Petak, 5 travnja, 2024

Kritika pjesme i videospota by Anđelo Jurkas: Ren: Mackey

Ren sjeda za klavir u kamenolomu ispuštajući nježnu klavirističku temu koju dinamički diže u drugom dijelu kompozicije pretvarajući varijacije 'Bumbarova leta' u 'Mackeyev let'

Britanska brbljava gitaristička rap senzacija, mladić Ren s puno problema i bipolarne dijagnoze na pola puta između Mike Skinnera a ka The Streetsa, Plana B i Eminema, upušta se u ispitovanje tržišta lansiranjem pjesama koje ne robuju ničemu i nikome osim njegovim idejama. Od covera, rapanja na tuđe beepove, vlastitih stvari, mixtape stvari, dolazi i do instrumentala, klavirističke kompozicije posvećene preminulom friendu.

‘Ovo je posveta jednom od mojih najboljih prijatelja Calluma Mackaya. Dugo sam mu želio napisati pjesmu, ali svaki put kad bih sjeo za klavir nisam se mogao sjetiti pravih riječi i to je frustriralo. Callum je umro ubrzo nakon Joea, još jednog vrlo dragog prijatelja. Pokušaj posvete obojici stvorio je malu blokadu i nisam mogao u potpunosti tugovati kad god izgubim nekog bliskog. Jednog dana dok sam sjedio za klavirom igrao sam se s melodijama i ovo je ispalo. Ponekad nemam riječi da objasnim ili izrazim ono što želi biti izraženo. U tim sam trenucima tako zahvalan na glazbi. Ovo je za tebe, Callum Mackay. Rip homie‘,  posvetu je dopuno sam autor.

Minimalistička fora

A onda sjeda za klavir u kamenolomu ispuštajući nježnu klavirističku temu koju dinamički diže u drugom dijelu kompozicije pretvarajući varijacije ‘Bumbarova leta’ u ‘Mackeyev let’, tko god Mackey bio i predstavljao Renu. Na istu minimalističku foru snimljen je i video dečka kako svira klavijature u prirodi. Naturalizam je postignut, efekt tributea preminulom i ne baš. Takve klavirističke teme mogu imati bilo kakvo opravdanje (praćenje roja pčela na cvjetovima, npr. ili igru dupina u moru) tek im pismeno objašnjenje daje emotivnu komponentu prenesenu od autora na nas.

Ocjena: 7.5/10