Novinar, bloger i putopisac Domagoj Jakopović Ribafish sa svojom je Udrugom RokOtok prošle godine pokrenuo projekt povezivanja 17 jadranskih otoka plivanjem, a jedna od misija bila je i čišćenje jadranskih plaža od smeća. Kako je ove godine, zbog pandemije koronavirusa odgodio plivanje i druženja s djecom i roditeljima dok ne bude sigurno za sve sudionike, prioritet mu je postao nastavak projekta “Očistimo zajedno jadranske plaže od plastike”.
“Žao mi je što i ove godine nećemo biti među djecom i roditeljima koji me podržavaju i koji su me na svakom otoku dočekali s veseljem i dali mi snage da nastavim plivati i poticati djecu na međusobno druženje, izlazak u prirodu i istraživanje Lijepe naše. No, procijenili smo da je ipak sigurnije druženje ostaviti za iduću godinu, ali smo zato ustrajni u namjeri da zajedno očistimo jadranske plaže od plastike. Vrijedna donacija Head&Shouldersa će nam pomoći da provedemo planirano čišćenje plaža i da ih oslobodimo ponajprije od plastike koju izbaci more, ali i koju ostavljaju gosti na plažama”, izjavio je Domagoj Jakopović Ribafish.
Na plažu Vrtiluka na Murteru more svake godine izbacuje veću količinu otpada koju čiste i lokalne udruge uz pomoć komunalnog poduzeća Ježinac iz Tisnog, no svaka pomoć im je dobrodošla. Ribafish i njegov tim su samo na toj plaži prikupili ukupno 12 vreća različitog otpada i uz pomoć komunalnog poduzeća Ježinac i murterske udruge Argonauta zbrinuli sav prikupljeni otpad.
“Dugotrajna promjena navika i zaštita dragocjene prirode jedna je od poruka koju upućuje suradnja između naše vodeće marke za kosu Head&Shoulders i udruge RokOtok. Head&Shoulders je uz suradnju s udrugom RokOtok početkom godine i u Hrvatskoj predstavio bocu koja je dijelom izrađena od plastike prikupljene na plažama diljem svijeta. Procter&Gamble stalno ide korak dalje i u svojem programu ‘Ambition 2030’ ima za cilj u sljedećih 10 godina za svoje vodeće marke koristiti 100% recikliranu plastiku, upola smanjiti emisiju stakleničkih plinova i koristiti 100% električne energije iz obnovljivih izvora”, pojasnila je Roberta Čirjak, marketing menadžerica Procter&Gamblea.
Projekt “Očistimo zajedno jadranske plaže od plastike” pokrenut je početkom ožujka i trajao je sve do kraja travnja. Kupnjom svake boce Head&Shouldersa kupci su podržali prikupljanje donacije u iznosu od 100.000 kuna udruzi RokOtok namijenjenu za čišćenje otočnih plaža.
Među sljedećim destinacijama na kojima će udruga RokOtok očistiti plaže su Korčula, Pag, Krk, Crikvenica, Pašman i Kukljica. Osim čišćenja jadranskih plaža udruga će u skladu s mjerama opreza tijekom pandemije održati i edukaciju u školama o projektu RokOtok, a kada to okolnosti dopuste u planu je i nastavak povezivanja 50 jadranskih otoka plivanjem.