Srijeda, 16 listopada, 2024

Kulinarstvo i pandemija: 60% Europljana bolje kuha u zadnjih godinu dana

Mastercardovo istraživanje pokazalo da su pečenka, špageti carbonara te palačinke prvi izbor Europljana kada je riječ o jelima iz kućne radinosti 

U posljednjih godinu, prema rezultatima Mastercardova istraživanja, Europljani su postali skloniji eksperimentiranju s pripremom hrane, a da je pandemija značajno utjecala na oživljavanje zaboravljenih vještina, potvrđuju podaci: 



  • 58% Europljana je poboljšalo svoje kulinarske vještine; 
  • za čak dvije trećine ispitanika druženje s prijateljima i obitelji oko stola postalo je novi najomiljeniji način provođenja slobodnog vremena;
  • kuhinja i priprema hrane su način na koji se osobe koje su prije živjele užurbanim tempom ponovno povezuju s ukućanima; 
  • prosječna europska obitelj je provodila lani gotovo 20 sati tjedno u pripremi omiljenih jela, što je rast od nevjerojatnih 38% u odnosu na godinu prije. 

Sve više eksperimentiramo s receptima

Novo Mastercardovo istraživanje pokazuje da je pandemija koronavirusa ostavila značajan trag na kulinarske vještine Europljana – sve više vremena, stanovnici Starog kontinenta provode eksperimentirajući s receptima, a 65% ispitanika izjavljuju da se u kuhinji osjećaju samouvjereno. Pečenka, špageti carbonara i palačinke omiljena su jela koja ispitanicima i njihovim obiteljima pomažu da lakše prebrode teško životno razdoblje. Utjecaj društvenih medija, streaming kanala i kulinarskih emisija vidljiv je u brojci od 47% onih koji kažu da ih je takav sadržaj nadahnuo da svojim ukućanima pripreme upravo ta jela. 

Osim praktičnosti, priprema jela kod kuće potaknula je Europljane i na: 

  • vođenje zdravijeg načina života – 53%;  
  • učenje novih vještina – 49%;  
  • provođenje kvalitetnijeg vremena s voljenima – 55% ispitanih ističe da priprema i degustacija jela utječu na veću povezanost među članovima obitelji; 
  • održavanje pozitivne navike okupljanja bližnjih oko stola i u budućnosti – 71% 

Druženje s prijateljima i obitelji najugodniji način provođenja slobodnog vremena

Pored praktičnosti i učenja novih vještina, druženje s prijateljima i obitelji postaje najugodniji način provođenja slobodnog vremena, a 51% ispitanih navodi da su prošle godine, u svom domu, ugostili prijatelje, obitelj ili bližnje kada je to bilo sigurno. Njih 22% odlučilo se za virtualno druženje za stolom, a 63% izjavljuje da će večere biti redoviti događaj u njihovim društvenim kalendarima jednom kada to bude dopušteno.

Ograničenja tijekom pandemije utjecala su i na način kupnje namirnica, a svaki treći ispitani je tijekom 2020. po prvi je put namirnice kupio online. Njih 29% izjavilo je da su više potrošili na namirnice prilikom online kupnje zbog impulzivnosti, tj. ponude različite vrste hrane i sastojaka. Više od trećine (34%) navodi da će nastaviti kupovati namirnice putem interneta, čak i nakon ukidanja postojećih ograničenja. 

Veća potrošnja na hranu za zabavu, opremu za kuhanje, kuharice, pribor…

Povećava se i potrošnja na hranu za zabavu, opremu za kuhanje, kuharice, pribor za pripremu hrane te dekorativne detalje – svi ovi tržišni segmenti bilježe pravi mali ‘bum’. Uz to, Europljani više troše i na popratne artikle koji uljepšavaju druženja uz hranu – 18% ispitanih istaknulo je ulaganje u pametne zvučnike, a 20% izdvojilo kupnju prigušivača za osvjetljenje. 

“U posljednjih izazovnih 12 mjeseci u cijeloj Europi svjedočimo kulinarskom procvatu u pripremi hrane kod kuće. Osnovna uloga kulinarstva unutar vlastitog doma više nije samo priprema hrane, nego i ritual zbližavanja, dijeljenja lijepih i loših momenata iz svakodnevnog života te proslava strasti sve većeg broja Europljana”, izjavila je Gea Kariž, voditeljica marketinga u Mastercardu.
“Pružanje nezaboravnih iskustava i radost prilikom pripreme hrane postali su neprocjenjivi trenuci koje sve više dijelimo sa svojim bližnjima.”

Popis najpopularnijih jela diljem Europe:

  • UK i Irska – Pečenka
  • Francuska – Palačinke 
  • Italija – Špageti carbonara 
  • Njemačka – Goveđa rolada 
  • Španjolska – Tortilje
  • Poljska – Naleśniki
  • Rusija – Kotleti
  • Ukrajina – Boršč
  • Turska – Köfte
  • Mađarska – Palacsinta
  • Rumunjska – Mămăligă
  • Nizozemska – Stamppot
  • Portugal – Bacalhau a bras
  • Švedska – Kottbullar
  • Belgija – Frieten
  • Češka – Gulaš
  • Austrija – Bečki odrezak
  • Slovačka – Kapustnica

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime