Nedjelja, 24 rujna, 2023

Parangall: My Back Was A Bridge for You To Cross – Veličanstvena Anohni

Uz poruku o opakim vremenima u kojima ipak unatoč svim nedaćama – a ekološke teme idu pod ruku s rasizmom, predrasudama i nasiljem prema LBGTQ osobama – valja boriti se i preživjeti. S ljubavi u srcu.



ANOHNI & THE JOHNSONS

My Back Was A Bridge for You To Cross

Secretly Canadian

*****

Nakon napuštanja projekta Antony & The Johnsons te samostalnog albuma “Hopelessness” iz 2016. do srži nabijenog aktivističkim temama, transrodni/transrodna Anohni/Antony se vratila novim albumom kao Anohni & The Johnsons. Kao poputbinu sa sobom je donijela teme kojima se bavila na prethodnom projektu najavljene i omotom albuma s fotografijom LGBTQ aktivistice  Marshe P. Johnson te s fokusom na opstanku transrodnih osoba u vremenu nasilja, sve većih predrasuda te posvemašnjeg otuđenja i od ljudi i od prirode. Sada garnirane i uplivima “angažiranog” soula kasnih šezdesetih. Očitih i izborom producenta i gitariste Jimmyja Hogartha znanog po suradnji s Duffy i Amy Winehouse čiji su prsti itekako prisutni već na uvodnoj “People Must Change”.

Album nije mogao biti otvoren na bolji način s Anohnijenim sugestivnim vokalom ovijenim gudačima te zavodljivim soul grooveom i gitarskim akcentima koji se provlače tijekom cijelog broja. Onako kako je to radio Marvin Gaye. Minijaturu “Go Ahead” vozi začudna grmljavina gitare na tragu Hendrixa na Woodstocku prije nego li krene “Sliver Of Ice”. Nježno gitarsko prebiranje otvara emocionalnu posvetu Anohninom prijatelju i mentoryu Louu Reedu. U isposničkom izdanju i s jednakom dozom emocija kao Reedov i Caleov album “oproštaj” s Warhalom na albumu “Songs For A Drella”.

Pokazala je sjajan glas

“Can’t” je njen logičan nastavak – moćna skladba o nemirenju sa smrću drage osobe – te nadahnuta stilizacija vremešnog R&B/soula, jazzy trubačkih umetaka i vrhunskog popa. Ne za danas već –  za svako doba. S dinamikom koja temu od melankolične laganice uzdiže do himničkih vrhunaca. “Scapegoat” brodi istom trasom kao veličanstvena balada i tematski središnja tema albuma koja govori o predrasudama i otvorenom nasilju prema LGBTQ osobama. Završava – eto još jednog “patenta” Anohni i Hogartha – kao eksperimentalni rock broj sa savršenim sparivanjem gitare, klavira, elektronike i gudača. “It’s My Fault” se logično naslanja na prethodni broj s fascinantnim vokalom iznad gitarske pratnje te diskretnih sintova / gudača.

Sjajna neo gospel/soul pa i bluesy stilizacija “Rest” Anohni predstavlja kao pjevačicu kova jedne Nine Simone s ništa slabijim glazbenim omotačem u kojem Hogarthova gitara – i kao diskretna pratnja u uvodu i moćna podrška pozadinskim vokalima u još jednom himničkom raspletu teme nadahnute i prog-rockom – ima dominantnu ulogu.

“There Wasn’t Enough” je nježna melankolična tema s minimalističkim glazbenim ruhom koje još više naglašava bolno emocionalan vokal lamentacije o nemirenju s odlaskom voljene osobe. “Why Am I Alive Now?” još jedan je naklon prema Marvinu Gayeu i remek djelu “What’s Going On” (jednoj od referentnih točaka albuma) kao slojevita/višeznačna “ekološka” tema o opstanku u vremenima kad se urušavaju i priroda i društvo s rastućim nasiljem i netrpeljivošću prema onima “drugačijima”. Odrađena je s potkom udaraljki i raskošnih gudača te električnim klavirom kao sparing-partnerom Anohni.  

Zaključna “You Be Free” – i ona samo sa “šturim” gitarskim prebiranjem i vokalom – stiže kao točka na “i” albuma. Uz poruku o opakim vremenima u kojima ipak unatoč svim nedaćama – a ekološke teme idu pod ruku s rasizmom, predrasudama i nasiljem prema LBGTQ osobama – valja boriti se i preživjeti. S ljubavi u srcu.

Pročitajte još...

EKSKLUZIVNO: Parangall / Gibonni ‘U po ure’ – Po ure bravure

Pet skladbi s 'U po ure' – koliko i traje album – novi su Gibonnijev zgoditak te ga po tko zna koji put cementiraju kao jednog od perjanika hrvatskog (pa ma što to značilo) rock mainstreama, a Nikšu Bratoša kao idealnog, rekao bih i nezamjenjivog, partnera i u studiju i na sceni

Parangall / Benston, Sad sam tu – izvrsni galop svemirskih kauboja

Zaključna 'Vrijeme je stalo' je rutinski skockana laganica slabija od vrtoglavo visokog prosjeka ostatka albuma no, kvragu, nimalo ne umanjuje zaključno ocjenu projekta Benston: odlično! I – dobro došli!

Parangall / Billy Gubbons, Hardware – Moćni trikovi ‘starog psa’

Album koji je posveta preminulom prijatelju i ko-producentu Joeu Hardyju ima dijelom veze i sa prethodnim solo projektom 'Big Bad Blues' na kojem se našlo dosta covera no još više s klasičnim 'rokanjem' ZZ Topa

Glazbena poslastica: Novi album Iggyja Popa dostupan u Hrvatskoj

Prilikom snimanja singla albuma Iggyju se pridružila rock superstar postava. Uz producenta Andrewa Watta na gitari, bubnjarske dionice snimio je Chad Smith (Red Hot Chili Peppers), a bas dionice Duff McKagan (Guns N' Roses)

Povezano

Kako je bilo na koncertu Louisa Tomlinsona u Ljubljani?

Pjevač iz benda One Directiona Louis Tomlinson nastupio je u Ljubljani u Areni Stožice u sklopu svoje turneje na kojoj promovira album Faith in Future. Iako smo njegovu solo diskografiju najduže čekali pokazao je da se to doista i isplatilo

Parangall: Vječna Chrissie i Pretendersi

Pretenders i friškim albumom pokazuju sve svoje odlike očite još od prvog albuma: sposobnost energičnog 'rokanja' uz melodioznost i upečatljive riffove

Dogodilo se na današnji dan: Odlazak Dine Dvornika

Dino je ostajao svoj izbjegavajući kompromise koji bi mu zauvijek uzeli ritam i gurnuli ga u humpa-cumpajuću estradnu maticu

Kritika pjesme: Duran Duran – Danse Maccabre

Uz povratak ex gitarista Andyja Taylora u nekoliko stvari i konstantu glasa Simona Le Bona bend zvuči iznimno moderno i party time raspoloženo sudeći po opening singlu

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime