Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Porin: Trideset godina dodjele prema medijskoj prisutnosti na sceni

Porin kao takav nužno mora postojati za onaj dio estradnog življa kojem je taštinski bitno da ga 'struka' nagrađuje bez obzira na nepostojanje kriterija i činjenice da se nagrađuje iz vrlo često krivih razloga, a ne onih sadržajnih

Porin se Porinom izbija. Trideseta jubilarna dodjela domaće diskografske nagrade, i pandana američkom Grammyju, već godinama mimo medijske pažnje, predstavlja presjek maksimalno statističke dvije trećine onoga što doista zanimljivog i vrijednog zbiva na domaćoj glazbenoj sceni. Toliko naime medijski (ne)zainteresirana strukovna glasačka mašina uspije primijetiti što je bilo prijavljeno za nominacije. Prvenstveno zbog vox populi načina glasanja “stručnjaka”, strućljaka i stručnjaka iz kritične mase neutvrđenog broja članova glasačkog tijela (na konto osvojenog Porina za hit godine s grupom Svadbas “Treblebass” kao izdavač kroz DOP Records i gorepotpisani je članom te “elite” pa imamo izvid iz prve ruke, op.a.) koji ne glasaju po kvaliteti djela ili rijetko to čine.



Kategorije glasanja za nominacije za Porin su uglavnom slijedeće:

  1. Medijska prisutnost izvođača
  2. Staž na sceni tj poznatost (čitaj: kad su bili živi Oliver i Massimo i objave nove albume, oni su nominirani bez obzira što se pjevalo), u ovom slučaju Parni Valjak, Rundek, Gonzo Jovanov, …
  3. Prijateljstva s brojem glasača
  4. Strukovni klanovi i usluge i lobiranja (glasaj za mene, ja ću za tebe)
  5. Broj radio hitova ili YouTube klikova
  6. Recenzije struke tj. onih sedam i pol glazbenih tj. rock kritičara koji s tri masovna medijska i četiri specijalizirana portala koji bi htjeli bit opinion makeri, ali zapravo nikog nije briga što misle osim onih o kojima pišu afirmativno
  7. Sadržaj i kvalitet samog djela za koji se nominira

Od zijevanja do zijevanja

U tom kontekstu nečega što bi trebalo ne biti samo statističkim presjekom scene ne postoji nešto što se zove iznenađenje, nego Porinom vlada predvidljivost, povlakom izostanak uzbuđenja, povlakom dosada. Čemu je uzrok i užasno sitno tržište i zapravo velik broj izvođača s obzirom na potencijalni broj slušatelja. Scena bez scene.

Jednako kao što se isti problem reflektira na Porina Juniora kojem se tepa, novinarskoj (opet struke) nedavno održanoj Rock&Off nagradi koja boluje od istih problema, a htjela bi biti nekom alternativom i korektivom propusta i inercije Porina. Unutar iste strukturne institucije. Opet smijeh.

Stoga se kao hvalevrijedni noviteti događaju polagano propuštanje u mainstream i sustavno komuniciranje s nekim novim imenima koja odavna nisu nova. Silente, Chui, Mia Dimšić, etc etc. Dočim se i u kategorijama koje bi kao trebale biti uzbudljive – najbolji alter album, nominira uglavnom po principu čujnosti. JR August ima jedan od albuma godine, ali nominirat će ga u toj kategoriji za desetak godina. Kad očvrsne. I kritična masa se navikne da postoji mimo svog piano studija. Ali Munjas i Grobenski dovoljno dugo postoje na sceni, trude se, dio ih hvali, dio ne razumije, dio prati, pa neka ih ajde dajte nominaciju. Ili u kategoriji Novog izvođača imaš ljude za koje čuješ tek ako pratiš one hit wonderizam i pristaneš na “kriterij” jedna pjesma i preko 200 000 YT klikova je dovoljna da budem novi izvođač ili je Google najbolji prijatelj. Nominacije Tram 11 i Ede Maajke u kategoriji najboljeg rap albuma godine najbolje bi bilo komentirati ako se pojave na dodjeli gledati im face jednog pored drugih. I tako dalje i tako redom, od zijevanja do zijevanja.

Porin kao takav nužno mora postojati za onaj dio estradnog življa kojem je taštinski bitno da ga “struka” nagrađuje bez obzira na nepostojanje kriterija i činjenice da se nagrađuje iz vrlo često krivih razloga, a ne onih sadržajnih. No, s obzirom da estradu zanima samo PR i taština, a neki terenski rezultati ili izostaju ili niti mogu postojati, realno, nikog briga.

Bude, dođe, prođe, ajmo opet. No, za one koji rješavaju križaljke, evo i popisa nominiranih:

LISTA NOMINACIJA:

U kategoriji Album godine nominirani su:

Parni Valjak i prijatelji s albumom “Dovoljno je reći…Aki”

Tedi Spalato s albumom “Ime mi je nevažno”,

Silente s albumom “IV”

Darko Rundek & Jazz orkerstar HRT-a s albumom “Za vašu posljepodnevnu razonodu”

Chui s albumom “Zagreb-Berlin”

Za Pjesmu godine nominirani su:

“Dani koji sjaje” koju izvode Pavel feat. Sanja, Marinko i Zec, a koju potpisuje Aljoša Šerić

“Guilty pleasure” Mie Dimšić koju potpisuju Mia Dimšić, Vjekoslav Dimter i Damir Bačić

“Ponovo” Parnog Valjka autora Huseina Hasanefendića Husa

“Trebaš li me” Eni Jurišić i Matije Cveka autora Matije Cveka i Zvonimira Husnjaka  

“Zamisli” u izvedbi Massima autora Ivana Dečaka i Rajka Dujmića

U kategoriji Novi izvođač godine nominirani su:

Marko Bošnjak

Miach 

Zvonimir Radišić

Nominaciju za Najbolju žensku vokalnu izvedbu osvojile su:

Ivana Kindl za skladbu “Netko ko me čuva”

Lu Jakelić za skladbu “Kuća”

Vanna za skladbu “Želja”

Nominaciju za Najbolju mušku vokalnu izvedbu osvojili su:

Dino Jelusić za skladbu “Ti to dobro znaš”

Massimo za skladbu “Zamisli” 

Matija Cvek (u suradnji s Big Bendom Bjelovar) za skladbu “Visine”

Nominaciju za Najbolju vokalnu suradnju osvojili su:

Eni Jurišić i Matija Cvek za skladbu “Trebaš li me”

Eric feat. Ivana Kindl za skladbu “Feel you close”

 Pavel feat. Sanja, Marinko i Zec za skladbu “Dani koji sjaje”

Nominirani u kategoriji Najbolja izvedba grupe s vokalom su:

Detour sa skladbom “Nekad je bilo bolje”

Matija Cvek & The Funkensteins sa skladbom “Ne moram ni ja”

Neno Belan & Fiumens sa skladbom “Jube moja znaj”

Parni Valjak sa skladbom “Ponovo”

U kategoriji Najbolji album zabavne glazbe nominirani su:

“Ime mi je nevažno” Tedija Spalata

“Minut srca mog (acoustic)” Jelene Rozge

“Nostalgija” Đanija Stipaničeva

U kategoriji Najbolji album pop glazbe nominirani su:

“IV” grupe Silente

“Izbirljivo i namjerno” Matije Cveka i Big Benda Bjelovar

“Za vašu poslijepodnevnu razonodu” Darka Rundeka & Jazz orkestra HRT-a

U kategoriji Najbolji album rock glazbe nominirani su:

“20 Years On The Road” Tomislava Golubana

“Javi se kad stigneš” grupe Vatra

“Kao sad” Daleke Obale

U kategoriji Najbolji album alternativne glazbe nominirani su:

Ivan Grobenski s albumom “Apocalipstick”

Barbara Munjas s albumom “Right Place & Right Time”

J.R. August s albumom “Still Waters”

U kategoriji Najbolji album hip hop glazbe nominirani su:

Tram 11 s albumom “Jedan i jedan”

Hiljson Mandela s albumom “Mandela effect”

Edo Maajka s albumom “Moćno”

U kategoriji Najboljeg albuma elektroničke glazbe nominirani su:

Pocket Palma s albumom “Atomi Rework”

 Aklea Neon s albumom “Dođi na joji”

 Anna Moor s albumom “Plavi avioni”

Nominaciju za Najbolji album jazz glazbe osvojili su:

B’s FUNstallation s albumom “Hold On”

Davor Križić & Jazz orkestar HRT-a s albumom “Insite”

Zvonimir Radišić Trio s albumom “New Horizons”

World’s Okayest Pianist – Petar Ćulibrk s albumom “Old School”

Joe Kaplowitz s albumom “The Keyboard Extravaga”

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime