Utorak, 26 ožujka, 2024

Kritika videospota: Pavel: Naopaka pjesma

Umjesto igranja na presigurno, ovakve intervencije su jedini pošteni ključ održavanja vitalnosti pažnje vrijednih izvođača unutar relativno predvidljive i načelno dosadne pop forme

Nakon “Dobre stvari” i mjestimičnih ranijih koketiranja u dijelovima pjesama s plasnijim aranžmanima, grupa Pavel u autorskim rukama Aljoše Šerića, nastavlja zaokretati dosadašnji pretežni mid tempo ili baladni pop rock prema sjajno aranžiranim komadima u plesnijem groovey ritmu.

“Naopaka pjesma” lišena je velikih lirskih metafora i inače zgodnih mu konstrukcija i skica, dosjetki rima na tragu romantično nostalgičnog podcrtavanja. Ali nimalo manje efektno komuncira melodičan i catchy refren “sve je naopako otkako me ne voliš” u tempu i ritmici koja vabi na pokrete svim raspoloživim tjelesnim oruđima i ekstermitetima, bokovima, glavama, rukama, nogama. Pjesma koja refrenski ne komunicira sljubljivanje parova upravo instrumentalnim dijelom zove otuđene na spajanje, pa plesom do ljubavi. I vraćanja naopakih stvari u podnošljivu i regularnu perspektivu.

Stvar ima ono nešto

Iznimno kvalitetno izveden zaokren unutar pop tkiva trebao bi Pavelu bitno otvarati vrata novih rukavaca domaće estrade kojoj plesnjak na pomalo arhaičan način pop standarda osamdesetih, s jakom bazom u discu sedamdesetih, ne bi trebao biti stran. Uz video zamišljen kao vizualno poigravanje s naopakosti kaleidoskopskim efektom, stvar ima onaj vrlo ležerni is lakoćom odigrani input. Zapleši me. Navijanje da kompletan slijedeći album poprimi ovu vrstu “radikalizacije” zvuka i zaokretanja u kontekstu iznimno radiofoničnog i melodičnog. Umjesto igranja na presigurno, ovakve intervencije su jedini pošteni ključ održavanja vitalnosti pažnje vrijednih izvođača unutar relativno predvidljive i načelno dosadne pop forme.

8/10