DAO ili Distributed Autonomus Organisation organizacija je koja se provodi kroz pravila kodirana u pametnim ugovorima. Iako je danas većina DAO-a usmjerena na financije, sve više timova istražuje mogućnosti u drugim industrijama (poput dobrotvornog rada, zajedničkog kupovanja umjetnina itd.).
Hrvatski tim stručnjaka iz nekoliko područja odlučio je stoga testirati glazbenu industriju, odnosno, organizirati prvi DAO festival u svijetu za koji će se ulaz plaćati kriptovalutama.
Tako će Noa Beach Club sa Zrća, od 8. do 13. kolovoza, ugostiti Circus Maximus festival, a neka od zvučnih imena koja će nastupiti na njemu su DJ zvijezde Da Tweekaz, Brennan Heart, Imanbek i Harris&Ford…
Kako izgleda DAO koncert uopće?
A kako se glazbeni festival može organizirati na DAO način otkrio je informatički stručnjak Nikola Jokić: “Tako da dopustimo svim zainteresiranima da posjeduju i upravljaju glazbenim festivalom. U našem slučaju postojat će pametni ugovor koji drži budžet festivala! Članovi Glazbenog festivala DAO moći će, naime, odlučiti gdje će se i kada održati sljedeći festival, koji će DJ svirati, koliko će svaki umjetnik biti plaćen… Na taj način kupac nije samo kupac, već i sudionik kojem je omogućeno da utječe na smjer glazbenog festivala!”
Hrvatska ovim iskorakom na festivalskoj sceni postaje lider u svijetu. Ovaj mehanizam omogućuje postizanje optimalne cijene koju je kupac spreman platiti – u određenom smislu – ovim mehanizmom tržištu se dopušta da pronađe optimalnu cijenu za festival. Ulaznice koje se kupuju rano jeftinije su, a posljednje prodane ulaznice su veće.
“Slijedeći tehničke standarde novih, decentraliziranih financija, postajemo dijelom većeg ekosustava – dopuštajući drugim projektima da se integriraju s našim mehanizmom prodaje karata i na taj način širimo publiku kojoj možemo pristupiti. Upravo iz tog razloga, odlučili smo napraviti besplatni softver otvorenog koda, kojeg može koristiti bilo tko na svijetu za svoje događaje i prodaju ulaznica. Važno je dodati da za svaku kupnju osoba dobiva NFT Ticket, što je zapravo trajni digitalni zapis koji ima svoju vrijednost, te ostaje kupcu i nakon festivala”, pojašnjava Nikola Jokić.
Svojevrsna revolucija u event industriji
“Inspiracija za Circus Maximus potekla je od drevnog rimskog stadiona i masovnog zabavišta u Rimu za vrijeme ‘ludija’, odnosno javnih igrara koje su sponzorirali vodeći Rimljani u korist rimskog naroda. Trajale su od jednog dana do spektakularnih proslava na više mjesta održanih tijekom nekoliko dana! To nas je podsjetilo na formu festivala, te smo odlučili napaviti korak dalje u event industriji i napraviti svojevrsnu revoluciju. Čeka nas još mnogo izazova, ali želimo da svi sudionici budu dio umjetnosti, da je zajedno stvaraju i oblikuju”, dodala je Josipa Žižić, voditeljica marketinga Noa grupe.
U stručnom timu festivala, uz jednog od osnivača Noa grupe Ivana Jokića, još su i dizajner Aldo Stošić te glazbeni menadžer Saša Đurđević.