Utorak, 23 srpnja, 2024

Kritika pjesme: Marija Šerifović feat Matija Cvek: Pola sunca

Njihovi su glasovi komplementarni, stihovi ne vrijeđaju inteligenciju slušatelja ma koliko općili s općim mjestima i spomenima 'duše', no uz zgodnu igru riječi 'nekom dušo duša uzalud' novi regionalni estradni mega hit je na pomolu

Estradni dueti i spajanja žensko muških glasova iz srodnih balkanskih plemena i ex Yu država još od vremena Dade Topića i Slađane Milošević, Željka Bebeka i Zane Nimani znali su davati iznadprosječne rezultate kad bi se spojili bar elementarni uvjeti izbjegavanja lirske patetike i robovanja načelima patosa i pristojne školske melodijske vokalne progresije.

U slučaju novog singla autora Baneta Opačića, a izvedbi srpske Eurosong laureatkinje Marije Šefirović i pomaganju hrvatskog slavuj pandana Matije Cveka, sve pretpostavke vrlo pristojne zanatsko estradne stilske vježbe su odrađene po svim uzusima profesije. Njihovi su glasovi komplementarni, stihovi ne vrijeđaju inteligenciju slušatelja ma koliko općili s općim mjestima i spomenima “duše”, no uz zgodnu igru riječi “nekom dušo duša uzalud” novi regionalni estradni mega hit je na pomolu.

Spajanje nespojivog

Uz suvislu video ekranizaciju i pripadajući video spot koji računa na igru bojama, pjesme ovog tipa imaju i svoj društveni podkontekst i daleko veću korisnost na planu spajanja “nespojivog” te odašiljanja poruke kako je pop kulturna suradnja nužna u mozgovima nezatrovanim nacionalističkim pizdarijama ako ni zbog čega drugog onda zbog prosto ekonomskog segmenta.

Publika u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj je brojnija i veća nego li samo u jednoj od zemalja. U vrijeme zgražanja nad arena dominacijom Alex Prijović nad urbanima i kulturnima ovakvi pomaci u smjeru kulturnog i civiliziranog dijaloga kroz pjesmu te nužnosti kulturne suradnje i više su nego dobrodošli.

7/10