Utorak, 26 ožujka, 2024

SoundCloud planira uvesti opciju direktnog plaćanja autorima i glazbenicima

Hoće li SoundCloud postati predvodnik trenda ili - odmetnik? Streaming platforma navodno razmatra i još nekoliko alternativnih načina plaćanja

Više od 175 milijuna mjesečnih korisnika SoundCloud servisa trenutačno koristi opciju da za 10 dolara mjesečno ima pristup zbirci s više od 200 milijuna licenciranih pjesama kao i dodatnim on-demand sadržajima, no novac od pretplata nije distribuiran izvođačima. 



Kada su platforme za slušanje glazbe u pitanju tema je to o kojoj se u glazbenim krugovima i diskografiji već duže vrijeme razgovara te je već uložen znatan trud da se unaprijede benefiti samih izvođača. Rješenje dosadašnjih dilema moglo bi biti iza ugla.

Hoće li SoundCloud postati predvodnik trenda ili – odmetnik?

Prema najnovijim informacijama koje prenose svjetski mediji glazbena platforma SoundCloud planira uvesti opciju koja bi mogla značajno promijeniti dosadašnji sustav korištenja streaming servisa.

Spotify: Ovo su glazbenici koje je svijet najviše slušao u 2020. godini

Za razliku od do sad, kako smatraju mnogi, nekorektne raspodjele sredstava prema autorima i glazbenicima slušatelji će, umjesto plaćanja same usluge, sada imati opciju direktnog plaćanja autorima i glazbenicima.

Ako ovakav način funkcioniranja zaživi SoundCloud bi mogao postati predvodnik pokreta te će isti primjer slijediti i druge streaming platforme. Ili suprotno – drugim glazbenim servisima to se uopće neće svidjeti?

Koliko u prosjeku izvođači dobivaju od digitalne konzumacije njihove glazbe?

Naime, veći igrači kao što su Spotify i Apple određeni dio sredstava dobivaju od tržišnog udjela kojeg dijele s diskografskim kućama. Diskografske kuće pak dio tog udjela, ovisno o ugovornim osnovama, isplaćuju prema izvođačima.
Koliko u prosjeku izvođači dobivaju od digitalne konzumacije njihove glazbe? Malo; što je najslikovitije opisati: potreban je iznimno velik broj streamova za, u konačnici, sićušan postotak namijenjen autorima i izvođačima. Hoće li SoundCloudov eksperiment to promijeniti? Hoće li korisnici/slušatelji znati kamo točno odlazi njihov novac odnosno – hoće li fanovi zaista svoj novac izdvojen za mjesečnu pretplatu moći preusmjeriti omiljenim izvođačima koje slušaju?

S digitalnom konzumacijom glazbe u punom zanosu te sredstvima koja su, kada su u pitanju autori i izvođači, već predugo neadekvatno raspoređena, nameće se pitanje nije li malo prekasno za razmišljanje o ovakvoj opciji? Ipak, bolje ikad nego nikad!

Björn Ulvaeus (ABBA) poslao S.O.S za autore: 8 stvari koje smo naučili na 8. MAKK-u

Metoda provjereno funkcionira

Slična poslovna strategija može se već naći kod kineskih glazbenih servisa (kao što je QQ Music), a van glazbenih okvira metoda direktnog plaćanja iskušana je već u društvenim aplikacijama poput Patreona i OnlyFans koji upravo na tome temelje svoj uspjeh.
Kada točno bi ideja trebala biti provedena u djelo, kao i kako je zamišljeno funkcioniranje novog modela, još nije poznato. Iz SoundClouda naime, još nisu službeno potvrdili kada će (i hoće li) novi model zaživjeti, no respektabilni Billboard navodi kako su informacije provjerene kod “nekoliko izvora bliskih temi”. 
SoundCloud navodno razmatra i još nekoliko alternativnih modela plaćanja. Više detalja očekuje se u službenom priopćenju, najkasnije do kraja prvog tromjesečja 2021. godine.

Hoće li nas Spotify ‘špijunirati’? Nova funkcija (neugodno) iznenadila korisnike

Naslovna fotografija: Pixabay

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime