Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Airbus predstavio koncept prvog komercijalnog zrakoplova s nultom emisijom

Proizvođač zrakoplova Airbus nedavno je predstavio tri koncepta komercijalnih zrakoplova bez emisije koji će se napajali vodikom. Pretpostavka je kako će u upotrebi biti do 2035. godine

Svaki od koncepata, nazvani ZERO, dizajniran je kako bi pokazao drugačiji način na koji je Airbus mogao postići letove s nultom emisijom.



Uz predstavljanje koncepata, tvrtka je otkrila i vizualni prikaz električnih zrakoplova: dizajn turboventilatora, dizajn turbo elise i ‘tijela s izmiješanim krilima’, koji bi se oslanjali na vodik kao glavni izvor energije.

Smanjiti štetan utjecaj na okoliš
Konceptima se želi pokazati kako zrakoplovna industrija može smanjiti utjecaj na okoliš. “Uvjeren sam da upotreba vodika – u sintetičkim gorivima i kao primarni izvor energije za komercijalne zrakoplove – ima potencijal značajno smanjiti klimatski utjecaj zrakoplovstva”, rekao je izvršni direktor Airbusa Guillaume Faury. Iz Airbusa žele razviti zrakoplove i pustiti ih u proizvodnju do 2035. godine.
“Koncepti će nam pomoći da istražimo i upotpunimo dizajn i izgled prvog svjetskog komercijalnog zrakoplova s nultom emisijom, neutralnog na klimu, koji namjeravamo staviti u uporabu do 2035. godine”, nastavio je Faury.

Turboventilacijski zrakoplov mogao bi prevesti do 200 putnika
Airbusov konceptni zrakoplov s turboventilatorom mogao bi prevesti 120 do 200 putnika i imati domet veći od 2 tisuće milja, s mogućnošću putovanja preko kontinenata. Umjesto da koristi mlazno gorivo, zrakoplov će se napajati modificiranim plinsko-turbinskim motorom koji radi na vodik izgaranjem. Vodik će se skladištiti i distribuirati iz spremnika smještenih iza stražnje tlačne pregrade aviona. Dizajn elisno-mlaznog motora, koji se kao i ostali koncepti, pokreće izgaranjem vodika. Sa sličnim dometom kao koncept kod turboventilatora, zrakoplov s izmiješanim krilima mogao bi primiti do 200 putnika.

Da bi se prešlo na zrakoplove s nultom emisijom, zračne luke bi trebale značajnu promjenu infrastrukture za transport i punjenje vodika, što bi zahtijevalo potporu vlada, rekao je proizvođač. “Prijelaz na vodik, kao primarni izvor energije za ove konceptualne avione, zahtijevat će odlučnu akciju cijelog zrakoplovnog ekosustava”, dodao je Faury.

Prošle je godine zrakoplov australske inženjerske tvrtke MagniX ‘Harbor Air ePlane, koji je ujedno prvi komercijalni električni zrakoplov na svijetu, završio testni let u Kanadi. U avionu se nalazi šest sjedala, a napaja ga električni pogonski sustav velike gustoće.

Airbus je nedavno predstavio radni model zrakoplova Maveric koji štedi gorivo, a koji, poput gore navedenog dizajna s nultom emisijom, ima ‘mješovito tijelo’. Također, tvrtka surađuje s arhitektonskom firmom MVRDV da bi istražila kako bi vertiporti, čvorišta za slijetanje putničkih bespilotnih letjelica, mogli postati dijelom budućih transportnih mreža.

Fotografije: Airbus

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime