Ponedjeljak, 25 ožujka, 2024

Kako su se promijenila naša putovanja zbog koronavirusa?

Iako se nećemo nikad odreći mogućnosti putovanja, mnogi su se trendovi uslijed pandemije promijenili. No, čini se kako nije sve ni tako crno, jer više nego ikad okrenuli smo se obitelj i zajedničkom otkrivanju ljepota Lijepe naše

Dinko je imao kartu za festival Primavera u Barceloni ovog ljeta. Kao i rezerviran hotel i kupljenu avionsku kartu. Ništa se od toga nije dogodilo. Organizatori festivala odgodili su festival za drugo ljeto i ponudili povrat novca, dok hotel i aviokompanija nisu nudili povrat, nego istu uslugu sljedeće godine u željenom terminu.



Tina je planirala s prijateljicama na egzotični Tajland početkom ljeta, ali ni to se nije dogodilo. Kupljene karte zamijenile su za vaučere. Ova dva slučaja samo su jedni od tisuće i tisuće nesuđenih turista iz Hrvatske kojima su propala putovanja zbog pandemije korona virusa. I dok se nagađa koliki će biti gubici turizma na globalnoj razini, putovanja ipak nisu (i neće) stati. Iako su brojke – zastrašujuće oko 100 milijuna poslovnih mjesta u turizmu je nestalo ili će biti eliminirano.

Putnički promet je u američkim zrakoplovnim kompanijama smanjen za 95 posto u odnosu na prošlu godinu, dok se očekuje da će se međunarodni putnički prihodi smanjiti za više od 300 milijardi dolara. Iako su turistički rezultati u našoj zemlji bili puno bolji od dramatičnih predviđanja, povratak većeg broja oboljelih od koronavirusa ponovno je stavio pod lupu otvaranje granica za putnike. Ono što je ljeto otkrilo, potvrdit će vjerojatno i bliska budućnost – način na koji putujemo stubokom se promijenio, ali nadamo se – kratkoročno. No, pandemija je iznjedrila neke (nove) trendove:

  • ‘Staycation’ je eksplodirao

Ljudi se ne mogu potpuno odreći putovanja i odmora. ‘Pobjednik’ cijele situacije oko pandemije jest tzv. ‘staycation’, odnosno ostanak u vlastitoj zemlji. Na radaru su posjeti nacionalnim parkovima, jezerima, rijekama i šumama. Neki odlaze samo na dnevne izlete i spavaju kod kuće, neki se odlučuju na odlazak u drugi kraj zemlje. Ali svima je na umu jedno pitanje: gdje je sigurno za moju obitelj? Gdje se osjećam zaštićeno?
“Zbog ‘staycationa’ se ljudi osjećaju ugodnije jer im je lokacija poznata, mogu izbjeći putovanje avionom i imaju zdravstveno osiguranje, poznaju zdravstveni sistem, ne postoji jezična barijera i kraće je vrijeme putovanja. Stoga su putovanja unutar vlastite zemlje pravi hit ove godine”, navodi Nick Wyatt, direktor odsjeka za putovanja u kompaniji GlobalData.

  • Putovanja automobilom su vrlo popularna

Svima je, s vremena na vrijeme, potreban svjež zrak i promjena. Odmor u prirodi najtraženiji je ovog ljeta. Mnogi su sjeli u automobil i odlučili istražiti gradove, parkove i regije u vlastitoj zemlji. Baš poput avantura na otvorenom, ‘roadtrip’ je vrlo popularan i u ostatku godine, jer će ljudima tako biti najlakše sve organizirati. Vrijeme koronavirusa zapravo je dobro iskoristiti za planiranje putovanja po Hrvatskoj – od nacionalnih parkova i Jadrana do gastroljepota Slavonije.

  • Višegeneracijska putovanja u porastu

Tijekom izolacije mnoge su šire obitelji silom prilika bile dugo razdvojene pa su bake i djedovi, tetke, stričevi sigurno željni što više vremena nadoknaditi s unucima i nećacima. Zato u post-pandemijskom svijetu raste trend zajedničkih putovanja različitih generacija.
Prema istraživanju koje je provedeno u veljači i prije svjetskog ‘lockdowna’ predviđao se porast obiteljskih putovanja. Sve to prije no što je većina ljudi diljem svijeta svoje najmilije mogla vidjeti samo putem Zoom aplikacije. Stoga će ljudi željeti putovati s obiteljima dalje od obiteljskog dvorišta, iako zajednički odmor različitih generacija zahtijeva pomno planiranje.

  • Raste potražnja za putnim osiguranjem

Svi smo naučili lekciju uslijed koronavirusa – epidemije i pandemije nisu pokrivene u većini ugovora putnog osiguranja. Broj polica putnog osiguranja je od siječnja porastao za 200 posto na globalnoj razini, prema podacima kompanije InsureMyTrip. To je najveći porast koji je ta tvrtka prijavila u zadnjih 20 godina, što navještava novi trend – putnici su promijenili način razmišljanja kako zaštiti svoj ulog u putovanja. Većina ljudi sada razmišlja o klauzuli ‘povrat zbog bilo kojeg razloga’. Ta polica u prosjeku stoji 40 posto više od standardne police putnog osiguranja. Ali ako odustanete iz bilo kojeg razloga – bilo da je riječ o novom valu pandemije ili ste se naprosto predomislili – moći ćete dobiti povrat novca, ili barem dio njega.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime