Nedjelja, 3 srpnja, 2022

Eurosong 2022 recap: Apsolutna predvidljivost i glazbena nereferentnost izbora

Jedina 'vrijednost' i 'kvaliteta' Eurosonga je velika gledanost i činjenica kako će kod najvećeg broja pratitelja TV showa trenom završetka odjavne špice njih 95% zaboraviti što su gledali i koga su slušali, za koga su navijali i koga su favorizirali. Iznimke čije bi melodije mogli odfućkati će samo potvrditi pravilo

Za divno čudo, kao što nitko nije mogao očekivati, glasovima publike Ukrajina je premoćna pobjednica ovogodišnjeg Eurosonga. Ispred kmečećeg generičkog falseto užasa iz Velike Britanije, mužjaka s dugom kosom koji je bio favorit nacionalnim žirijima, solidne švedske balade i španjolskog plesnjaka, rat je birao pobjednika. Slobodno rečeno naša predstavnica Srbije – Konstrakta Ana Đurić je nakon neobećavajućeg bodovnog početka završila na kraju glasanja na petom mjestu.



Mimo floskule kako je bitno sudjelovati i kako je njezina petica zapravo moralna pobjeda, uloga Konstrakte prema vox populiju i površnom življu Balkana kategorički je nastavak kunsta širenja zvučnog “bratstva i jedinstva” koji je do njegove prerane smrti bio trademark Đorđa Balaševića.

Konstrakta – alter pop arhitektica

Takav pozitivni huk mase, inače redovno politikom nabrijanih susjeda, rijetko se kada može čuti i vidjeti oko malo kojeg nacionalnih predstavnika susjednih zemalja. Alter pop arhitektica sa svojim timom ostavila je primjetan trag u tri i pol minute zaraznog ritma, efektne minimalističke “sektaške” atmosfere, nekoliko jednostavnih metafora, catchy onelinera i simbola, sarkastično komentirajući stanje i stajanje pojedinke/pojedinca na današnjoj društveno političkoj sceni.

Na stranu onemoćali i atrofirani medijski ili online pseudointelektualci koji su pokušavali njezinoj pojavi umanjiti vrijednost ili glazbeni antisluhisti koji u “In Corpore Sano” nisu čuli ništa posebno, Anin puzzle originalnosti, neobičnosti, latinskog, ostaje daleko glazbeno najbolja pjesma ovogodišnjeg izbora. Koji je kroz dva polufinala i finalnu večer ogolio i pečatirao europsku glazbenu estradu kao rasadnik rijetko čutog glazbenog smeća unutar kojeg se čak i domaći predstavnici ne mogu osjećati zakinuto.

Apsolutna predvidljivost i glazbenu nereferentnost izbora

Kombinatorika “struke” nacionalnih žirija kao rijetko nekompetentnih donatora bodova generičkim beatovima, pokušajima kopiranja Maneskina, Billie Eilish i Taylor Swift, ničim posebnih melodija i harmi i publike kao političkog korektiva svega što “struka” preferira, samo je potvrdila apsolutnu predvidljivost i glazbenu nereferentnost izbora pjesme Eurovizije.

Politizirani izbor je bio odrađen prvim granatiranjem Kijeva i poruka je odaslana. LGBT lobi Eurosonga je zamislio spriječiti i zaustaviti rat pobjedom ukrajinskih predstavnika čiji ničim posebni rap etno folk crossover “Stefania” posvećen pjevačevoj majci reprogramira sudbinu Hourine prilagodbe “With Or Without You” ritma U2 u “Mojoj majci” koja je postala “Zadnja ruža Hrvatska”.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

Finalnom večeri dominirale su pjesmice oslonjene na vizualne svjetlosne efekte na stageu oslanjajući se na formu u nedostatku baznog sadržaja, jedva preživljiva količina estrogenskih feminiziranih muških glasova čija je vriskanja i katastrofičnih pokušaja davanja bitnosti površnom, praznom, glazbeno nebitnom koncentriranju na numerologiju. Jedina “vrijednost” i “kvaliteta” Eurosonga je velika gledanost i činjenica kako će kod najvećeg broja pratitelja TV showa trenom završetka odjavne špice njih 95% zaboraviti što su gledali i koga su slušali, za koga su navijali i koga su favorizirali. Iznimke čije bi melodije mogli odfućkati će samo potvrditi pravilo.

Putina će u međuvremenu do sljedeće godine pitati hoće li se natjecanje održati u podrumima Kijeva, granatiranoj luci Odese ili atomskim skloništima Mauripolja. Ili u nekom manje kontaminiranom susjedstvu. A mi ćemo poslati pjesmicu koja se neće kvalificirati u finale.

I šta ćemo sad? Osim zaboraviti što prije.

Naslovna fotografija: @eurovision

Pročitajte još...

Pop Cooltura: Slučaj Konstrakta – umjetnica mora biti bolesna, plastična i luda

'In Corpore Sano' je, osim odlične i atipične pop pjesme, remek-djelo pop kulture, istodobno sarkastični komentar (bez)vrijednosti pop kulture novog doba, površnosti medija, publike i svijeta okolo vas, u nekoliko strofa razoružavajuće točno detektiranje onoga što ne valja sa svijetom i svjetinom danas

Konstrakta: Briljantna dekonstrukcija dominantne estradne pop kulture

Primjer glazbene pobjede i dosadašnjeg puta Ane Đurić alias Konstrakte je samo konkretni i praktični dokaz kako je jedini zdravi, precizni i najtočniji put uspjeha onaj kad se ne bojiš biti drugačiji i ne pokušavaš 'prepoznati Eurosong ukus' nego samo odlučiš biti autentičan, svoj i originalan pa ako prođe - prođe

Eurosong 2022: Izbor favorita i ocjene pjesama prve polufinalne večeri

Preslušali smo ovogodišnju ponudu i unatoč klasičnih kladionica na kojima iz geopolitičkih razloga Ukrajina stoji među favoritima, potražili smo što originalnije, autentičnije, posebnije, zanimljivije pjesme i njihovu naročitost među poredali po osjećaju od najboljih prema onim standardno bezličnim i groznim. Ovo su naše ocjene

Eurosong 2022.: Izbor favorita i ocjene pjesama druge polufinalne večeri

Ovo je naš izvor ovogodišnjih favorita i ocjene druge polufinalne večeri Eurosonga 2022., nevezano za kladionice, kuloare, predviđanja

Povezano

Čarobna noć na Tuškancu: Grupa Pavel priredila je koncert za pamćenje

Pavel je na pozornicu izašao u punom sastavu, u koji se za ovaj koncert vratila i Antonia Matković Šerić, te s pridruženim članovima i gostima, pokazujući i time koliko im je ovaj koncert važan i koliko dugo su željeli zasvirati u ovom prostoru

SIMPLE MINDS na Šalati: Starenje s posljedicama i oproštaj s osamdesetima

Konačno se krajem lipnja spomenuti duo, koji je zadržao autorska prava na ime, praćen session muzičarima, ukazao na Šalati na rasprodanom koncertu pred 5000 uglavnom gerijatrija party publike, pedesetineštogodišnjaka i iznad koji mobitelima glume svoje kćeri i sinove

Pop Gallaksija – najbolji albumi sedamdesetih – Rolling Stones Remek djela, osrednjost i novi uzlet Stonesa

'Some Girls' je odlično zaključio sedamdesete Rolling Stonesa te njihove vrtoglave uzlete, klizanja u osrednjost ali i novi uzlet do vrha

Kontura: Pogledajte novi spot Like Kolorado koji ima snažnu poruku

'U odnosu na ovaj video uradak, a i pjesmu koju farba, pokušali smo govoriti o očekivanjima koje imamo prema ženama i njihovim tijelima - kako izgledati, kako se ponašati, što od tih tijela tražiti, često robotski odstranjenima od osobe kojoj ono pripada', kažu iz benda

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime