Četvrtak, 27 lipnja, 2024

Kritika albuma by Anđelo Jurkas: St. Vincent: All Born Screaming – Album bez pjesama alter pop ikone Annie Clark

Silno umješnog zvučnog kompresiranja, radi se o pretežno kantautorskom statementu u kojem je Annie one woman igračica dobrog dijela zvučne slike albuma

Jedna od audio vizualno najinteresantnjih američkih alter pop glazbenica zadnjih petnaestak godina, od debi albuma ‘Marry Me’ preko masovno hvaljenog ‘Masseduction’ pa sve do aktulanog i izgradnje tog tipa scene, je gay tj. lezbo ikona Annie Clark.

Zaštitno lice svih off mainstream ljubitelja poigravanja sa synth riffovima i gitarama, vrlo potentnih na MTV-evski način koji svoj art nadograđuju koketirajući levitiranjem između globalne popularnosti i alter pointova karijere. St. Vincent na dodjelama nagrada nastupa s Dua Lipom u split mashup-anju pjesama, bila je koautoricom ‘Cruel Summer’ Taylor Swift s kojom dijeli producenta suradnika Jacka Antoffa, dok istovremeno korijene svog audio video performansa duguje najviše, također suradniku, Davidu Byrneu. Njegov je rasplesani ritmički nauk i motivski stav prema pjesmi usvojila je vrlo ležerno, prenašajući ga u svoje zvučne bazene.

A post shared by St. Vincent (@st_vincent)

Na sedmom studijskom albumu poslije retro prednika ‘Daddy`s Home’, obećavajućeg uvodnog video singla ‘Broken Man’, gotovo identičnog plagiranja ritmičkog synth riffa Bjork iz pjesme ‘Army Of Me’ spojenog s U2-ovom The Edgeovom brojalicom ‘Numb’ u ‘Big Time Nothing’, trebat će vam puno vremena, truda i strpljenja pronaći pjesme. Svega tu ima. Silno umješnog zvučnog kompresiranja, produkcijskog naglašavanja ritmičkih centarpointova, pojavljivanja Davea Grohla u dvije pjesme kao bubnjara, ali pretežno je kantautorski statement u kojem je Annie one woman igračica dobrog dijela zvučne slike albuma. Međutim, koncentracija toliko uloga nije joj pretjerano dobro sjela u smislu autorskog dijela iznošenja pjesama jer se mimo kompaktne konceptualne cjeline, kroz koju se dotiče tema gubitka, smrti, preživljavanja, smrtnosti i inih općih mjesta referenci i promišljanja autora srednjih godina, ne može pronaći puno razloga za oduševljenje.

‘All Born Screaming’ je djelo koje puno više duguje težini njena imena i povući će kritičke hvalospjeve snobova na račun njenog statusa daleko više nego prezentiranog kvalitetnog rada u pobrojenih deset novih komada.

Ocjena: 6/10