Subota, 16 listopada, 2021

Google Earth Timelapse: Sad možete vidjeti stvarne štete koje nanosimo Zemlji

Pogledajte kako se led na Grenlandu topi jer se planet zagrijava, pridonoseći globalnom porastu razine mora; kako se krčenje šuma u Amazoniji pojačalo u posljednjih 20 godina; kako se Aralsko more presušilo do djelića njegove veličine od početka 2000-ih...

Većina nas nikada neće putovati u svemir, ako ćemo biti iskreni. A u orbiti naš dom izgleda iznenađujuće malen i krhak, okružen tamom; baš kako ga je opisao astronaut iz Apolla 8 Jim Lovell 1968. godine: “Ogromna usamljenost izaziva strahopoštovanje i onda shvatite što imate tamo na Zemlji.”

Mnogi astronauti vratili su se kući sa strašću za zaštitom našeg krhkog planeta, a znanstvenici su dugo pokušavali stvoriti pregledni učinak za građane koristeći virtualnu stvarnost, izolacijske spremnike i videozapise. 

Kako točno izgledaju klimatske promjena na Zemlji?

Nova značajka Google Earth-a Timelapse nadahnuta je željom da nam točno pokaže kako izgledaju klimatske promjene. Koristeći 24 milijuna satelitskih snimaka koji predstavljaju kvadrilione piksela sastavljenih tijekom 37 godina (velikim dijelom zahvaljujući NASA-i), Timelapse je interaktivno iskustvo koje ilustrira kako su se određena područja planeta nevjerojatno brzo promijenila. Pogledajte kako se led na Grenlandu topi jer se planet zagrijava, pridonoseći globalnom porastu razine mora; kako se krčenje šuma u Amazoniji pojačalo u posljednjih 20 godina; kako se Aralsko more presušilo do djelića njegove veličine od početka 2000-ih; kako su desetljeća požara utjecala na Yellabinnu u Australiji. Možete gledati kako se na horizontu pojavljuju linije naizgled preko noći u Naypyitawu, Mjanmaru i Dubaiju, UAE, aludirajući na ekološke troškove brze urbanizacije.

Fotografije rijeke Cuyahoga koja gori 1969. dovele su do regulacije voda i na kraju do osnivanja Agencije za zaštitu okoliša. Smatramo da Timelapse ima sličnu moć educirati, nadahnuti i vizualno pokazati što se događa na našem planetu

“Ovakve potresne slike imaju zaista važnu ulogu u ekološkom pokretu”, kaže Kate Brandt, Googleova službenica za održivost.
“Puno razmišljam o slici ‘Zemljinog izlaska’ koju je posada Apolla 8 snimila 1968. godine, sa zemljom koja se uzdizala nad lunarnim horizontom – ljudi to često pripisuju katalizatoru modernog ekološkog pokreta, jer smo iznenada shvatili krhkost i dragocjenost planeta. Fotografije rijeke Cuyahoga koja gori 1969. godine dovele su do regulacije voda i na kraju do osnivanja Agencije za zaštitu okoliša. Smatramo da Timelapse ima sličnu moć educirati, nadahnuti i vizualno pokazati ljudima što se događa na našem planetu.”

Foto: Dubai, vlasništvo Googlea

Foto: U državi Mato Grossa u Brazilu, krčenje šuma nastavlja se brzim tempom, vlasništvo Googlea

Brandt spominje kako Timelapse nema samo loše vijesti. U Rondoniji u Brazilu možemo vidjeti kako su pripadnici plemena Suruja zaštitili svoj dom od krčenja šuma ili kako je Kina preko svog krajolika postavila stotine solarnih farmi.
“Toliko smo utjecali na planet u samo 37 godina, ali to također ukazuje i na načine na koje možemo pozitivno utjecati”, kaže Brandt. “Znanost nam govori da to moramo napraviti u sljedećem desetljeću. Želimo da ovo ostavi jak utjecaj na ljude ali i tračak nade da zapravo možemo puno učiniti.”

I tehnologija može imati veliki pozitivan utjecaj na ekologiju

Timelapse je jedan od projekata usmjerenih ka potrošačima na kojima je Brandt radila otkako se pridružila Googleu 2016. Prije toga bila je prvi savezni glavni direktor za održivost Sjedinjenih Država pod predsjednikom Obamom, ulogom u kojoj je promovirala održivost u vladinih 360.000 zgrada, 650.000 vozila i 445 milijardi dolara godišnje kupljene robe i usluga. Američka savezna vlada najveći je svjetski korisnik energije.
“Bila je to ogromna prilika da se poveća utjecaj”, kaže ona. “Imala sam priliku razmišljati o tome kako savezna vlada može biti katalizator i partner privatnom sektoru, a zanimalo me i kako tehnologija može biti katalizator. Pa kad se ukazala prilika na Googleu, stvarno sam je iskoristila. Postoji ogromna prilika za pozitivan učinak – ne samo u održivom poslovanju vlastitog poslovanja, već i u pomaganju drugim poduzećima, kreatorima politike i pojedincima da budu održiviji kroz proizvode koje svakodnevno koriste.”

Prosječni Googleov korisnik možda se još uvijek pita kakve veze održivost ima s tražilicom, Google kartama i internetom. Poput svemira i klimatskih promjena, i internet je prilično apstraktan; to je ogromna, nematerijalna stvar koja je toliko pristupačna i tako brza, ne razmišljamo dvaput o tome kako je fotografija ili Tweet stigla na naš zaslon.
U stvarnosti su, naravno, uključene stotine koraka, a svaki zahtijeva električnu energiju, koja u konačnici zahtijeva ugljik. Oceanom se provlače žice koje povezuju masivne podatkovne centre, poput Googleovih, s telefonom ili prijenosnim računalom i svaki put kad osvježite svoj Instagram feed ili potražite najbolji novi restoran u New Yorku, koristite električnu energiju.

Procjenjuje se da je internet odgovoran za 3% emisije ugljika, a naša upotreba samo raste. Zumiramo, koristimo FaceTiming, TikTok, igramo se, kupujemo i strujimo na mreži više nego ikad

Foto: U Kini, TimeLapse prikazuje masivne solarne farme instalirane u cijeloj zemlji. Vlasništvo Googlea

Foto: U Boliviji, rijeka Mamoré svjedoči o rijekama u njihovom prirodnom stanju, koje teku i mijenjaju smjer kroz desetljeća bez ljudske intervencije. Vlasništvo Googlea

Googleovo ulaganje u zelene projekte

Procjenjuje se da je internet odgovoran za 3% emisije ugljika, a naša upotreba samo raste. Zumiramo, koristimo FaceTiming, TikTok, igramo se, kupujemo i strujimo na mreži više nego ikad. Sigurno ste vidjeli naslove o ogromnom ugljičnom otisku bitcoina i utjecaju NFT-a na okoliš; to nije održiva opcija za budućnost. Dobra vijest je da ne moramo nužno paničariti zbog svojih Netflix navika; dok se streaming prije smatrao vrlo energetski intenzivnim, ali Brandt kaže da postoje bolji načini za smanjenje otiska, poput korištenja javnog prijevoza.
“Morali biste gledati cijele tri sezone Game of Thrones u HD-u kako bi se podudarali s emisijom vožnje od 1.5 kilometara”, kaže ona. “Polazna osnova za smanjenje potrošnje električne energije zaista je učinkovitost” – nešto što Google pokušava riješiti, dodaje Brandt. “Koristimo umjetnu inteligenciju i strojno učenje kako bismo postigli 30-postotno povećanje učinkovitosti u našim sustavima za hlađenje podatkovnih centara, a to stavljamo na raspolaganje drugim operaterima podatkovnih centara.”

Timelapse je u cijelosti stvoren u Googleovim podatkovnim centrima i njegov je otisak značajan: zapravo, Google izvještava da je to “najveći video našeg planeta”, koji zahtijeva više od dva milijuna sati obrade na tisućama strojeva u Google Cloudu sastaviti 20 petabajta satelitskih slika u jedan “video mozaik” veličine 4,4 terapiksela. To je ekvivalentno 530 000 videozapisa u 4K rezoluciji. Google će nadoknaditi sve emisije generirane projektom, a potrošnju električne energije nadoknadio je od 2007. ulaganjem u zelene projekte. Google je 2017. počeo koristiti ​​upotrebu električne energije sa 100% obnovljivim izvorima, a Brandtov se tim obvezuje da će do 2030. voditi cijelo Googleovo poslovanje na energiji bez ugljika.

Hoće li Google utjecati na naše svakodnevne izbore hrane, vode, energije…

Što se tiče dramatičnog smanjenja našeg individualnog utjecaja na planet, Brandt se ponovno usmjerava na prijevoz. Google Maps upravo su najavili značajku nazvanu “ekološko usmjeravanje”, koja će automatski stvoriti rutu s najmanje+om potrošnjom ugljika na vašem pogonu.
“Dolazi još mnogo toga, ali prijevoz i putovanja područje su na kojima vidimo toliko prilika”, kaže ona. Također je spomenula Googleov alat “Vaš plan, vaša planeta” koji vam može pomoći u upravljanju utjecajem svakodnevnih izbora na hranu, vodu, energiju i još mnogo toga.

Brandt se nada da će Timelapse nadahnuti građane na akciju, ali također želi da kreatori politike provedu nekoliko sati u alatu. “Ovo je zaista važna godina s COP26 [Konferencijom Ujedinjenih naroda o klimatskim promjenama] i tolikim fokusom na klimatske akcije”, kaže ona. “Timelapse im može omogućiti da uvedu ove slike u razgovor.”

Pročitajte još...

Odgovornost je na ljudima: 6 stvari koje svi trebamo raditi za spas Planeta

Ključno je osigurati da globalno zagrijavanje dođe na međunarodno dogovorene sigurne razine od 1,5°C, a da bismo to učinili, svi moramo smanjiti utjecaj naše potrošnje za dvije trećine tijekom sljedećih 10 godina

Biološka raznolikost: Gdje svijet napreduje, a gdje nazaduje?

Dok se svjetske velesile ne dogove, a to im teško ide, svatko od nas ima skrivenu moć utjecaja na stanje planeta. Ono što odlučimo kupiti ili ne kupiti, može pomoći u spašavanju biološke raznolikosti našeg planeta

Na koje načine sami možemo utjecati na smanjenje onečišćenja zraka?

Kvaliteta zraka više je od pukog smoga i povezana je sa svime, od astme u djetinjstvu do globalnog zagrijavanja. Zatvaranje očiju pred problemom onečišćenja zraka ne samo da riskira naše zdravlje već i zdravlje planeta za generacije koje dolaze

I kućni ljubimci mogu dati svoj doprinos za zeleniji Planet

Definitivno će im trebati vaša pomoć, ali kućni ljubimci se doista mogu pridružiti svjetskom pokretu za održivi razvoj. Osim toga, otkrivamo i tko je najveći 'zagađivač' među ljubimcima, a tko 'najzeleniji' među njima

Povezano

Švicarci štite ledenjake od topljenja na neočekivan i inovativan način

U posljednjih nekoliko desetljeća na planini Titlis, nadmorske visine od 3.238 metara, znatno se osjetilo topljenje ledenjaka, a zaposlenici skijališta se nadaju kako će njihov projekt funkcionirati pa sve napore i nade ulažu u njega

Savjestan shopping: najbolje online trgovine za održivu kupnju

S obzirom na da smo se svi pomalo navukli na online kupnju, odlučili smo pronaći web mjesta koja se trude biti što održivija, pa tako podržavaju male i neovisne proizvođače ta posluju prema etičkim, održivim poslovnim praksama

Pronašli smo inovativne bočice, vrhunskog dizajna koje brinu o okolišu

Nova kolekcija boca Chilly's trijumf je u održivom dizajnu i proizvodima za višekratnu uporabu. Naime, misija brenda jest kreirati proizvode koji su u skladu s urbanom načinu života, imaju idealan balans jedinstvenog stila i nenadmašne funkcionalnosti, a istodobno stvaraju naviku svakodnevnog korištenja održivih proizvoda

beauty4thefuture: Razvrstavajte potrošena pakiranja kozmetičkih proizvoda

Cilj pokretanja ove stranice jest kvalitetna edukacija potrošača o mogućnostima razvrstavanja i recikliranja higijenskih i kozmetičkih proizvoda, kao i poticanje njihovih odgovornih navika i ponašanja

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime