Utorak, 28 ožujka, 2023

Parangall: Paramore: This Is Why- Za stare i nove uši

Fraza o svakom novom valu u kojem je i stare vode, u slučaju Paramorea odlično funkcionira s albumom koji zaslužuje pažnju i starih i novih ušiju

PARAMORE

This Is Why

Atlantic

****



Šesti album Paramorea ogledni je primjer bezgrješnog spajanja glazbenih fascinacija (grješne) mladosti i aktualnih muzičkih sklonosti. Naslovni broj sa svojim zavodljivim funkom koji korijene ima i u Gang Of Four i Talking Headsima iz vremena “Speaking In Tongues” ili hitoidnog standarda “Burning Down The House” te (možda najviše) s novovalnom poetikom Tom Tom Cluba, vješto je sparen s ovodobnim popom na tragu Bloc Partyja u kojem se ne ćuti ni trag negdašnje ljubavi za emo-punk. Stoga ako bi valjalo potražiti stilsku nišu u kojoj se Paramore sada tako ugodno smjestio bio bi to prilično mračni post-punk osamdesetih u kojem je mjesta i za gnjevne ili emocijama nabildane reakcije na politički (i kulurološki) svagdan u skladbama poput naslovne teme i odlične “The News” i osjećaj za pitku pop melodiju.

Pjevačica Hayley Williams se u oba ova – uvjetno rečeno – tematska okvira veoma dobro snalazi ubacivši i notu ispovjednog osobnog. “C’est Comme Ça” – ne samo zbog gitara i vokala – dolijeće kao rasni podsjetnik na post-punk a brojevi poput “You First” – koju pak otvara odličan gitarski rad na tragu starih Edgeovih patenata podržan jednako dobrim bubnjem – sretno spajaju punkersku energiju, melodioznost refrena sa sporijim (na trenutke fluidnim) dionicama. One uz gitarske akcente i sintove prevladavaju u “Big Man Little Dignity” te zaključnoj “Thick Skull”.

Album koji zaslužuje pažnju i satrih i novih ušiju

Zamišljenoj i odrađenoj kao “atmosferska” nježna balada prije nego li se u igru uključi band i odvuče broj prema raskošnoj zvučnoj fantaziji. “Crave” koja joj prethodi je jednako zanimljiva i vješto sročena kao poletni komad “osunčanog” popa nasaftan stilistikom osamdesetih u kojima je i “soft rocka” Fleetwood Macka s “Rumoursa” i dionica na tragu bandova poput My Bloody Valentine.

Fraza o svakom novom valu u kojem je i stare vode, u slučaju Paramorea odlično funkcionira s albumom koji zaslužuje pažnju i starih i novih ušiju. 

Pročitajte još...

Parangall / Brain Holidays: Reggae im je mila majka – Jamaican Connection

Najbolji i najzreliji projekt Brain Holidaysa (koji ujedno pokazuje da je izvorna vizija lidera benda Marka Gaćine bila vraški točna) mirne duše može pod ruku s bilo kojim aktualnim albumom globalne reggaeom nadahnute produkcije

EKSKLUZIVNO: Parangall / Gibonni ‘U po ure’ – Po ure bravure

Pet skladbi s 'U po ure' – koliko i traje album – novi su Gibonnijev zgoditak te ga po tko zna koji put cementiraju kao jednog od perjanika hrvatskog (pa ma što to značilo) rock mainstreama, a Nikšu Bratoša kao idealnog, rekao bih i nezamjenjivog, partnera i u studiju i na sceni

Parangall / Modest mouse, The Golden Cascet – Skromni, no obilati miševi

Modest Mouse su albumom 'The Golden Casket' možda zatvorili (stilski/žanrovski) krug, no njegov slatko-opori sadržaj i izvrsna zvučna slika su mnogo više od metaforičkog čiščenja glazbene špajze: zalog za izglednu budućnost u kojoj se staro i novo savršeno prožimaju

Parangall / Kensington Lima, Southbound – Ništa manje od blistave petice!

Josip Radić i družina, ovaj put povećana gostovanjem viđenih faca s domaće scene, i drugim su albumom pokazali da je Radić jedan od najintrigantnijih (i najsvestranijih) autora i izvođača (pjevač i multiinstrumentalist) na domaćoj sceni

Povezano

Kritika pjesme: DEPECHE MODE: My Cosmos Is Mine

Dave Gahan i Martin Gore se mogu dalje upuštati u otkrivanje stvari s albuma, kao onih s kojima neće razvaljivati top ljestvice, ali će zasigurno zadržavati ne samo ortodoksne fanove

PARANGALL: DEPECHE MODE – Veći od života i smrti

'Memento Mori' je pokazao da je bend itekako dobro svjestan svih faza i zvučnih pečata koji su obilježili dugovječnu karijeru te da  vraški  dobro zna što s njima uraditi i danas. A – dao bih se kladiti – i u budućnosti

Kritika pjesme: Parni Valjak feat Igor Drvenkar – Moja glava, moja pravila

Akijeva sjena je previše nadvijena nad Husov autorski rad s Valjkom da bi mu itko osim eventualno sina Kikija Rahimovskog mogao sjesti u stolicu, zato su pri odluci nastavka s novim pjevačem, kao i Queen u post Mercury pojavama odvajali novi vokal od benda

Kritika videospota: Nika Turković- Sam(a)

Odabir balade 'Sam(a)' kao spot/singla za aktualni album ovog joj, odraslog, dijela karijere, čini se više nego dobro izvedenim postavljanjem na pozicije prve linije nekih novih imena hrvatskog urbanog popa

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime