Ponedjeljak, 27 ožujka, 2023

Parangall: Mangroove i Jazz orkestar HRT-a – Strastveni glazbeni zagrljaj

Toni Starešinić ne bi bio ono što jeste da se unutar broja ne ukažu i 'agresivnije' dionice, puhačka sola i novi sneni pasaže tvoreći savršen glazbeni mozaik



MANGROOVE I JAZZ ORKESTAR HRT-A

Nešto veće od nas

Aquarius

*****

Suradnja Mangroovea i Jazz orkestra HRT-a, bilo je jasno i prije zajedničke avanture, jednadžba je bez nepoznanica. Točnije: zicer. Sigurni zgoditak.

Uvodni “Preludij” kao da se prizemljio iz neke druge galaksije kao sjajan komad psihodeličnog space/prog rocka koji se strastveno zagrlio sa jazzy-popom. Ili, preciznije Željkinim maznim vokalom uz podršku snenih klavijatura a potom i cijelog benda i orkestra. Atmosfera nostalgije ovijena velom romantike s raskošnim aranžmanom priziva najbolje dane domaće šlageristike (prvenstveno Arsenovih laganica). No Toni Starešinić ne bi bio ono što jeste da se unutar broja ne ukažu i “agresivnije” dionice, puhačka sola i novi sneni pasaže tvoreći savršen glazbeni mozaik.

“Sami”, kao i “Ljubav ni za lijek” ili “Ljubavna” – ulazi u prostor jazzy-popa na tragu Working Weeka iz polovine osamdesetih dok je naslovna skladba bezgrješno iskoristila sve mogućnosti Jazz orkestra HRT-a dodavši mu funkom ozračen ritam s primislima na Hancockove ili Milesove stilizacije. I to uz vožnju robusnog basa iznad koje kolo vode puhači. Željkin vokal je naprosto sjajan dok su elementi Toniju tako milog prog-rocka lucidno ugniježdeni unutar instrumentalnog dijela broja. “Ljubavna” pak u jednom trenu zgodno baca pogled prema “latinici”.   

Mnogo zanimljive glazbe

“Sanjala sam” je razigrani jazzy-pop kojem idealno paše novo ruho, dok “Vrijeme” s bubnjarskim uvodom i puhačima uz bendovski prinos vraški stilistikom vuče na davnašnju “Oluju” u izvedbi Josipe Lisac (dok ju još nije trebalo titlovati) i Mladih leva. Naravno, nasaftanu jazzy-pop poetikom Mangroovea. “Laka sam” bi u uvodu s klavirom i flautom mogla biti štogod iz repertoara psihodeličnih bendova s kraja šezdesetih kojima je dodano nešto od stilistike Canterbury scene i odlična ovojnica funkoidnog fusion jazza sa saksofonskim solom u raspletu. “Azimut Theme” je još jedan vješti zagrljaj prog/fusion jazza iz sedamdesetih a la Weather Report s “big bandovskim” timbrom, primislima na Chicka Coreau, space rock i bandove iz Canterburyja poput Caravana iz vremena albuma “In The Land Of Gray And Pink”.

Zaključno “Srce” novi je sfumatozni nježni biser slične poetike kao i prethodnik s atmosferom (pa čak i zgodnom minijaturom- citatom) na tragu King Crimsona s “In The Court Of Crimson King”. Posebice je zanimljiv moćni brzac u sredini broja  (novi odličan spoj fusiona, prog rocka i orkestra kao omiljen patent Tonija Starešinića). Nesumnjivo jedan od vrhunaca sjajnog albuma kao lucidno pročitanog “best of-a” i, ni manje ni više već, prave krune dosadašnje karijere Mangroovea. Kud ćeš bolje preporuke za odlazak u Peti kupe 30. ožujka na koncertno predstavljanje albuma svirkom Mangroovea i Jazz orkestra HRT-a.

Pročitajte još...

PARANGALL / ALEJUANDRO BUENDIJA, Škrinja – Najbolji domaći album u korona sezoni

Da nije bilo lockdowna i zamiranja koncertne djelatnosti te da je ovoga ljeta i rane jeseni TBF radio ustaljenim ritmom, sigurno je da svjetlo dana ne bi (još) ugledao album Saše Antića iliti Alejandra Buendije. ... za okorjele fanove benda koji žele korak naprijed no bez paljenja mostova za sobom te za fanove (sjajnih) Sašinih rima album stiže kao blagovijest

Parangall / Benston, Sad sam tu – izvrsni galop svemirskih kauboja

Zaključna 'Vrijeme je stalo' je rutinski skockana laganica slabija od vrtoglavo visokog prosjeka ostatka albuma no, kvragu, nimalo ne umanjuje zaključno ocjenu projekta Benston: odlično! I – dobro došli!

Parangall / Brain Holidays: Reggae im je mila majka – Jamaican Connection

Najbolji i najzreliji projekt Brain Holidaysa (koji ujedno pokazuje da je izvorna vizija lidera benda Marka Gaćine bila vraški točna) mirne duše može pod ruku s bilo kojim aktualnim albumom globalne reggaeom nadahnute produkcije

Parangall / Billy Gubbons, Hardware – Moćni trikovi ‘starog psa’

Album koji je posveta preminulom prijatelju i ko-producentu Joeu Hardyju ima dijelom veze i sa prethodnim solo projektom 'Big Bad Blues' na kojem se našlo dosta covera no još više s klasičnim 'rokanjem' ZZ Topa

Povezano

PARANGALL: DEPECHE MODE – Veći od života i smrti

'Memento Mori' je pokazao da je bend itekako dobro svjestan svih faza i zvučnih pečata koji su obilježili dugovječnu karijeru te da  vraški  dobro zna što s njima uraditi i danas. A – dao bih se kladiti – i u budućnosti

Kritika pjesme: Parni Valjak feat Igor Drvenkar – Moja glava, moja pravila

Akijeva sjena je previše nadvijena nad Husov autorski rad s Valjkom da bi mu itko osim eventualno sina Kikija Rahimovskog mogao sjesti u stolicu, zato su pri odluci nastavka s novim pjevačem, kao i Queen u post Mercury pojavama odvajali novi vokal od benda

Kritika videospota: Nika Turković- Sam(a)

Odabir balade 'Sam(a)' kao spot/singla za aktualni album ovog joj, odraslog, dijela karijere, čini se više nego dobro izvedenim postavljanjem na pozicije prve linije nekih novih imena hrvatskog urbanog popa

Parangall: Brzo, brže…najbrže – TV EYE

Moja zakašnjela reakcija na album vrijedan svake pažnje ima jedan jedini alibi: riječ je o projektu koji nije podložan sezonskim trendovima, već pravom vanvremenom albumu za kojim uvijek valja posegnuti

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime