Taman kad je Severina opet stala ispred, želi reći, svih nezaštićenih žena kako bi im podebljala pravo izbora i glasa za govornicom iz Bruxellesa, odakle je poslala poruku ne samo Plenkoviću već kompletnoj vladajućoj nezainteresiranoj sekti, pa dobila podršku s lijeve strane medijskog RH spektra i ušutkavanje s desnog, s neke socijalne strane urbanog medijskog rasporeda snaga stiže i elementalna Remi. U svom debitantskom solo singlu, progovarajući drugi aspekt Severininig glasnogovorenja i uzimanja uloge i naličja glasnogovornice nezaštićenih žena o čijim se strahovima, slobodama, odlukama, pravima prerijetko progovara iz glazbenih showbizz centara moći. Pa kad nema tko će, eno tko će.
Odlična pjevačica ugodne boje glasa
Remičina ‘Sloboda’ je zagrebački sevdah. Ni traga repanju, nasreću. Remi se konačno osokolila zapjevati i mimo Elementala otpjevati ponešto o njenim osobnim i sveženskim temama, koje su ne samo blago upitne i narušene – ako je do tretmana s pozicija RH moći. Osobito reflektirajući medijsku sliku i priliku koja je o njoj konstruirana posljednjih dekada, glasnije ispred šutljivih većina u kojima je profunkcionirala i bila prepoznata kao autentična predstavnica ne samo žena već i socijalno svjesnih margina. Bar se njih najviše tematiziralo i doticalo kroz tematiziranje matičnog benda.
Remi je odlična pjevačica i više nego funkcionalne i ugodne boje glasa – to je baza i osnova od koje treba početi. (Da sam Dragaš i da su ich forme i Nostradamus momenti bitni, sad bih u tekst ubacio osobni dio u kojoj joj u koprivničkoj Kuglani za jednog od prvih koncerata, kad su se prešaltali na živi bend poslije tonske probe, govorim kako je vrijeme da počne više pjevati i razmisli o solo karijeri, ima tome dvije dekade – ali, nisam, pa neću, slobodno izbrisati opasku iz memorije, op.a.). Slušati je u poznatim melodijskim refrenskim, gotovo moderno izvedenim šansonskim frazama je dobrodošao switch spram dosad upoznatih brojalica.
Vrijeme je i da Shot izbaci svoju stvar
Izvedbeno, puno je lirske dramatičnosti u metaforama njene ‘Slobode’. Dikcija je naglašena na svim mjestima gdje samo šišanje na kratko nije doslovni čin slobode o kojoj progovara, pardon, propjevava i koju zaziva iz pjevačkog kantautorskog aspekta. Izgovaranje i naglasci na slogovima i ostale mini pjevačke finese, ne bi li se istaklo umjetničko u populističkom, isto idu u smjeru više nego suvislo svladanog posla. Koliko je njene stvarne drčnosti i bunta unutra ugrađeno, ostat će za prosudbu svakog slušatelja ponaosob. I onih kojima se taj mod i hod prema kameri može učiniti više PR stuntom, ali i oni koji joj piju s dlana svaku ideju glasnosti i izricanja stava. Bez obzira bio powered, ili sponsored by teleoperater ili neka druga osnažena odskočna daska. Teme su bitne i rasprava o njima je bitna, pa baš i ako se njih poentira kroz perspektivu pop pjesme.
Pjesmu zajedno s njom potpisuju njeni Elemental drugovi; Shot produkcijski, a Erol instrumentalno te se jezgro benda ipak sramežljivo nazire iz drugog plana, ali najveći dvokorak u solo vodi je upravo odluka da zvukom ni najmanje ne duguje svom matičnom bendu. Njen solo istup nikako ne može značiti ništa drugo, nego vrijeme da i Shot izbaci svoje kuhane solo stvari, a da onda po testiranju i zadovoljavanju tih izleta opet ostave placa Elementalu i njihovim vizijama antithompsonovske Hrvacke, pardon, Hrvatske. Pismene i vrijedne opetovanog slušanja. I pjesama o svim vrstama sloboda.
Ocjena: 9/10
Naslovna fotografija: Screenshot YouTube