Prošlo je neko vrijeme otkako nismo čekali u red za noćni klub. Sjećate li se zapravo kako je dobar osjećaj bio ući u klub? Dugo čekanje na hladnoći, pokušaji da izgledamo što trijeznije i preguravanje preko reda davno je zaboravljeno.
Upravo takve osjećaje imamo prema Clubhouseu. Iako ne dopustite da vas ime zavara. U ovom klubu možete uživati iz udobnosti vlastitog doma!
Možda ste već čuli za Clubhouse. Ali je mala vjerojatnost da ste mu se pridružili. Razlog tome jest što je ova nova društvena platforma reputaciju dijelom izgradila na ekskluzivnosti. Ako želite poslati član morate dobiti pozivnicu i imati iPhone, ali to bi se uskoro moglo promijeniti. Naime, početkom prosinca 2020. Clubhouse je imao samo 3.500 članova širom svijeta, a trenutno više od 2 milijuna korisnika. Mnogi od tih članova su slavne osobe poput Oprah, Ashtona Kutchera, Drakea i Jareda Letoa.
Što je Clubhouse?
Na Twitteru se komunicira kratkim rečenicama, Instagram je fokusiran na sliku, a Facebook na upoznavanje, ali u Clubhouseu se sve vrti oko zvuka. U godini kada smo se najviše povezali preko Zooma, Clubhouse je platforma na kojoj se zaboravlja kontakt očima, traženje dobre pozadine i uređivanje za razgovor – ovdje je fokus isključivo na razgovor.
Tvrtka sama sebe opisuje kao “novu vrstu društvenog proizvoda koji se temelji na glasu i omogućava ljudima da razgovaraju, pričaju, razvijaju ideje, produbljuju prijateljstva i upoznaju nove zanimljive ljude širom svijeta.”
Vogue je iskustvo na aplikaciji opisao kao “spajanje razgovora u stilu podcasta uživo, panel diskusija, mogućnosti umrežavanja (neki pametni ljudi već mijenjaju ‘influencera’ za ‘moderatora’) i razne mogućnosti korištenja soba (zaključavanje i privatne opcije su dostupne tako da možete razgovarati i s prijateljima), aplikacija na neki način oponaša interakcije iz stvarnog života.”
Sam zvuk, međutim, ne napušta aplikaciju. To je glavno pravilo: Nema snimanja razgovora i oni se nikada ne spremaju.
Tko je to osmislio aplikaciju i kako dobiti poziv?
Paul Davison i Rohan Seth osnivači su ove aplikacije. Iako je ona aktivna od travnja 2020. godine, u samo mjesec dana i sa samo 1.500 korisnika, njezina vrijednoste iznosila je oko 100 milijuna dolara, navodi CNBC.
Trenutno se još uvijek ne možete pridružiti Clubhouseu bez pozivnice. Ako ste korisnik iPhonea, možete preuzeti aplikaciju i rezervirati korisničko ime za trenutak kada dobijete poziv. No, aplikacija se uskoro planira proširiti na širu javnost i na Android sustav. Iz Clubhousea su otkrili kako to još nije napravljeno iz dva razloga: žele polako graditi zajednicu i pripremiti značajke koje će joj pomoći u radu s većim brojem ljudi.
“Gradimo Clubhouse za sve i radimo na tome da svijetu bude dostupan što je brže moguće”, piše na web mjestu aplikacije.
Kako dobiti poziv u Clubhouse?
Trenutno se još uvijek ne možete pridružiti Clubhouseu bez pozivnice. Na Clubhouse stranici upišete svoj telefonski broj i svoje pravo ime (u teoriji). Eventualno korisničko ime koje želite koristiti možete registrirati prije nego što uopće dobijete pozivnicu. Osobi koja vas poziva jednostavno treba vaš telefonski broj. Poslat ćete vam poruku s pozivom za posjet joinclubhouse.com/app i prijavite se s tim brojem.
Što mogu slušati u Clubhouseu?
Kad napokon dobijete pristup aplikacija će vam ponuditi razne razgovore koje možete pratiti; od sporta, tehnologije, svjetskih poslova do vjere i ostalih tema. U svakoj od tema ćete pronaći ljude koje zanima ista stvar i možete ih pratiti. Što više tema i ljudi pratite, veća je vjerojatnost da ćete dobiti prijedloge za sobu koja odgovara vašim željama. Sobe za razgovore se otvaraja i zatvaraju kad ih ljudi pokreću ili ukidaju. I ništa se ne bilježi na Clubhouse. Ali to ne znači da drugi članovi neće pronaći načine za snimanje razgovora. Ne kaže se uzalud sve je na internetu zauvijek.
Kako izgleda razgovor?
Soba za razgovor je poput konferencijskog poziva, ali nekoliko ljudi razgovara dok ih većina sluša. I, baš poput telefonskog poziva, kada je razgovor završen, soba je zatvorena. Za razliku od Twitcha – gdje streaming videozapisi uživo ostaju na platformi da bi se ljudi mogli vraćati i gledati ih, audio-chatovi nakon svog završetka nestaju. Na aplikaciji nema slika i profila, već samo profilna slika svakog korisnika.
Koliko ljudi sudjeluje u razgovoru?
Trenutačno ograničenje je 5000 ljudi po sobi u Clubhouseu. Svi uključeni u razgovor se međusobno ne vide se, pa je to kao da preslušate telefonski poziv. Nema profesionalne montaže, zvučnih efekata i oglašavanja (barem ne službeno). “Stil” razgovora je fleksibilan: jedna soba može biti ležerna, jedan-na-jedan razgovor između prijatelja, dok je druga strana može vioditi formalniji razgovor u stilu talk-showa, također moguće je voditi veliku grupnu raspravu ili čak glazbenu sesijua. Razgovor se vodi između kreatora sobe i osoba koje on prihvati u razgovor. Ako netko zanimljiv upadne u sobu – poput poznatih osoba – kreator / moderator sobe ih može pozvati na „pozornicu“ kao govornika. Svatko tko sluša može “dignuti ruku”, a na osnivaču / moderatoru sobe ovisi hoće li mu dati riječ.
Tko koristi Clubhouse?
Korisnici aplikacije su brojna poznata imena. Lutajte po aplikaciji i možda ćete čuti ljude poput Oprah, Kevina Harta, Drakea, Chrisa Rocka ili Ashtona Kutchera. Mogli biste upasti u razgovor. To je na neki način velika prednost ove aplikacije, imate veliku mogućnost umrežavanja. Dostupnost razgovora s poznatim i uspješnim osobama iz cijelog svijeta može otvoriti mnoge mogućnosti. Osim slavnih osoba, aplikacija je naizgled usmjerena na ljude koje smatra elitnom klijentelom. Postao je svojevrsni statusni simbol za pripadnike Silikonske doline nakon lansiranja prošle godine. Čini se kako je čitava stvar samo oko pozivima shvaćena prilično ozbiljno.
Koja je kontroverza s Clubhouseom?
Clubhouse već ima problema sa zlouporabom i moderiranjem sadržaja – ili s nedostatkom istih. Bilo je nekoliko pritužbi da Clubhouse nije učinio puno toga kako bi zaštitili ljude od zlostavljanja, rasističkih i neugodnih komentara.
Nadamo se da će ova aplikacija ubrzo biti dostupna svima i da ćemo saznati zašto je ‘zaludjela’ cijeli svijet, točnije brojne elitističke krugove.
Ljude privlači ekskluzivnost. Što je teže upasti u neku grupu, to su ljudi više zaluđeniji. Tako je nekada bilo sa gmailom i pozivnicama