Subota, 8 siječnja, 2022

Parangall: Robert Plant & Alison Krauss, Raise The Roof – Za prste polizati

Kakva se to družina našla u studiju! Robert Palmer i Alison Krauss na svojoj drugoj kolaboraciji, uz brojne vrhunske suradnike i goste te sjajan izbor pomalo opskurnih skladbi iz bogatog kataloga vječne americane garantiraju izvrstan album

ROBERT PLANT & ALISON KRAUSS

Raise The Roof

Warner – Dancing Bear

*****

Kakva se to družina našla u studiju! Robert Palmer i Alison Krauss na svojoj drugoj kolaboraciji – prva je, podsjetimo, bila na sjajnom ‘Raising Sand’ iz 2007. – ponovo su za producenta izabrali T-Bonea Burnetta a on, očekivano, u studio doveo ekipu snova: gitariste Billa Frisella, Marca Ribota, Davida Hidalga, Buddyja Millera i samog T-Bonea, baasiste Dennisa Croucha, bubnjara Jaya Bellerosea te ništa manje za album snačajne ‘goste’ poput pedal steel gitariste Russella Phala, Viktora Kraussa, Jeffa Taylora…

Album koji je jednostavno osuđen na uspjeh

Doda li se tome i sjajan izbor pomalo opskurnih skladbi iz bogatog kataloga vječne americane te, dakako čarobni glasovi velike trubadurke bluegrassa Alison Krauss i Planta, ispada da je ‘Raise The Roof’ bio jednostavno osuđen na uspjeh.

Transatlantska suradnja je naime donijela meko srastanje (Plantu tako milog) britanskog folka iz zvjezdanih dana šezdesetih – skladbe Anne Briggs ‘Go Your Way’ znane u izvedbi Sandy Denny, a sada odrađene kao upečatljiv duet te Berta Janscha ‘It Don’t Bother Me’ – vječne zelenjave Everly Brothersa (‘The Price Of Love’), sfumatoznog broja ‘Trouble With My Lover’ velikana zvukovnice New Orleansa Allena Toussainta obdarene fascinantnom Ribotovom bariton gitarom i fluidne country laganice Merlea Haggarda (‘Going Where The Lonely Go’).

Isto vrijedi i za logična srastanja južnjačkog soula Bobbyja Moorea & the Rhythm Aces ‘Searching For My Baby’ i njegovog maznog groovea s rasnoim bluesom Delte ‘Last Kind Words’ u fantastičnom dvoglasu te – na samom uvodu u album – vrhunski posvojenog Calexicovog bisera ‘Quatro (World Drifts In)’. 

‘Best of’ složenac

Posebno pažnju zavrijedio je jedini autorski broj na albumu: ‘High And Lonesome’ koju potpisuju Plant i Burnette. S melotronom Viktora Kraussa, Ribotovom i Burnetteovom gitarom te pedal steelom Russella Pahla, skladba je reprezentativan komad Planta u najboljem izdanju. S vokalom i dalje sposobnim za iskaz emocionalne drame na koju smo – ovog puta bez vratolomnih visina – navikli kod Zeppelina.

Svakako je riječ o skladbi koju se mora upisati u svaki budući Plantov ‘best of’ složenac. Osobni favoriti na albumu gdje su svi brojevi jedan drugome do uha je i ‘Can’t Let Go’ Lucinde Williams s albuma ‘Car Wheels On Gravel Road’ koja je s višeglasjem, rokabiličnim kontrabasom i Frisellovim gitarskim akcentima čak nadmašila izvornik.

Isto vrijedi i za zaključnu ‘Somebody Was Watching Over Me’ u kojoj se kao pozadinski vokal pridružila i Lucinda Williams a svoj značajan obol uz čak tri gitarista (T Bone, Ribot i Hidalgo) s klavirom dao Jeff Taylor. Veliki finale velikog albuma. 

Pročitajte još...

Mixer slavi i daruje: Pridružite nam se u akciji ’60 dana dobrih djela’ i osvojite brojne nagrade!

Ove godine, na Mixerov rođendan, proširujemo našu akciju na 60 dana dobrih djela te ćemo vas svaki dan kroz društvene mreže zamoliti da učinite jedno dobro djelo, jednu sitnicu kojom ćete nekome u svojoj blizini ili sebi uljepšati dan! A kako bi se lanac dobrote nastavio, mi ćemo vas nagraditi brojnim darovima!

Život na Sjeveru: Munchov muzej – najružnija zgrada u cijeloj Norveškoj!

Domaći novinari nisu krili razočaranje izgledom ovog najvećeg muzeja na svijetu, a pridružili su im se i građani koji su upravo muzeju dodijelili nimalo laskavu titulu. Naime, od deset tisuća ljudi koliko ih je sudjelovalo u glasanju, njih više od 35% izjasnilo se kako im je Munchov muzej najružnija zgrada u cijeloj Norveškoj

Pop Cooltura: Nekad je bilo bolje…, a ne ovo danas…

Nije nekad bilo bolje, nego ste vi bili mladi i znali ste živjeti. Poslije ste se predali i počeli tražiti opravdanja. Vremena se mijenjaju, ne samo za Dylana. Prilagodi se ili umri. A ako zafali depresije u međuvremenu, logiraj se na društvene mreže i tamo nađi svoje revolucije, izađi na sljedeće izbore

Grinch ipak nije ukrao Advent: Ovo su najbolji božićni sajmovi u Europi!

Većina božićnih sajmova u Europi otkazana je prošle godine zbog pandemije koronavirusa, pa smo uzbuđeni što će se većina njih vratiti ove godine. I u Hrvatskoj, a posebice u Zagrebu, ove godine Adent je drugačiji nego što smo navikli, no čini se da Grinch ipak nije ukrao Božić... barem ne u cijeloj Europi

Povezano

Pop Gallaksija: Najbolji albumi sedamdesetih – King Crimson; najutjecajniji band prog-rocka

Hvalili su ih i glazbenici koji su s prezirom na isteku70-ih i početkom80-ih gledali na 'dinosaure rocka' i zvijezde prog-rock ere. S razlogom jer vječno mutirajuća družina oko genijalnog ekscentrika Roberta Frippa utjecala je ne samo na art/prog rockere, nego i na heavy i punk metal, jazz ili classic-fusion, synt-pop, noise, avangard rock...

Čiste petice: Top 15 domaćih izdanja u 2021. prema izboru Zlatka Galla

Od brojnih domaćih albuma koji su izdani u 2021. godini, naš kolumnist Zlatko Gall izdvojio je njih 15 koji su zaslužili - čiste petice!

Parangall: Ruzina Frankulin, Croatian Popular Music – Ruzina nikad ne spava

Glazba koju je ne koristeći se ni jednim 'pravim' glazbalom stvorio bila je dio jedinstvenog multimedijalnog projekta/izložbe 'Festival' iz 2017. realiziranog zajedno sa Ratkom Ilijićem koji je potpisao vizualni dio, no sada konačno dostupna i kao samosvojni album

Parangall: Neil Yung & Crazy Horse, Barn – Više nego solidan album iz štaglja

Lišen produkcijske cifranosti, snimljen očito 'na dah' kao organski album, 'Barn' možda nije u rangu 'Psychedelic Pill' ili 'Colorada', no za njima ne zaostaje mnogo.  Najkraće rečeno, još jedan više nego solidan album Neila Younga koji mora zadovoljiti sve stare fanove

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime