Vremena se mijenjaju, nije samo do zaključka Boba Dylana iz legendarne „Times They Are A Changin“. No, kako nostalgičari vole zakukati kako se mijenjaju na način da ne mogu kaskati za novim trendovima, dotle se povremeno mijenjaju i nabolje. Tako će publika ovogodišnjeg Wimbledona ovacijama ispratiti prisutnost profesorice Sarah Gilbert s Oxforda, jedne od kokreatorica cjepiva AstraZenece. A potom će na njezinu adresu stići i nova zahvala u obliku Barbie lutke s njezinim likom.
Inspiracija mladim djevojkama
Profesorica Sarah je u početku bila malo šokirana, kaže, ali brzo se privikla, shvaćajući kako je to odlična prilika za daljnje propagiranje znanosti i popularizaciju dosad zapostavljenog zvanja. Nada se kako će tom gestom zapravo inspirirati mlade djevojke da se bave znanošću, tehnologijom, inženjerstvom i matematikom (STEM).
“Strastveno želim nadahnuti sljedeću generaciju djevojčica u pohodu na karijerizam put STEM i nadam se da će djeca koja vide moju Barbie shvatiti koliko su znanstvene karijere od vitalnog značaja za pomoć svijetu oko nas“, istaknula je dr. Gilbert. “Moja je želja da ova lutka pokaže djeci puteve karijera kojih možda nisu dosad bila svjesna…” završila je iznenađenje znakom pažnje i simbolikom iste.
Vrijeme insagramuša je opasno ugroženo
Ono što je najbolje je činjenica kako nije sama i da su još pet istaknutih žena dobile svoje lutkaste nalike. Vrijeme instagramuša je opasno ugroženo ako se mediji povampire i shvate koliko je znanost zapravo cool. Među njima su američke zdravstvene radnice Amy O’Sullivan i dr. Audrey Cruz, kanadska liječnica i aktivistica dr. Chika Stacy Oriuwa, brazilska biomedicinska istraživačica dr. Jaqueline Goes de Jesus i dr. Kirby White, australska liječnica koja je zajedno stvorila haljinu za višekratnu upotrebu za osoblje koje se bori u bolnicama s posljedicama virusa iz prve ruke i s prve linije fronte.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Jedna od odgovornih za ovu sitnu lutkarsku STEM revoluciju je Lisa McKnight, viša potpredsjednica i voditeljica globalnog odjela Barbie and Dolls u Mattelu. “Barbie lutka je naš znak prepoznavanja kako su svi radnici na prvoj liniji fronte borbe protiv koronavirusa učinili goleme žrtve u suočavanju s pandemijom i izazovima diljem svijeta. Kako bismo prepoznali, proširili riječ o njihovom radu i djelu te nagradili njihov trud, dijelimo njihove priče s ciljem inspiracije sljedećih generacija za isto takva herojska djela…”, ističe Lisa.
Paleta rodno osviještenih lutki
Mattel je proteklih godina radio lutke showbizz superzvijezda kao što su Johnny Depp, Jennifer Lopez i Cher, a posljednju su napravili po modelu tenisačice Naomi Osaka i ta je bila rasprodana samo sat vremena nakon lansiranja.
U međuvremenu, početkom ove godine, voditeljica Radija 1 Clara Amfo predstavila je lutku Barbie kreiranu na svoju sliku i priliku. Poznata po borbi protiv rasne nejednakosti i zagovaranju ženskih prava, Amfova Barbie puštena je u prodaju prije Međunarodnog dana žena.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Mattel je također nedavno objavio Rosa Parks Barbie kao dio serije Inspiring Women.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Godine 2019. Matell je, pak, lansirao novu paletu rodno osviještenih lutki bez oznaka na spolnom mjestu tako da u doba političke maksimalne korektnosti postoji i Barbie koja koristi invalidska kolica, crna Barbie s prirodnom frizurom i Ken s nešto većim BMI-jem.
Influencerice strepe – je li moguće da će duckface biti zamijenjen human brain trendingom.