Subota, 24 srpnja, 2021

Sportreact: Hrvatska inovacija pomaže sportašima da postižu bolje rezultate

Anto Širić, Andrej Kedveš i Ivan Josipović, tri su mlada entuzijasta i vrhunska sportaša koji su razvili uređaj koji omogućuje sportašima da se kreću i reagiraju brže - što u sportu ponekad može značiti milisekundu, odnosno prevagnuti za pobjedu

U vrhunskom sportu ključan faktor koji vas drži na vrhu sasvim sigurno su brzina, preciznost i fokus. A ponekad i jedna milisekunda može odrediti hoće li netko stati na tron ili ne. Dobro to znaju i tri hrvatska vrhunska sportaša koji su udružili snage i van sportskih terena te pokrenuli inovativni sportsko-tehnološki startup sportreact.

Susnivač Anto Širić, vrhunski je sportaš i član Hrvatske kickboxing reprezentacije, po struci inženjer mehatronike zadužen za razvoj prototipa dok je Andrej Kedveš, također član Hrvatske kickboxing reprezentacije zadužen za kompletnu sportsku pozadinu sustava. Treći član sportreacta je Ivan Josipović, dvostruki osvajač D&AD New Blood Yellow Pencil natjecanja u Londonu, peterostruki osvajač Case Study Competitiona u Zagrebu i rekreativni sportaš, zadužen za strateško planiranje, marketing i dizajn.

Uređaj mogu koristiti svi koji žele razviti kognitivne i motoričke sposobnosti

Pojednostavljeno rečeno, sportreact je uređaj koji omogućuje sportašima da se kreću i reagiraju brže. Uređaju je osnovna namjena sportska upotreba, ali ga mogu koristit svi koji žele razviti kognitivne i motoričke sposobnosti. Ima dva modela rada, trening i testing, odnosno dijagnostiku.
Trening je možda najlakše povezati s treningom nogometnog ili rukometnog vratara. Sportreact moduli se mogu lako montirati na okvir gola. Vratar stoji u početnom položaju, a u trenutku kada jedan od modula emitira signal, vratar mora u što kraćem vremenskom intervalu napraviti specifični pokret, odnosno baciti se kako bi putem senzora deaktivirao modul. Nakon toga vraća se u početni položaj i čeka sljedeći signal koji će se upaliti na nekom od modula.
“U testing opciji sportreact moduli služe kao “timing gates” ili prolazna vrata koja bilježe prolazak sportaša te se tako mogu provoditi raznorazni standardni kineziološki testovi –  primjerice, test na 50 metara s tri kontrolne točke, Z test te naravno tu je i opcija kreiranja vlastitog testa. Sve to omogućuje kvalitetnu dijagnostiku i analizu sportaša”, objašnjava nam osnivač Anto.

Anto Širić

Uskoro dolazi Beta verzija

Anti je osnovnu ideju i poticaj dao njegov trener Aleksandar Pupac koji je htio u dvorani imati neku vrstu sustava za razvoj reakcije. To ga je, kao inženjera mehatronike po struci, zaintrigiralo pa je počeo istraživati te graditi sustav koji je znatno kompleksniji od onoga što se na početku ‘tražilo’. Proces proizvodnje trajao je dugo i još traje.
“Rekao bih da smo u procesu razvoja, a da je proizvodnja naša sljedeća stepenica koju ćemo vjerujem uspješno savladati. Razvijali smo nekoliko prototipova koji su nadmašili one prethodne, pa nam tako i sada dolazi Beta verzija koja će biti spremna za korištenje u suradnji s našim prvim partnerima”
, objašnjava nam Anto.
S obzirom na važnost same brzine i brzine reakcije u velikoj većini sportova, njihov dodatan razvoj kroz razne trenažne operatore je nužan. Uređaj svoju primjenu nalazi u svim sportskim granama, kako u ekipnim, tako i u individualnim sportovima.

Uređaj za sve sportske grane

“Uvjet uspješnog ostvarivanja sportskih ciljeva primjenom uređaja je poznavanje specifičnih kretnih struktura sportske aktivnosti te potrebitih motoričkih sposobnosti. Uz postavljene ciljeve, precizno odabranim trenažnim aplikacijama direktno utječemo na željenu sposobnost ili tehničko-taktički dio sportske pripreme. Osim razvoja sposobnosti, uređaj ima svoju značajku i u dijagnostici funkcionalnih i motoričkih sposobnosti. Važnost pravodobne i precizno provedene sportske dijagnostike pruža nam polaznu točku u planiranju i programiranju trenažnog procesa, dok tijekom trenažnog ciklusa, omogućuje analizu ostvarenih željenih adaptacija na trenažne stimulanse”, ispričao nam je Andrej Kedveš, kineziolog u timu.
Svaka sportska, ali i svakodnevna aktivnost objedinjuje motoričke i kognitivne sposobnosti čineći nas efektivnijima u našem kretanju, preživljavanju ili bavljenju sportom.

“Određenim trenažnim zadacima moguće je zahtijevati veće kognitivno ili motoričko opterećenje, no s obzirom na povezanost kognitivnih i motoričkih sposobnosti, utječući na jednu sposobnost indirektno utječemo i na druge sposobnosti te je gotovo nemoguće izbjeći njihovu sinergiju”, kaže nam Anto. 
Glavna kognitivna značajka uređaja je razvoj donošenja brze, svrhovite odluke, kojih je prepuna sportska utakmica, utrka ili borba.

Uz uređaj dolazi i aplikacija sa 6 modula

Uređaj se sastoji od 6 modula koji imaju mogućnost prikazivanja simbola na koje korisnik reagira ili koji se koriste kao senzori za detekciju prolaska sportaša, a moduli su povezani s mobilnom aplikacijom putem koje se upravlja radom modula. Moguće je koristiti prethodno definirane trening i testing rutine ili kreirati svoje.
“U budućnosti planiramo i unutar mobilne aplikacije prodavati rutine kao i omogućiti nekoliko razina za korisnika ovisno o količini dostupnih značajki unutar mobilne aplikacije. Aplikacija nudi mogućnost kreiranja profila korisnika, trenera i tima te će biti dostupna u mobilnoj, tablet i desktop varijanti. Aplikacija analizira i grafički prikazuje korisnikov napredak”, objašnjava naš sugovornik.
Uskoro im dolazi Beta verzija koja će im omogućiti povećanje broja prvih korisnika i slobodnu prodaju.

Osim što pomaže sportašima uređaj mogu koristiti i djeca u razvoju

Sam uređaj pronalazi i veliku primjenu na drugim tržištima. Sport je njihova baza i od sporta su krenuli te  se u tome smjeru razviju.
“Iako bi se uređaj mogao koristiti u radu s osobama s kognitivnim poteškoćama ili u rehabilitaciji budući da uređaj unapređuje sposobnosti ili smanjuje deficite ako postoje”, kazao nam je Anto.
Na tržištu postoji nekoliko rješenja no podijeljena su na dva dijela trening i testing uređaji, a sportreact spaja te dvije mogućnosti u jedan uređaj što ga čini jedinstvenim. Sportreact također ima mogućnost prikazivanja različitih znakova i simbola što omogućuje kompleksnije trening rutine i u konačnici veći napredak.
“Svakako je bitno naglasiti da se signal može deaktivirati udarcem ili koristeći senzor kojem se unutar aplikacije može definirati domet kako bi se mogao prilagoditi svim zahtjevima te naravno mobilna aplikacija koja korisniku omogućuje jednostavno i brzo korištenje, kreiranje i analizu trening rutina.”

Do sada su za ovu inovaciju osvojili razne nagrade, nagradu za najbolji pitch na Algebra LAB Demo Dayu te drugo mjesto na Bug Idea Knockout natjecanju. Sve su im bile vjetar u leđa i potvrda da rade nešto dobro, a nagrada od 100.000 kuna na Zagreb Startup Factory omogućila im je početak poslovanja i razvoj nulte serije.

Fotografije: privatni album

Pročitajte još...

Re-Book: Knjižnice-kućice za posudbu knjiga novi su istarski hit!

Projekt re-book iza kojeg stoje knjižničarka iz Labina Majda Milevoj Klapčić i srednjoškolac Petar Dundara širi se Istrom i osvaja nagrade za genijalnu ideju - iz samostojećih kućica svatko može posuditi knjige za čitanje ali i dopuniti police sa svojim knjigama

Arhitektica Ivana Živičnjak: U Australiji radim na robotic hubu – boljem od Amazonovog

Zagrebačka arhitektica otvoreno progovara o prednostima i manama života u dalekoj Australiji, kamo se zbog posla preselila prije 7 godine, te ističe kako i tamo ima korupcije i nepotizma, samo su manje očiti nego u Hrvatskoj

Sven Marušić (Five): Usred pandemije zaposlili smo 70 novih ljudi

Agencija Five prodana je nedavno za 40 milijuna dolara međunarodnoj softverskoj grupi Endava. Sa Svenom Marušićem, managing partnerom u Fiveu, razgovaramo o jednoj od najvećih digitalnih akvizicija na hrvatskom tržištu, Elonu Musku, poslovanju tijekom pandemije te budućim planovima dinamičnog trojca

Natalija Borjan: Mi smo primjer kako mlade potaknuti da internet koriste za edukacije

Voditeljica promotivnih i programskih aktivnosti Doma mladih Split otkriva sve o ideji projekta 'Dan po dan mladi u kulturi online' koji uključuje mlade u kulturno-umjetničke aktivnosti i potiče ih da online okruženje koriste za edukaciju i razvoj kritičkog mišljenja

Povezano

TOP 5 besplatnih mobilnih aplikacija za uređivanje fotografija

Otkrijte mobilne aplikacije za uređivanje fotografija, uz koje će vaš feed i fotografije s ljetnih godišnjih odmora izgledati kao kod top svjetskih influencera koje fotografiraju profesionalci

Ambiciozni ciljevi: Uskoro ćemo moći igrati igrice i na Netflixu!

Poznato je da Netflix tvrdi kako mu najveća konkurencija nisu druge streaming platforme. To su igre poput Fortnitea s kojima se Netflix natječe i gubi od njih, a sada to žele promijeniti

LEGO objavio prvi prototip kockica izrađenih od reciklirane plastike

Prototip je stvoren zbog želje danske tvrtke da sve svoje proizvode izrađuje od održivih materijala do 2030. godine. Tijekom eksperimenta otkrili su kako plastična boca od jedne litre daje dovoljno sirovine za oko 10 komada Lego kockica veličine 2x4

Iskoriste dokolicu za shopping: donosimo popis proizvoda za koje niste znali da vam trebaju!

Rachel Meaders na TikToku otkriva proizvode za koje rijetki znaju, a koji su vrlo korisni i značajno nam olakšavaju svakodnevni život. Donosimo popis najzanimljivih!

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime