Nedjelja, 5 prosinca, 2021

Nakon Facebooka i Netflixa, HDS ZAMP potpisao ugovor i s TikTokom

HDS ZAMP sa zadovoljstvom najavljuje kako će u narednom obračunu digitalnih prava domaći autori i članovi HDS-a na svoje račune po prvi put primiti autorske honorare s tog servisa

HDS ZAMP i jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu, TikTok, prošlog su tjedna potpisali ugovor kojim se licencira glazbeni repertoar domaćih autora i članova HDS-a na ovoj platformi koja trenutno broji više od 800 milijuna korisnika.

Što to znači za autore i nositelje prava? Svaki put kada se u TikTok videima koristi neko djelo članova Hrvatskog društva skladatelja, ZAMP će te podatke obraditi i autorima isplatiti njihove honorare temeljem dostavljenih izvještaja platforme.

Finalizacijom sporazuma s TikTokom, HDS ZAMP zaključuje uspješan niz na digitalnom tržištu poslovanja u 2020. godini – ranije tijekom godine potpisani su novi ugovori sa svjetski popularnim servisima Facebookom (ujedno i Instagramom) te s Netflixom.

Ugovor s Facebookom pokriva glazbenu licencu za repertoar domaćih autora u ukupno 43 europske zemlje. S obzirom na Facebookov vlasnički udio, licenca se također odnosi i na korištenje glazbe na Instagramu.

Iako potpisan sredinom ove godine, ugovor s Netflixom retroaktivno se odnosi na period od siječnja 2016. naovamo, odnosno od samog dolaska Netflixa na tržište RH. Sporazum s tom video platformom pokriva isključivo teritorij Hrvatske te predstavlja prvi korak prema pregovaranju novih i znatno povoljnijih uvjeta za članove HDS-a.

„U teškoj godini poput ove, vijest o otvaranju novih tržišta i sve kvalitetnijoj online monetizaciji kreativnog sadržaja, zasigurno će razveseliti sve naše članove. Ugovarajući detalje sporazuma sa spomenutim digitalnim platformama, vodili smo se interesom naših članova kako bi u budućnosti ostvarili što bolju poziciju za jaku i održivu kreativnu zajednicu“, izjavio je Nenad Marčec, glavni direktor HDS ZAMP-a.

Digitalna konzumacija glazbe sada je i u Hrvatskoj konačno zaživjela punim plućima, a HDS ZAMP je u toj ekspanziji imao vodeću i važnu ulogu ne samo u zemlji, već i u regiji.

U Hrvatskoj je trenutno licencirano 11 digitalnih servisa: YouTube, Google Music, Spotify, Apple Music, Deezer, Netflix, TikTok, Facebook (i Instagram), Zorro Tunes zatim Soundtrack your brand (namijenjen poslovnim korisnicima) i A1 Xplore Music isključivo za korisnike A1 mreže.

Glazbeni fanovi sada imaju mogućnost uživanja u desecima milijuna pjesama na brz, jednostavan i legalan način. Također, ne manje važno, od svega će koristi imati i oni koji tu glazbu stvaraju – najveće digitalne platforme koje već godinama koriste kreativne sadržaje za vlastiti razvoj sada konačno licenciraju kreativne sadržaje i dio profita dijele s kreatorima tih sadržaja.

Jedan od najpopularnijih svjetskih glazbenih servisa, Spotify, konačno je u Hrvatskoj postao dostupan sredinom srpnja ove godine.

HDS ZAMP sa zadovoljstvom najavljuje kako će u narednom obračunu digitalnih prava domaći autori i članovi HDS-a na svoje račune po prvi put primiti autorske honorare s tog servisa. Uz Spotify, u obračun honorara početkom listopada ući će i iznosi licenci od Deezera, YouTubea i Google Musica. To će bar donekle ublažiti rupu u autorskim honorarima nastalu zbog pandemije COVID-19 bolesti i nemogućnosti normalnog poslovanja: koncertiranja i brojnih drugih oblika glazbenog djelovanja.

Pročitajte još...

15 mladih autor(ic)a čiji se uspjeh odrazio na porast autorskih honorara

Neki su to učinili samo s jednim djelom ili singlom, neki cijelim albumom - ohrabruje vidjeti kako je predanost glazbi rezultirala i značajnim rastom prihoda od autorskih prava

DISTORZIJA | Jesen stiže tugo moja

Ovih dana svjetskim medijima (i društvenim mrežama) kruži podatak od oko 200 milijuna izravno ugroženih katastrofom koju je u ugostiteljskom sektoru izazvala pandemija

Apple ne dopušta da ‘zločesti dečki’ u filmovima koriste iPhone?

Sve su glasnija šuškanja kako poznata kompanija 'uvjetuje' filmašima korištenje svojih brandova samo u kontekstu koji se pozitivno odražava na njihove proizvode

Tko su najemitiraniji izvođači na hrvatskim radijskim i televizijskim postajama?

Stručna služba ZAPRAF-a prilikom analize prikupljenih podataka sa 182 hrvatske radijske i televizijske postaje obradila je nevjerojatan broj od gotovo 17 milijuna emitiranja

Povezano

Idealan dar: Majice omiljenih bendova u ekskluzivnoj prodajnoj akciji

Bliži se vrijeme darivanja, a T-shirt omiljenog benda ili izvođača jedan je od onih darova s kojim ne možete pogriješiti. Iskoristite priliku i naručite majicu svog omiljenog izvođača u brojnim ekskluzivnim, do sada nedostupnim ili raritetnim dizajnima

Ne propustite na Interliberu: Knjiga ’73 priče o albumima’ slavi žene u glazbi

U knjizi o svom glazbenom putu govore Josipa Lisac, Tereza Kesovija, Radojka Šverko, Gabi Novak, Jasna Zlokić, Zdenka Kovačiček, Doris Dragović, Severina, Vjekoslava Huljić, Nina Badrić i brojne druge

Hrvatska diskografska udruga: Ovo je poraz za sve – od izvođača do diskografa!

Na stotine ljudi ostat će bez posla, a Hrvatska će ostati bez stotina milijuna kuna prihoda. Onemogućeno nam je poslovanje u vlastitoj zemlji te ćemo biti prisiljeni preseliti svoje poslovanje u druge članice Europske unije koje su pravilno implementirale direktivu, ističu u HDU

HDU poslao otvoreno pismo premijeru Plenkoviću i ministrici Obuljen Koržinek

Zbog čega donosimo Zakon koji nije u skladu s Ustavom, a uz to je i protivan Direktivi Europske unije? Tko će biti odgovoran kada se poljulja kredibilitet Hrvatske u Europskoj uniji, ističe se u otvorenom pismu Hrvatske diskografske udruge

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime