Četvrtak, 30 ožujka, 2023

Parangall: Arcade Fire / WE: Krah civilizacije ili novo normalno?

'WE' je svojevrsno ušće svega što se od Arcade Fire (stavom, tekstovima, slojevitom glazbom ili, pak, 'isposničkim' akustičnim gitarama i klavirom) očekuje, ali i svega što su do sada uradili



ARCADE FIRE

WE

Columbia – Menart

****

Ima li nade za nas? – mogli bi poput Dražena Zečića zavapiti Arcade Fire nakon odlaska multiinstrumentaliste Willa Butlera čiji je posljednji rad s bandom zabilježen na sedmom albumu “WE”. Prvom nakon “Everything Now” iz 2017.

Naravno da ima jer unatoč golemom Willovom obolu ključni autorsko/izvođački i bračni dvojac Win Butler i Régine Chassagne te ostatak benda koji je, za razliku od njih koji su se skrasili u New Orlansu, ostao vjeran starim adresama u Montrealu, najavljuju novu veliku turneju s dvama pridošlicama koji su zamijenili Willa.

Vrijeme straha i osamljenosti

Album “WE” je, kao i većina albuma koji su se pojavili ovih dana, nastao i u pandemijsko nevrijeme. Sniman je u Texasu u produkciji znanog Nigela Godricha (odgovornog za Butleru tako mile albume Radioheada) pa ne čudi da se lijepi dio albuma referira na vrijeme straha i osamljenosti. Kao recimo u uvodnom broju znakovitog naslova “Age Of Anxiety I” koja govori o napadu panike.

I to iznad razigrane elektronike koja ključa u – prema kraju teme sve naglašenijoj – plesnoj podlozi nadahnutoj osamdesetima upirući tako prstom u kontroverzu vremena u kojem su strah i nesigurnost išli pod ruku sa željom da se prebrodi kriza. Album “WE” je tu kontroverzu naglasio dvama ciklusima pjesama pa prva introspektivna polovina albuma (“I”) govori o apatiji i izolaciji koja vodi u autodestrukciju i sebičnost uz neizbježan krah civilizacije, a druga (“We”) slavi snagu zajedništva obitelji, prijatelja pa i društva u cijelosti.

Impresivna devetominutna suita o krahu civilizacije 

Klavir otvara ambijentalni prvi dio “Age Of Anxiety II (Rabbit Hole)” koja također prerasta u plesni broj uz gugutanje sinta, zvučne slapove, razigranu ritam sekciju te dvoglase Wina i Régine. Sa završnicom u kojoj je strastven zagrljaj diskoidnog sinti-popa i rocka kao na “Reflektoru”. Devetominutna “End Of The Empire I-IV” je impresivna devetominutna suita o krahu civilizacije koja je pojela samu sebe površnošću društvenih medija, tehnologije, populističke politike….

U prvom dijelu s akustičnom gitarom i klavirom (kojima se priključuju sneni sintovi) gotovo beatlesovskog timbra  na tragu McCartneya (“Long And Winding Road”) a potom floydovskog “soundscapea” s upečatljivim saksofonom, maznim dvoglasima i uletima cijelog benda uz zaključnu poruku “mi ćemo se ispisati, jebeš petu sezonu”.

Rasna indie tema

“The Lightning I-II”, odnosno drugi dio albuma otvara pak gitarska riff/minijatura na tragu Townshenda i klavir dok se baladna tema polako raspliće  i završava kao punk brzac (uz pokliče “one, two, three, four”). “Unconditional I (Lookout Kid)” je tipična osunčana indie tema Arcade Firea posvećena sinu bračnog para Butler-Chassagne (ali, tvrdi Win, i djetetu u nama) dok je “Unconditional II (Race and Religion)” sjajan iskorak prema sintovima i zvuku “Reflektora” uz neočekivano gostovanje i vokalni začin Petera Gabriela.

Otvorena tribalnim udaraljkama sa zvukovnicom koja najviše duguje Gabrielu iz osamdesetih (u pojedinim etapama broja i kolaboraciji Gabriel-Kate Bush na “Running Up That Hill”) te sjajnim vokalom Régine Chassagne, skladba bi mogla biti novi radiofonski hit prijemčiv i za stare uši Gabrielovih fanova . Zaključna “We” je, pak, rasna indie tema u kojoj se ćute sve odlike izvornog rukopisa Arcade Fire.

“WE” je svojevrsno ušće svega što se od Arcade Fire (stavom, tekstovima, slojevitom glazbom ili, pak, “isposničkim” akustičnim gitarama i klavirom) očekuje, ali i svega što su do sada uradili. Je li vam to dovoljno ovisi o vama, no za potpisnika ovih redaka riječ je o još jednom vrlo dobrom albumu benda koji ga nikad nije razočarao.

Pročitajte još...

Iz zone sumraka: Novi život turbo-folka

Turbo-folkeri su svuda oko nas. Bez obzira na to dreči li im iz automobila glazba "srpskih pevaljki", Maje Šuput, Thompsona i Škore ili pak Pipsi, Urban i Majke 

Iz zone sumraka: Može li ‘bad guy’ biti vraški dobar umjetnik?

Temeljno pitanje glasi može li/treba li aktualno pro ili contra cijepljenju mišljenje nekog od celebrityja biti razlog za bojkot njihovih odličnih uradaka? Radova koji su cijepljeni od ideoloških navijanja, dociranja i nametanja svog mišljenja

Iz zone sumraka: Persona grata i Persona non Croata

Ne pucajte na novinare koji sve te vijesti – bilo lažne i napuhane, 'žute' ili 'crne' ili, pak, zanatski skockane kak' treba – donose. Ni na estradnu sitnež što kramari na svadbama ili se blamira u medijima. Jer, na kraju krajeva, vi ste to tražili

Iz zone sumraka: Roosevelt, govor mržnje i Tram 11

Ako je Tram 11 želio - a očito jest - napraviti album koji je kritičan prema događanjima u hrvatskom parteru i u ložama gdje su smještene glavonje, tada je to uspio. No, je li on baš provokativan s pljuvanjem istina u oči kako ih do sada još nitko nije ispljunuo?

Povezano

Parangall: M.O.R.T. – Ni rock ni punk nisu mrtvi

Režanje gitare, punkerska ubrzanja i energija uz žanrovski tipična podebljanja pozadinskim vokalima te jezičavi tekst u minimalističkom broju koji se prije izvikuje nego li pjeva i eto nas ravno u vremenskoj kapsuli iz britanskih kasnih sedamdesetih ili hrvatskih ranih devedesetih

Kritika pjesme: DEPECHE MODE: My Cosmos Is Mine

Dave Gahan i Martin Gore se mogu dalje upuštati u otkrivanje stvari s albuma, kao onih s kojima neće razvaljivati top ljestvice, ali će zasigurno zadržavati ne samo ortodoksne fanove

PARANGALL: DEPECHE MODE – Veći od života i smrti

'Memento Mori' je pokazao da je bend itekako dobro svjestan svih faza i zvučnih pečata koji su obilježili dugovječnu karijeru te da  vraški  dobro zna što s njima uraditi i danas. A – dao bih se kladiti – i u budućnosti

Kritika pjesme: Parni Valjak feat Igor Drvenkar – Moja glava, moja pravila

Akijeva sjena je previše nadvijena nad Husov autorski rad s Valjkom da bi mu itko osim eventualno sina Kikija Rahimovskog mogao sjesti u stolicu, zato su pri odluci nastavka s novim pjevačem, kao i Queen u post Mercury pojavama odvajali novi vokal od benda

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime