Ponedjeljak, 27 rujna, 2021

U Hrvatskoj prvi DAO festival u svijetu – ulaz se plaća kriptovalutama!

Hrvatska ovim iskorakom na festivalskoj sceni postaje lider u svijetu. Ovaj mehanizam omogućuje postizanje optimalne cijene koju je kupac spreman platiti, odnosno, ovim mehanizmom tržištu se dopušta da pronađe optimalnu cijenu za festival

DAO ili Distributed Autonomus Organisation organizacija je koja se provodi kroz pravila kodirana u pametnim ugovorima. Iako je danas većina DAO-a usmjerena na financije, sve više timova istražuje mogućnosti u drugim industrijama (poput dobrotvornog rada, zajedničkog kupovanja umjetnina itd.).

Hrvatski tim stručnjaka iz nekoliko područja odlučio je stoga testirati glazbenu industriju, odnosno, organizirati prvi DAO festival u svijetu za koji će se ulaz plaćati kriptovalutama.
Tako će Noa Beach Club sa Zrća, od 8. do 13. kolovoza, ugostiti Circus Maximus festival, a neka od zvučnih imena koja će nastupiti na njemu su DJ zvijezde Da Tweekaz, Brennan Heart, Imanbek i Harris&Ford…

Kako izgleda DAO koncert uopće?

A kako se glazbeni festival može organizirati na DAO način otkrio je informatički stručnjak Nikola Jokić: “Tako da dopustimo svim zainteresiranima da posjeduju i upravljaju glazbenim festivalom. U našem slučaju postojat će pametni ugovor koji drži budžet festivala! Članovi Glazbenog festivala DAO moći će, naime, odlučiti gdje će se i kada održati sljedeći festival, koji će DJ svirati, koliko će svaki umjetnik biti plaćen… Na taj način kupac nije samo kupac, već i sudionik kojem je omogućeno da utječe na smjer glazbenog festivala!”

Hrvatska ovim iskorakom na festivalskoj sceni postaje lider u svijetu. Ovaj mehanizam omogućuje postizanje optimalne cijene koju je kupac spreman platiti – u određenom smislu – ovim mehanizmom tržištu se dopušta da pronađe optimalnu cijenu za festival. Ulaznice koje se kupuju rano jeftinije su, a posljednje prodane ulaznice su veće.

“Slijedeći tehničke standarde novih, decentraliziranih financija, postajemo dijelom većeg ekosustava – dopuštajući drugim projektima da se integriraju s našim mehanizmom prodaje karata i na taj način širimo publiku kojoj možemo pristupiti. Upravo iz tog razloga, odlučili smo napraviti besplatni softver otvorenog koda, kojeg može koristiti bilo tko na svijetu za svoje događaje i prodaju ulaznica. Važno je dodati da za svaku kupnju osoba dobiva NFT Ticket, što je zapravo trajni digitalni zapis koji ima svoju vrijednost, te ostaje kupcu i nakon festivala”, pojašnjava Nikola Jokić.

Svojevrsna revolucija u event industriji

“Inspiracija za Circus Maximus potekla je od drevnog rimskog stadiona i masovnog zabavišta u Rimu za vrijeme ‘ludija’, odnosno javnih igrara koje su sponzorirali vodeći Rimljani u korist rimskog naroda. Trajale su od jednog dana do spektakularnih proslava na više mjesta održanih tijekom nekoliko dana! To nas je podsjetilo na formu festivala, te smo odlučili napaviti korak dalje u event industriji i napraviti svojevrsnu revoluciju. Čeka nas još mnogo izazova, ali želimo da svi sudionici budu dio umjetnosti, da je zajedno stvaraju i oblikuju”, dodala je Josipa Žižić, voditeljica marketinga Noa grupe.
U stručnom timu festivala, uz jednog od osnivača Noa grupe Ivana Jokića, još su i dizajner Aldo Stošić te glazbeni menadžer Saša Đurđević.

Pročitajte još...

Njemački znanstvenici: Koncerti nisu rizična mjesta – ako su zadovoljeni idealni uvjeti

Prema podacima prikupljenih na testnim koncertima - simuliranim u idealnim uvjetima - istraživački tim procijenio je da su koncerti mjesta s niskim rizikom zaraze od Covida-19. Iako se na prvi pogled možemo veseliti rezultatima istraživanja, epidemiolozi ipak napominju kako "u stvarnom svijetu" ima još puno pitanja na koja bi se valjalo naći odgovore

The Flaming Lips: Hoćemo li koncerte od sada pratiti svatko iz svog balona?

Ideju o koncertu u balončićima The Flaming Lips razrađivali su od samog početka pandemije i vjeruju kako bi mogla postati alternativni način da glazbenici nastave održavati koncerte u trenutačnoj situaciji

Pop Cooltura: Za pop kulturne promjene – spremni

Od trena kad je internet, world wide web, posredstvom gadgeta, laptopa, kompova, postao dominantnim medijem i sredstvo širenja informacija nad dosadašnjim TV-om, radijom i tiskom, pop kultura gubi onaj prefiks „pop“ postajući joj viškom i nepotrebnim. Sve je potencijalni pop

Glazbena industrija u 2020.: Više od 30 milijardi gubitka zbog korone

Umjesto planiranih prihoda od rekordnih 12,2 milijarde dolara na blagajnama, glazbena industrija uživo pretrpjela je enormne gubitke. Jedino je 'profitirala' prodaja glazbe u fizičkom i digitalnom obliku. No, predviđa se da će 2021. označiti potpuni oporavak industrije

Povezano

Britanska vlada odbila glazbenike: Neće dobiti 50% prihoda sa streaming pratformi

Ovom je odlukom britanska Vlada odbila zahtjev za intervencijom i zaštitom u ostvarivanju prava 150 britanskih glazbenika poput Stinga, Chrisa Martina i Led Zeppelina

HDU vs. HGU – Branko Komljenović: Ovim prijedlogom zakona krši se europska pravna stečevina!

Dopredsjednik HDU-a i direktor diskografske kuće Menart - Branko Komljenović govori o sukobu na relaciji predstavnika diskografa i predstavnika izvođača, o promjenama Zakona o autorskom i srodnim pravima, te raspodjelama digitalnih prava od streaminga, downloada i kupnje u svim online formatima...

HGU vs. HDU – Nikša Bratoš: Izvodači su godinama zakinuti!

O potencijalnim promjenama Zakona o autorskom i srodnim pravima oko raspodjele digitalnih prava od streaminga, downloada i kupnje u svim online formatima, ispred HGU-a svoje je viđenje izložio njihov predsjednik, producent, aranžer, glazbenik Nikša Bratoš

HDU: Hrvatskoj prijeti tužba EU zbog Vladine odluke o Zakonu o autorskim pravima

Nismo sigurni da je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek svjesna mogućih posljedica i tko će na njih odgovarati kada se naruši kredibilitet Hrvatske u Europskom parlamentu, među inim upozoravaju iz Hrvatske diskografske udruge

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime