Kritika pjesme by Anđelo Jurkas: Chui: Svemir ima novi pozivni

U očekivanju pratećeg 'svemirskog' video spota, Chui nastavljaju biti iznimno interesantnom anomalijom domaće kakvosne autorske scene

Srećom, analogija i interferencija novog naslova eksperimentalne jazzy rock forme grupe Chui nema veze s Parnim Valjkom i njihovim zemaljsko zagrebačkim hit inputom ‘Zagreb ima isti pozivni’. Ono s čim ima veze jest sa svemirom kao vječnom temom inspiracije autorskog instrumentalnog spiritus movensa Tonija Starešinića. Nadarenog instrumentaliste koji svoje filmofilske nerdovske momente nerijetko pozicionira prema zvijezdama – bilo kao plodom opčinjenosti Star Trekom ili Star Warsima, spremite se na kamenovanje, isti bulls…

Na stranu filmofilske tričke, enigmatičnost ovog audio komadića ritmički vođene podloge za sax improvizacije i razvoje teme, centrirana je prema činjenici kako je riječ o  himni prvog hrvatskog satelita. Ako apstrahiramo slične varijacije koje je prije nekoliko mjeseci imala Elis Lovrić s nekom od svojih raketno – astralnih lansiranja pjesama u svemir, Chuijeva stvar je ugrađena u memoriju satelita te će, prema PR navodima njihova Dancing Bear izdavača, biti prva hrvatska pjesma u svemiru. Tamo će je lansirati njihov svemirski tim CroCube na čelu s Danielom Jović (COO slovačke tvrtke Spacemanic).

Glazbena anomalija koja obogaćuje domaću scenu

Mimo instrumentalne baze koja se aranžmanski slojevito razrađuje u sitno više od onih školski radiofoničnih 03:30, Tonijeva glazbeno životna suputnica Željka Veverec (Mangroove, Je Veux, još poneki cover projekt) je dobacila simpatičan upitni oneliner u smjeru upitnika efektiziranog vokala – hoće li se itko javiti ako bacite poziv u svemir? Osnovna bendovska kora za ovu je priliku proširena i pjačana instrumentalnim odlikaštvom suradnika – udaraljkašem Nenadom Kovačićem i članovima Jazz orkestra HRT-a, trombonistom Lukom Žužićem i bariton saksofonistom Mihaelom Györekom čiji se otisak itekako razaznaje.

U očekivanju pratećeg ‘svemirskog’ video spota, Chui nastavljaju biti iznimno interesantnom anomalijom domaće kakvosne autorske scene koja nekomercijalnom glazbom uspijeva utirati put i zadržavati kakve takve medijske standarde i prisutnosti mimo opskurnih specijaliziranih glazbenih ili pop kulturnih web portala kao zadnje niše očuvanja interesa za ‘scenu’.

Čujenje Chuija i njihovih novih radova podiže standarde ponude domaćeg glazbenoog off i on mainstreama.

Naslovna fotografija: Screenshot Youtube