Ponedjeljak, 27 rujna, 2021

PARANGALL | PAVEL, Ennui – Pavelove južnjačke zvijezde

U novoj postavi Pavel zvuči uvjerljivo baš kao i autorski rukopis Aljoše Šerića. Najkraće rečeno, drugi uzastopni zgoditak vrhunskog pop benda

PAVEL
Ennui
Dallas Records
**** ½

“Ovako svijet završava”, kao da zlokobno poručuje Pavel u uvodnom broju albuma – elegičnoj, bogato orkestriranoj, nikad raskošnijoj, temi koja se polako diže i raste poput tijesta u naćvama  te, uvodom i finalom svakako dostojnoj filmskog platna.

Refren koji ulazi u uho, aranžman i produkcija (uvjeren sam kao i drugamo na albumu nadahnuti Springsteenovim lanjskim izletom prema chamber-popu) idealan je ulaz u album.  Doduše odveć ambiciozna za radijski singl, no “kompenzacija” stiže već na drugom broju “Na krivoj strani povijesti” ovlaš naslonjenoj na beatlesovsku (“When I’m Sixty Four”) kombinaciju zarazne pop melodije, elemenata music halla, gitara i efektnih puhača.

U ovitku raskošnih orkestracija s naglašenim klavirom

Pogled unatrag je očit i na “Suncu” s Tonkicom kao glavnim vokalom jer riječ je o soulom okađenom himničkom up-tempo gospel-popu koji kao da je stigao iz kakvog mjuzikla (recimo, “Kose”) kao i u poletnoj “Jedan dobar dan” (s “vjetrenjača” gitarskim frazama a la Who), sintovima na tragu osamdesetih, back-beatom i zaraznom melodijom naglašenom puhačima i pozadinskim vokalima te country stilizaciji “Bijela jedra” s više no pogođenim dvoglasom Aljoša i Tonkice. Ponovo u ovitku raskošnih orkestracija s naglašenim klavirom.

“Kako da te ne volim” melankolična je tema u ovojnici gudača što je, naravno, okvir u kojem se idealno snalazi Tonkica, no i ova skladba ima lucidan “brejk” koji temu (uz saksofon i klavir) vodi u prostor laganica šezdesetih na kojima su, primjerice, i Đavoli u osamdesetima temeljili karijeru.

“Bilo bi divno”, rasna je nježna balada u suglasju muško-ženskog vokala te uz – eto karakteristike cijelog albuma – sjajan refren. “Ne daj na nas” kao da autorskim rukopisom Ante Gela želi redefinirati “klasičnu” šlageristiku i odvući ju u novo doba suradnjom Tonkice i Tedija Spalata. Uspješno.

Zanimljiv iskorak prema “pustinjskoj tex-mex americani”

“Dobri se zaborave” je pak vraški zanimljiv iskorak prema “pustinjskoj tex-mex americani” Calexica koju su Pavel već apsolvirali na prethodnom albumu uz onu prepoznatljivu “morriconeovsku” trubu Stipe Mađora i gitarski twang te neočekivani ulet violine Deana Melkija s ubrzanjem koje broj vodi prema finalu. Završnica broja je i logičan uvod u “Treba svirati bas”, u ritmu valcera i primislima na neki osebujni gypsy swing dok je “Otkako te nema” – s naglašenim violinskim dionicama – daljnje uranjanje u sličnu stilistiku koja miriši i na panonski “spleen”.

Zaključna “Samo da jutro ne dočekam sama” novi je pop biser prvorazredne dramaturgije, s izvrsnim podebljanjima onog kristalnog Tonkičinog glasa diskretnim pozadinskim vokalima, aranžmanom ( nadahnutih Springsteenovim “Western Stars”)  gitarskim i klavirskim naglascima.

U novoj postavi Pavel zvuči uvjerljivo baš kao i autorski rukopis Aljoše Šerića. Najkraće rečeno, drugi uzastopni zgoditak vrhunskog pop benda.

Naslovna fotografija: naslovnica albuma / Dallas Records

Pročitajte još...

PARANGALL | Gabi Novak – film, jazz i festivali: Diskobiografija najveće domaće dive

Ako za ijednu hrvatsku pjevačicu – za mene uvijek "prvu damu hrvatske glazbe" ili pak autentičnu divu – vrijedi fraza da joj je život obilježen nosačima zvuka (pločama svih formata, kazetama te CD i glazbenim DVD izdanjima) tada je to Gabi Novak

PARANGALL | Stefanovski, Taftalidze Shuffle – Osrednji album ‘pandemijske’ pauze

Za razliku od sjajnog prethodnog akustičnog albuma "Mothers Tongue" novi Vlatkov "električni" album nije ponudio mnogo osim podgrijavanja negdašnjih pop-rock špranci - kao nostalgijom ogrnut album (pandemijske) pauze...

POP GALLAKSIJA | Najbolji albumi iz 1970. – McCartneyjev novi život nakon Beatlesa

Vraški hrabar album posve drugačiji od svega što su radili The Beatles ali, na određeni način, i smioni projekt mega zvijezde koja je od prvog samostalnog albuma drastičnim odmakom od očekivanoga kazala odlučno 'baj baj' svakoj ideji o pukom šlepanju na slavi Velike četvorke

POP GALLAKSIJA | Najbolji albumi iz 1970. – Led Zeppelin i Purple – Hail, hail hard/metal rock!

Uz Black Sabbath, Deep Purple i Led Zeppelin ustoličili su se kao predvodnici hard rocka i heavy metala, a njihovi kultni albumi ,"Led Zeppelin III" i "Deep Purple in Rock", iznjedrili su vječne rock uspješnice kao što su "Immigrant Song" i "Child in Time"

Povezano

Pop gallaksija / Najbolji albumi 70-ih: Joni Mitchell (1.) – Prva petoljetka

Ako je odličan 'Ladies From A Canyon' koji se uspeo na vrhove rang lista te dao hit singlove 'Woodstock' i 'Big Yellow Taxi' bio uspjeli projekt tranzicije, slijedeći 'Blue' bio je pravo remek djelo. Objavljen 30. lipnja 1971. do danas stoji kao zacijelo najbolji album u njenom diskografskom opusu

Pop Gallaksija/Najbolji albumi 70-ih: David Bowie (6.) Heroes i Lodger

Mada se na 'Heroes' susreću tipičan bowievski art-rock te eksperimentalni 'ambijentalni' brojevi, album je nakon prvotnih mlakih kritika prigrljen kao jedan od ključnih i iznimno utjecajnih Bowievih albuma. No, slijedio je 'Lodger' - ništa slabiji projekt i zaključni dio 'berlinske trilogije'

Parangall: Elvis Castello & Attractions, Spanish model – Costellova uspješna ‘latinica’

Ako je želio pokazati da skladbe s njegovog sjajnog albuma iz 1978. i danas imaju snagu i uvjerljivost kao nekad te da s novim vokalima i novim miksom mogu proći kao komadi aktualne – i to vraški dobre – glazbe, Costello je u cijelosti uspio

Parangall: Šimun Matišić Quintet, Tribute to B.P.

'Tribut To B.P.' je album u kojem se ponizno klanja ostavštini izvornika svjestan njene vrijednosti i izvanvremenosti, no ne libeći se dati svoje viđenje. Formula je to koja bezgrješno prolazi kad god se originalima pristupa otvorena srca ali i otvorenih čakri kao kreativnih vrtloga vlastitih glazbenih nadahnuća

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime