Utorak, 28 ožujka, 2023

Parangall / Kensington Lima, Southbound – Ništa manje od blistave petice!

Josip Radić i družina, ovaj put povećana gostovanjem viđenih faca s domaće scene, i drugim su albumom pokazali da je Radić jedan od najintrigantnijih (i najsvestranijih) autora i izvođača (pjevač i multiinstrumentalist) na domaćoj sceni



KENSINGTON LIMA

Southbound

Samostalno izdanje

*****

Neka vas ono Lima (mali) u imenu benda ne zavara jer Kensington Lima ni u čemu nisu maleni. Josip Radić i družina, ovog puta povećana gostovanjem viđenih faca s domaće scene, i drugim su albumom pokazali da je Radić jedan od najintrigantnijih (i najsvestranijih) autora i izvođača (pjevač i multiinstrumentalist) na domaćoj sceni.

Ili, preciznije, da su izvorna nadahnuća Beatlesima i dalje odskočna daska za doskok do autorski artikulirane glazbe zaraznih pop melodija dostojnih Lennona i McCartneya, veličanstvenih harmonija i pozadinskih vokala te moćnih refrena.

Tragom jednih Jayhawksa

Također, i rukopisa perjanika americane ili alter-countryja tragom jednih Jayhawksa. Ovo potonje odmah na početku potvrđuje ‘Amazing Maze’ koja bi se mirne duše mogla smjestiti uz bok Jayhawksima s albuma ‘Rainy Day Music’ ili ‘Back Roads And Abandon Motels’. ‘Dolly’ koja slijedi za njom ima iznimnu gitaru a la George Harrison, melodiju koja se lijepi za uho, čvrstu ritam sekciju i diskretne – no vraški efektne – pozadinske vokale dok ‘Stay Bright’ (koju su u formatu trija snimili Radić, Jure Šešelja i Lovorka Sršen) uvodom akustične gitare cima iste emocionalne country-folk žice kao i McCartneyeva davnašnja ‘Blackbird’ prije nego li band skladbu odvuče u čarobna sazvučja americane s diskretnim no efektnim jecajima gitare.

‘Tommorow’ otvara Radićev klavir navješćujući baladu a la – dopustite mi još jednu beatlesovsku usporedbu – ‘Let It Be’.  I doista – skladba s bogatim gudačima (orkestraciju potpisuje Dalibor Grubačević) – kroči istom stazom kao i spomenuta velika balada, zagovarajući – kao i cijeli album – onaj tip ‘izvanvremenosti’ kojeg imaju i brojevi Beatlesa. Najbliži rođak joj je ‘Late Night Radio Host’ s početkom uz isposnički klavir Donata Mandića koja se ulaskom banda i gudača te harrisonovskom gitarom čije se lirske dionice efektno ‘sudaraju’ s režećom kontrom (gitare su snimili sam Radić i Tibor Karamehmedović), širi u sinemaskopu. 

1981. kad je u pitanju ljubav ni kiša ne smeta. Na splitskoj rivi.

Čudesna kombinacija alter-countryja, Beatlesa i rasnog pop-rocka šezdesetih

Sjajna petominutna laganica ‘The Art Of Loneliness’ moglo bi se – barem kad su stare uši u pitanju – nazvati čudesnom kombinacijom alter-countryja (na koji vuče gitara), Beatlesa i rasnog pop-rocka šezdesetih ili (daškom psihodelije okađenih) kasnijih velikih balada Gilmourovih Pink Floyda.

I ona je snimljena u formatu trija s gitaristom Vladom Mirčetom, Radićem i Šešeljom.  ‘How To Write A Song’ je pak žestoki naklon Stonesima iz dana ‘Jumpin’ Jack Flash’ kad bi ju, recimo, svirali Jason & The Scorchers, ‘Cheer Up Old Bugger’ muskulativni ‘roker’ obdaren beatlesovskim pozadinskim vokalima i ubojitim refrenom, a balada ‘What Was That You Said’ prvorazredni hommage Beatlesima i Maccainom rukopisu (s odličnim orguljama i melotronom Vedrana Križaja te aranžmanom i produkcijom Jere Šešelje na tragu Georgea Martina iz dana ‘Sgt.Peppera’ ili ‘Magical Mistery Toura’).

Takva je i ‘Holy Mess’ u kojoj, kako i naslov sugerira, uz bok stoje i Križanove ‘crkvene orgulje’ (Hammond?) i klavir Mihaela Kurjančića koje kao da svira Billy Preston na nekom od sessiona koji je dao i ‘Get Back’ te papreni band s karakterističnim backbeatom. Zaključna desetominutna ‘Fading Sun’ s odličnim orguljama i senzacionalnim učinkom svih glazbenika zamišljena je i odrađena po dramaturgiji prog-rocka s izmjenom instrumentalnih orgazmičkih dionica kojima je Toni Starešinić da dašak krautrockerskog space-rocka i lirskih dijelova. Naprosto – savršen završetak odličnog albuma. 

Najsloženiji puzzle od raznorodnih žanrovskih krhotina

Dok je s Valentinom Boškovićem (u suradnji s genijalnim Brankom Dragičevićem) pokazao svoje umijeće u kreiranju osebujne i originalne zvučne slike kojoj najbolje odgovara pojam ‘soundscapea’ a sastavljene poput najsloženijeg puzzlea od raznorodnih žanrovskih krhotina (no nikad ne zaboravljajući melodiju!) i studijskih poigravanja, Radić jednaku kreativnost i domišljatost s Kensington Limom ostvaruje unutar – ajmo reći – čvršće definiranog žanrovskog prostora i s ‘konvencionalnim’ bandom.  Snimivši još jedan album za čistu (i blistavu) peticu!

Pročitajte još...

Trailer je napokon vani: Robert Pattison kao najgrublji Batman ikad!

U režiji Matta Reevesa, novi film donosi brojne poznate negativce koji dobivaju mračni novi izgled. Paul Dano glumi Riddlera, Zoe Kravitz je Žena mačka, a neprepoznatljiv Colin Farrell pojavljuje se kao kriminalni šef Pingvin

Vrijeme je da konačno izvedete najposebniju osobu na spoj – sebe!

Bilo da sami sebi napravite večeru, pročitate dobru knjigu, slušate omiljenu ili opuštajuću glazbu, pripremite si kupku... prijedloga je mnogo, no iskoristite vrijeme za sebe kvalitetno i prema vlastitom ukusu! To je spoj - i neka bude bajkovit spoj iz snova!

INTERVJU: Ana Marija Šir: Klasičarka alternativka u pohodu na Rimca i Tedeschog

Ana Marija Šir je unikatna i zanimljiva pojava koju je lijepo otkrivati i otimati iz njenog autorskog glazbenog svijeta. U novom Mixer Room Podcastu, među ostalim, popričali smo što u njezinom svijetu znači Fake Violin koncept te koliko je daleko ili blizu glazbenim zakucavanjima

Plutajući dom: 13 zapanjujuće lijepe kuće na vodi širom svijeta

Od sjeverozapadnog Pacifika do Švedske i Njemačke... ovo su neke od najljepših plutajućih kuća na svijetu, a oduševit će vas podjednako luksuzom i dizajnom kao i mogućnosšću da u miru uživate u atraktivnim panoramama

Povezano

Kritika pjesme: DEPECHE MODE: My Cosmos Is Mine

Dave Gahan i Martin Gore se mogu dalje upuštati u otkrivanje stvari s albuma, kao onih s kojima neće razvaljivati top ljestvice, ali će zasigurno zadržavati ne samo ortodoksne fanove

PARANGALL: DEPECHE MODE – Veći od života i smrti

'Memento Mori' je pokazao da je bend itekako dobro svjestan svih faza i zvučnih pečata koji su obilježili dugovječnu karijeru te da  vraški  dobro zna što s njima uraditi i danas. A – dao bih se kladiti – i u budućnosti

Kritika pjesme: Parni Valjak feat Igor Drvenkar – Moja glava, moja pravila

Akijeva sjena je previše nadvijena nad Husov autorski rad s Valjkom da bi mu itko osim eventualno sina Kikija Rahimovskog mogao sjesti u stolicu, zato su pri odluci nastavka s novim pjevačem, kao i Queen u post Mercury pojavama odvajali novi vokal od benda

Kritika videospota: Nika Turković- Sam(a)

Odabir balade 'Sam(a)' kao spot/singla za aktualni album ovog joj, odraslog, dijela karijere, čini se više nego dobro izvedenim postavljanjem na pozicije prve linije nekih novih imena hrvatskog urbanog popa

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime