Ponedjeljak, 1 travnja, 2024

POP COOLTURA: Porin Vojku V i Letu 3 između nonsensa i spasa u zadnji čas

Utapanje u konformizmu, predvidljivosti, nekompetentnosti i inim birokratskim metodama isisavanja života iz nečega što bi trebalo biti slavlje kreacije, a ne začarani krug degradacije glazbe, završava zasluženim brojčanim trijumfom Vojka V čiji je drugi album 'Dvojko' pobrao četiri nagrade

Finilo je trideset i prvo hodanje po tankoj žici besmisla hrvatske glazbene estrade. TV emisija pretvorena u dodjelu glazbene nagrade koja već godinama odražava svu metiljavost ljudi koji čine i administriraju hrvatsku glazbenu scenu ovaj je put od nominalnog besmisla podjelom nagrada kroz ušicu igle zadržala vrat iznad vode.



Utapanje u konformizmu, predvidljivosti, nekompetentnosti i inim birokratskim metodama isisavanja života iz nečega što bi trebalo biti slavlje kreacije, a ne začarani krug degradacije glazbe, završava zasluženim brojčanim trijumfom Vojka V čiji je drugi album “Dvojko” pobrao četiri nagrade – album godine, hip hop, točnije rap album godine te dvije vizualne kategorije – za najbolji omot i video spot za „Mamacita“ stalnog mu video makera Rine Barbira.

Uzbudljivi autorski bendovi prolaze ispod pulta

Njemu se numerološki u kategorijama klasične glazbe pridružuje Berislav Šipuš, dok za statističare po tri albuma uzimaju Let 3 i Tamara Obrovac. Prvi, apsolutno zasluženi, u kategoriji pjesme godine i aranžmana čime je “Mama ŠČ” merchandise i soundtrack jednog Eurosong vremena, nadamo se, za neko vrijeme završen. I treći, apsolutno promašen, u kategoriji najboljeg albuma alternativne glazbe u kojem remiksirane verzije pjesme “Mama ŠČ” bivaju birane najboljim albumom. Zamislite sada dva stanja – siromaštva nominirane konkurencije i još većeg siromaštva i neinventivnosti glasača koji nisu stigli porazmisliti o samoj logici stiskanja glasačkog listića. Za to vrijeme im istinski uzbudljivi autorski bendovi sa sjajnim albumima poput čakovečkih Revirgin prolaze ispod pulta.

O jazz dominaciji Tamare Obrovac kad ne dijeli te nagrade s Matijom Dedićem već se svjedočilo u kategoriji glasača Porina. Oni, naime, ne znaju niti imaju na ponudi a još manje razumijevanju jazza, išta drugo pa im se inercija kao modus operandi sama po sebi nameće.

Zagonetne ideje zabave u glazbi

Spas od blasfemije nagrađivanja nominirane Lu Dedić koja se samo po dvije pjesme i prezimenu mogla naći u kategoriji novog izvođača godine odnosi simpatični alternativni pop momak IDEM, dočim nagrade u kategorijama zabavne glazbe (“Zapleši Twist” grupe Swingers) govore o prilično zagonetnim idejama zabave u glazbi. Jednako kao i nagrađivanje Matije Cveka za album “Vile se ovdje igraju” u kategoriji pop glazbe pored izrazitih autorskih favorita Detourovaca. “Voice” žiri moment donio je pobjedu albumu “Follow the Blind Man” Dine Jelusicka u kategoriji rock albuma uz autorski kudikamo smislenije Pipse s “Vesnom”, dok je pečat na neinventivnost glasača i odabranih u kategoriji najboljeg albuma elektroničke glazbe pripala synth pop tragačima za melodijama i stilom Pocket Palma.

Za higijeničare i statističare Porina za najbolju pjevačicu dobiva Natali Dizdar za skladbu “Krug”, a sjajni mladi Filip Rudan za mušku pjesmom “The Outside”. Notorni rock gažer Goran Bare & prateći mu bend Majke nastavljaju apsurdizam nominacija live izvedbi u nedostatku smislenijih studijskih snimaka te odnose pobjedu grupe s vokalom pjesmom “Budi ponosan (live)”, dok Porina za Najbolju vokalnu suradnju dobivaju nove nade erha estrade Miach i Grše za skladbu “Led”.

Producenta godine su našli u Gorana Martinca za albume “Noćni Taxi”, izvođača Bobe Kneževića i “Role Filmova” grupe The Splitters. Štuc. Začudo da nisu nomirniali producente Massimove, Valjkova ili Baretova live albuma. Live album je, naravno, poshumni Massimov zapis iz Arene Zagreb, a kompilacija godine je “Zvučni zid” urednika i kompilatora Vedrana Peternela.

Za koga je, predobro je

Nagrada u kojoj za album godine mogu biti nominirani live albumi sa 30 godina starim pjesmama, za nove izvođače nominirani ljudi s jednom do dvije tuđom pjesmom, za alter album remix album s 1 pjesmom, za pjesme godine bend koji je poznat samo po članstvu članova u glazbenim institucijama i na HTV-u, referentni su cca kao i Maja Šuput u žiriju Superpalente, pardon Supertalenta.

Ali, eno, bez obzira na sve spomenute institucionalizme i nonsense mužikaši koji dobiju Porina silno se vesele i prpošno zahvaljuju onima koji su glasali za njih. Da je iole logike, zahvaljivali bi onima koji nisu glasali, poštenije je. Ali, kao i svake godine – ne mari, za koga je, predobro je.

Zrcalo Porina se smješka svakom odrazu koji se pojavi, pobere staklenu skulpturu konja i ne odjaše u sumrak nego na WC police. Dogodine i dominacije novih nada – pazite redom: Baby Lazanja, Martin iz The Voicea, Nika Turković, Nela njena friendica, Miach, Grše i tako redom i tako dalje.

Jedva čekanje 🙂

Fotografije: screenshot

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime