Petak, 21 veljače, 2025

Kritika TV showa by Anđelo Jurkas: Gospodin savršeni – Gospodin rubni

Zašto 'Gospodin Savršeni' ne bi mogao biti prosječni, duhoviti i vickasti muškarac, debeljuškasti vodoinstalater koji predstavlja realističniji prikaz prosječnog čovjeka? Nema Instagram, ne uči napamet floskule o jeftinoj poeziji i potrazi za iskrenim ženama.

Nova, četvrta sezona popularnog i gledanog RTL-ova reality pick up showa ‘Gospodin savršeni’ nudi fol nekoliko značajnih promjena. Uključujući uvođenje dvaju glavnih protagonista: 26-godišnjeg Splićanina Šimu Eleza i desetak godina starijeg Srbina, Beograđanina Miloša Mićovića čime se razmišlja regionalno. ‘Inovacija’ bi trebala poslužiti i kao model dizanja dinamike formata emisije koja je do sada pratila jednog muškarca u potrazi za ljubavlju među grupom žena.
 
‘Gospodin savršeni’ temelji se na formatu u kojem se više žena natječe za naklonost jednog, sad dvojice muškaraca, čime automatski promovira i implicira kompetitivnu dinamiku koja žene stavlja u submisivnu poziciju. Ne potencijalno, već ‘za ozbač honey bu bu’.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Gospodin Savršeni (@gospodin_savrseni_rtl)

Drame na Rodosu 

Naime, zamislite paralelni svemir u kojem gledatelji religiozno i s interesom prate cca ovaj tip sinopsisa/scenarija epizode i eliminacijskih principa sezone. Dvadeset atraktivnih i ambicioznih dama okupilo se na otoku Rodosu s ciljem osvajanja srca Gospodina savršenog.
 
Među ‘kandidatkinjama’ su studentica ekonomije s interesom za modeling, glazbu i ples, bivša Miss Beauty Hrvatske, video gamerica, diplomirana ekonomistica koja gradi karijeru, bivša pomoćnica u nastavi, sada aktivna na društvenim mrežama s ciljem izgradnje karijere influencerice, potom farmerke, djelatnice u turizmu, etc etc, sve nimalo nezainteresirane za ovaj vid eksponiranja. I eksploatacije vlastite ambicije. Gledajte me kako se trudim osvojiti Balkan Boi Kena za siromašne i reciklirane B verzije Marija Valentića.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Gospodin Savršeni (@gospodin_savrseni_rtl)



U jednoj od epizoda, nakon što je Ana provela dan sa Šimom, idućeg jutra zadovoljno prepričava dojmove, što izaziva različite reakcije među ostalim djevojkama. Šime je nenadano posjetio vilu kako bi izgladio odnos s jednom od djevojaka. Tijekom cocktail-partyja, neke su se djevojke opustile, dok su druge pokazivale ljubomoru. Sarah, Maja Š. i Marina odvojile su se od ostalih kako bi komentirale situaciju, a jedna od njih dvoumila se treba li se pridružiti ostalima ili ostati po strani. Šime se družio s djevojkama, a neke su bile odabrane za privatni razgovor, što je budno pratila Laura. Večer je kulminirala ceremonijom ruža, tijekom koje je prva kandidatkinja napustila vilu. Intenzivno? Napeto? Zabavno? Realistično?

Zašto ‘Gospodin Savršeni’ ne bi mogao biti prosječni, duhoviti i vickasti muškarac?

Rodos. Vila. Tračanja i komentiranja tuđih postupaka s ciljem provjeriti jezik, mojo i centimetre Gospodina Hrvata ili Gospodina Srbina. Wow. Cureeeeee. Savršeno. Pa koja ne bi, eno triskom po odostraga. Ovakav koncept odaslat će poruke podržavnja stereotipe o ženskoj ulozi u ionako bitno gledateljski potkapacitiranom društvu, posebno ako se
naglasak stavlja na fizički izgled i tradicionalne rodne uloge.
 
Za needucirane gledatelje, a takvih je 77% ciljane publike, to će 1/1 učvrstiti uvjerenje kako je vrijednost žene prvenstveno u njenom izgledu i sposobnosti pridobivanja muške pažnje, umjesto isticanja osobnosti onkraj šminke, intelektualne kvalitete, poslovnih postignuća i karakterne autonomije (ako takve postoje). Namjesto toga, na poslužavniku su wikipedia stereotipi i citati, MUA ‘autentičnosti’ i ‘iskrenosti’. Kvalitete žene ponuđene na dlanu bi trebale biti prvotno one pred zrcalom. Balkanske refleksije ‘koka’ su odrasle na konceptima Kardashianki i tako ih reflektiraju.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Gospodin Savršeni (@gospodin_savrseni_rtl)

Tradicionalno, emisija predstavlja ‘Gospodina savršenog’ kao fizički privlačnog muškarca s antičkim kipskim atributima koji odgovaraju konvencionalnim grčko-rimskim standardima ljepote. Pritom često nalik modelima variranja Ken lutke, perpetuirajući rijetke i nerealne standarde muške ljepote i uspjeha. Zašto ‘Gospodin savršeni’ ne bi mogao biti prosječni, duhoviti i vickasti muškarac, debeljuškasti vodoinstalater koji predstavlja realističniji prikaz prosječnog čovjeka? Nema Instagram, ne uči napamet floskule o jeftinoj poeziji i potrazi za iskrenim ženama. Boli ga, prosto za prva četiri mjesta na tabli HNL-a. Bilo čime bi promovirali veći stupanj autentičnosti, insiderske ljepote i prihvaćanja različitosti, umjesto površnih standarda 90-60-90 ‘muške’ ljepote.

Floskule su uvijek sigurna oklada 

 
Na stranu Ken vs Chubby vizualni koncepti ‘savršenosti’. Uvođenjem dvaju protagonista iz nimalo različitih kulturnih plemena, Šime iz Hrvatske i Miloš iz Srbije, show pokušava ponuditi raznolikost perspektiva istog vizual tipa mužjaka. Također dvodimenzionalni pristup u osvajanju naklonosti kandidatkinja podebljava rizik potencijalnog naglašavanja nacionalnih stereotipa i nepotrebnog, ali gledateljima taaaaako ‘slatkog’ rivaliteta. Iako je važno da emisija pristupi nacionalnoj dinamici promovirajući međusobno razumijevanje i poštovanje između različitih kultura, umjesto da potencira podjele, osjetljive regionalne i ex Yu floskule su uvijek sigurna oklada, makar i tri dekade poslije puškaranja.
 
‘Gospodin savršeni’ prema inozemnom konceptu vlasnika licence pruža bitno limitiranu i predvidljivu zabavu. Mahom onu koja romantičnu dramu tretira kukuruzištem za najnezahtjevniji soj gledatelja. One kojima je apsolutno nevažno kritički sagledati poruke niti razabrati što se to točno nudi gledateljima. Promoviranjem raznolikosti u prikazu protagonista i osvještavanjem potencijalnih rodnih stereotipa, emisija bi mogla pozitivno utjecati na percepciju gledatelja o ljubavi, vezama i društvenim vrijednostima. To, naravno, ne čini.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Gospodin Savršeni (@gospodin_savrseni_rtl)

Niti bi činila da se promjene spolne glavne role i da 20-ak nogometaša, gamera, influencera, novinara i inih ambicioznih i pažnje željnih promo paketića i nabildanih floskulara, želi osvojiti ekonomisticu, bivšu misicu turizma koja svoj start up sa samovrtećim čepovima za boce vina pokušava prodati Ministru turizma.

No, kad bi se borili za srce Mirele Kardašević, Nine Bajsić, Mirande Lončar, Ivane Scieldenfeld ili nalik tipa žena, i to rješavajući im muke po krečenje, zamjena drvenarije, vodoinstalaterskim ili nove pločice u stanu pitanjima, tada bi imalo smisla i opravdanja u reality show konceptu.
 
Dotad, zijevanje i hrana za girice.
 
Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime