je moj posao vrlo javan i da svako može imati mišljenje o meni, na što se čovjek s vremenom navikne, ali je potrebno da svako od nas radi na svojim mehanizmima kako bi se očuvao. Slažem se da je skoro pa nemoguće da vas neke stvari ne povrijede, pogotovo ukoliko netko priča neistine o vama, a ukoliko to može da utječe na vašu porodicu…
View this post on Instagram
Međutim, ja sam tokom godina razvila mehanizme gdje vrlo lako mogu prepoznati kada neke stvari koje ljudi pišu apsolutno nemaju veze sa mnom, nego sa nekim njihovim frustracijama. Jako sam zadovoljna što sam uz pomoć psihoterapije našla način na koji se borim sa ružnim stvarima, iako, naravno, koliko god da razvijate mehanizme i imate iskustva u tome, neke stvari vas na kraju dana ipak pogode i promijene.
Želim pokazati ljudima da je svaki dan satkan od pozitivnih i manje pozitivnih misli, emocija, ali da je sve to na kraju dana život
Nije Život Instagram – viralni video o životu influencera
Upoznati smo s rečenicom “Instagram laže”, ali čini mi se da za Vas ista ne vrijedi. Na svom Instagramu često objavljujete hranu koju jedete, ističete da ne uređujete fotografije. Veoma ste iskreni sa svojim emocijama, sretnim, ali i tužnim danima. Obzirom na veliki broj pratitelja, ali činjenicu da na Instagram svi bježe jer je tamo sve “ljepše” i “bolje” od stvarnog života, koliko je hrabrosti potrebno za “ogoljevanje” duše pred velikim broj ljudi?
Kod mene je sve to dolazilo u etapama. Kada sam se počela baviti ovim poslom to je bilo u eri kada je Instagram bio samo fotografija, nije postojao story, tako da sam se ja s publikom prvo upoznavala kroz slike, pa me ljudi nisu mogli puno upoznati, a onda je došao YouTube i čuveni vlogovi koji su me doveli tu gdje sam danas i tada su me ljudi po prvi put vidjeli u raznim situacijama i bolje upoznali. Kada sam prestala snimati za YouTube, smatrala sam da moja publika nema dovoljno vremena za gledanje takvog sadržaja, te sam prešla u potpunosti na Instagram.
Oduvijek se trudim prikazati svoj realni život, koliko god da je to moguće, iako, složit ćete se, bilo bi potpuno suludo da npr. 5 dana plačem, ili iznosim negativne emocije, ali želim da zadržim neku realnu Dunju i da iako u nekom trenutku izgledam super glam na fensi događaju, a svo to vrijeme sam možda na rubu suza, što je normalno za svakoga od nas. Želim pokazati ljudima da je to normalno i da je svaki dan satkan od pozitivnih i manje pozitivnih misli, emocija, ali da je sve to na kraju dana život.
Također, 2019.godine sam snimila video koji je bio viralan i zvao se “Nije Život Instagram” gdje sam pokušala približiti ljudima ne samo svoju priču, već priču raznih drugih influencera, da pokažem šta se sve to događa iza kamere.
Ne možemo biti kreativni ako nemamo slobodnog vremena
Često znamo čuti kako influenceri žive život iz snova. Koliko je truda potrebno uložiti za balans između svih poslovnih obveza, ali i uživanja u sadašnjosti i privatnom životu? Instagram nije više lijepa fotografija, sada su tu reelsovi i video format koji troši puno više vremena i energije. Imate li dana odmora i koliko je moguće pobjeći od online svijeta kada Vam je isti posao? Što Vas opušta?
Ne bih rekla da živim život iz snova. Mislim da vrlo naporno radim za svaki like i za svaki svoj idući korak i mislim da mi je ova godina jedna od apsolutno najtežih, iako je sve na prvi pogled u redu.
View this post on Instagram
Ova godina je izazovna što na privatnom, što na poslovnom planu, jer konstantno ljudima trebam pružati kreativni sadržaj koji ih animira, s druge strane trebam biti vrlo ozbiljna i posvetiti se svojoj firmi, brendu koji nevjerojatnom brzinom raste i sada se, više nego ikada, osjećam rastrgano između svih tih dijelova mog života i mislim da sam u ovom trenutku najmanje posvećena sebi i da mi jako nedostaje vremena za sebe.
Čovjek ne može biti kreativan ukoliko nema slobodnog vremena kada bi se time bavio, tako da se nadam da ću do kraja godine to promijeniti i malo se više okrenuti sebi.
Nije očekivala da će brend ovoliko narasti
Jedna ste od prvih, ali i najpopularnijih influencerica u regiji. Kada se osvrnete na prošlost, jeste li na početku mislili da ćete poslovno biti gdje ste danas? Uistinu ste dokaz da se trudom i radom snovi ostvaruju. Koliko je težak bio put od prve objave, do današnjeg broja preko 330 K pratitelja? Je li bilo trenutaka kada ste htjeli odustati?
U ovaj posao sam krenula iz čiste ljubavi i mislim da je to ključ onoga zašto sam ovdje gdje jesam. Nikada nisam očekivala nikakvu naknadu, a kamoli bilo kakvu slavu, tako sam razmišljala kada sam započela svoju karijeru kao influencer i potpuno isto kada sam pokrenula svoj brend. Ušla sam u to iz ljubavi i želje da probam još nešto i nikada nisam očekivala da će za godinu dana brend ovoliko narasti. Mislim da ukoliko pokrenete nešto iz ljubavi i dobre namjere, rijetko kada mogu izostati rezultati.
Mislim da je moj put bio dosta težak, izazovan i da je ključ u tome što sam počela u pravo vrijeme, ne previše mlada, već sa 22, 23 godine, kada sam koliko toliko imala neko iskustvo i neku zrelost. Vrijedno sam radila na svakom svom pratitelju, kao što i danas to radim i ovaj put ne bih mijenjala ni za što.
Sve u životu započinjem s ozbiljnim namjerama
Prije gotovo dvije godine pokrenuli ste vlastiti modni brend, BÉBÉ by Dunja Jovanić, nazvan prema Vašoj mezimici i vječnoj životnoj ljubavi. Koliko se dugo ideja o njemu “kuhala” u Vašoj glavi? Jeste li zadovoljni razvojem brenda?
Ideja o mom brendu je ideja koja se rodila 2019.godine, tada sam po prvi put osjetila potrebu napraviti nešto svoje i to na nagovor mojih klijenata. Klijenti su vidjeli koliki utjecaj imam kada pričam o njihovim proizvodima i od više njih sam dobila mišljenje da bi trebala probati nešto u ovim vodama.
2019.godine je brend bio nešto potpuno drugačije i trebao je biti lansiran krajem te ili početkom 2020., međutim dogodila se corona i shvatila sam to kao znak da nije pravi trenutak. Godinu dana kasnije ideja se promijenila, prilagodila situaciji (coroni) i ja sam konačno sam dočekala svojih 5 minuta (smijeh). Ljudi su počeli mijenjati navike, više su obraćali pažnju na to kako izgledaju kod kuće, željeli su nešto što je comfy, što je kvalitetno i u čemu izgledaju dobro, a to je upravo ono odakle kreće cijela ideja brenda.
Razvojem brenda sam prezadovoljna, brend raste i ljudi ga toliko vole i neizmjerno mi je drago zbog toga. Sve što započnem započinjem sa ozbiljnim namjerama, nisam čovjek koji radi stvari od danas do sutra, tako da vjerujem da će ovaj brend trajati dugo dugo i da ću se ja razvijati kao biznismen uz BÉBÉ.
Vrijedno sam radila na svakom svom pratitelju, kao što i danas to radim i ovaj put ne bih mijenjala ni za što
BÉBÉ by Dunja Jovanić je uistinu potpuno drugačiji brend od svega što je dostupno na tržištu, a originalnost je zasigurno jedna od prvih riječi koje mi osobno padaju na pamet prilikom opisivanja istog. Možete li nam otkriti kako izgleda kreativni proces, gdje nalazite inspiraciju, koja Vam je nit vodilja prilikom stvaranja novih komada?
Ono što je bila moja inicijalna ideja prilikom rada na brendu je da radimo proizvode koji su potpuno basic, koji su multifunkcionalni, odnosno kombiniraju se na različite načine, nose se vani i unutra i da na taj način kupci dobivaju vrjedniji proizvod – mogu jedan proizvod nositi na više načina i u više situacija. To se pokazalo kao ključna stvar kada se radi o mom brendu. Uočila sam da na tržištu postoji toliko opcija, ali najmanje onih basic komada koje kombinirate s najrazličitijim stvarima i to će zauvijek biti moja inspiracija koja potiče iz onoga šta nedostaje na tržištu.
View this post on Instagram
Ove jeseni dolaze mnogi noviteti
BÉBÉ by Dunja Jovanić predstavlja Vaš modni stil i ono o čemu često pričate, a to je važnost ulaganju u komade koji su vječni i prilagodljivi svakom stilu. Postoji li neki komad koji biste preporučili kao prvi odjevni predmet za sve one koji se tek upoznaju s Vašim brendom?
Prvi komad koji bih svakako preporučila svim djevojkama su naše košulje, naša pidžama, jer su to proizvodi koji su sjajne kvalitete i smatram da kada se jednom zaljubite u naše košulje onda ćete shvatiti cijelu priču o brendu, nosivosti, materijalima koje koristimo i smatram da je to super proizvod za početak.
Koji su Vam budući planovi za BÉBÉ by Dunja Jovanić ? Možete li nam otkriti kada dolaze neki novi odjevni komadi i o čemu se radi?
Mi vrijedno kuhamo planove za dalje. U rujnu dolazi “Back To School” kolekcija, kao i kolekcija pletenine. Takođe, spremamo nešto čemu se ljudi nadaju od samog početka brenda, a za sada je to strogo čuvana tajna koja stiže krajem godine.
View this post on Instagram
Moda je nešto što živite i što je dio Vašeg posla. Imate li neka modna pravila i savjete koje biste podijelili s našim čitateljima? Što su must have komadi koje bi svatko trebao imati?
Kada je riječ must have komadima uvijek je to dobar jeans, dobra crna torba i super sexy stiletto cipele.
Volim raditi s dizajnerima iz regije
Imate li modnu listu želja za ljeto?
U mojoj ljetnoj shopping košarici trenutno možete naći dva para cipela brendova Gucci i The Attico, Prada midi kariranu suknju i Rimowa kofer. 😉
Vaša garderoba je mix high street i high end komada, a često nosite i razne regionalne dizajnere. Obzirom da volimo otkrivati nova imena na modnoj sceni, imate li omiljene regionalne dizajnere čijim se komadima uvijek rado vraćate?
U regiji ima mnogo talentiranih i divnih ljudi i uvijek mi je čast raditi s nekim novim. Neki od mojih omiljenih dizajnera u Srbiji su Ines Atelier, Mihano Momosa, Tijana Žunić…
Sa regionalnim dizajnerima nisam radila previše, radila sam sa Matijom Vuicom prije nekoliko godina i ta je suradnja je bila divna, iz Makedonije obožavam Zanova, iz BiH Irmu Kohel. Jako se radujem radu sa drugim influencerima iz regije.
View this post on Instagram
Ljeto je u tijeku, a znamo da ste velika zaljubljenica u putovanja, koji su Vaši planovi? Gdje ćete se opuštati, smijati i plesati do zore?
Za koji dan idem na prvi opuštajući odmor. Provesti ću desetak dana u Crnoj Gori i Hrvatskoj i ne mogu dočekati ovo putovanje koje će me recharge-ovati za sve buduće poslovne poduhvate.