Nedjelja, 24 rujna, 2023

Pop Cooltura: Pun novčanik ili prazna p**ka – što više smeta teatralne (malo)građane?

Je li pitanje 'Gazdaričina' plakata samo do estetike, spolne nejednakosti, seksualne ugroženosti, fem vrištanja ili tek ljeta i sezone pokvarenih, a ne samo kiselih krastavaca – ostat će retorički. I plakat novčanika će na žalost požderat vrućine, pa oluje

U sklopu Splitskog ljeta ove se godine puno priča o posterima/plakatima za kazališne predstave. Prvo je najavni s dva jezika koja tek što se ne lickaju piknuo u zjenice ćudoredne pa se tjednima raspredalo o moralu i granicama (dobrog) ukusa. Sve veliki znalci s pjace ili iz gradskih stranačkih ureda, moralizirali su o mokrosti sline i koncentracijama bakterija na vrhovima jezika koji samo što se nisu takli. Ajme bolesti.



 

A potom je zakucala “Gazdarica”. Po posteru dizajnera Karla Kazinotija i Miše Komende iz zajedničkog dizajnerskog ureda koji su se drznuli staviti pare u novčanik, svinuli ih u obliku dagnje, pardon moi, vulve, pardon moi, ponarocki pičke. Ajme zla.

U predstavi Carla Goldonija o neudatoj i samouvjerenoj gostioničarki Mirandolini iz Firence koja se mora rješavati napasnih mužjaka dok je oblijeću i prije prve izvedbe 09. kolovoza kada će njena slobodoumnost dobiti uprizorenje, već cijela iole pop kulturno upućena Rvacka i Hrvatska imaju mišljenje.

Svatko ima svoje mišljenje

S jedne strane konzerve se osjećaju ugroženima i puritanci vrište jer viđe čke, kako se usuđuju samo, to je prosto, pa prikazuju ono koje smo zadnji put uživo vidjeli kad smo navršili 18 i još dvaput i nikad više. S druge strane fem power je zgrožen jer stavit novčanik i čku u isti kontekst uuuh to mora da je silno podcjenjujući kutak za sporni trenutak za žene jer valjda rasprodaja skonto štoli.

S treće strane da si ne bajamo žene s lovom čkom i novčanikom JESU gazdarice. S četvrte strane, marketinški nema tko ne primijeti ili ne zauzme stav žulja me ili zabavlja me. Genijalan PR tool i alat i odrađen posao, da je ne znam kakva predstava plakat te nagovara pogledat. Savršena dosjetka, ilustracija i marketing vizual na više slojeva. Jer ako sex sells, tada je upravo dokazano kako nejebi yells.

 

Ili oni kojima se samo ne sviđa estetika i simbolizam jer zašto nije kita kraj auta, ovo je podcjenjivanje pa će u novčaniku vidjeti alegoriju žene kao kurbe. A ne sjajno obavljen marketinški posao.

Plakat koji je izazvao “skandal”

Srećom, pa je polje dovoljno široko za različito zapakirane estetike i ukuse. I bezukuse. Za to vrijeme drugih kutaka feminističkih, desničarskih, inih moraliziranja i nesviđanja, autorima svaka čast za reklamu. Tko želi vidjeti prosto imat će dramu, a tko ne tatu i mamu. Posao je iz marketinške pozicije odrađen savršeno, a povišice i ekstra bonusi samo što nisu. Nekad negdje kad se to ne bude zvalo Hrvatska. Tu će ostat linkovi iz medija koji su prenijeli kako je plakat izazvao “skandal”.

Nije samo jasno je li skandaloznije bilo to što je novčanik umalo prazan ili je ženski spolni organ bio napunjen? Šteta što nećemo saznati kako bi se kita provela u toj situaciji. Jako je premalo onih koji bi se u ovoj seksualno uškopljenoj sredini ufali pokušati biti dovitljivima na način omota albuma “Sextasy” Psihomodo Popa prije nešto godina, plakata Molliereovog “Tartuffe” u Gavelli i Barbie ružičastim tonovima prije kojeg vremena, Đoletovog Pijetla, a ne Veseljka, a drugo i to što ne bi znali bilo koju falusoidnu konverziju napravit tako da ne bude priprostačka prva lopta.

Pa pa

U “gazdaričinom” novčaniku je pročitati više slojeva. Naprosto samo stoga su žene biološki slojevitija, naprednija i kompleksnija bića od mužjaka, tako da se vulva ili čka rimuje i mjerka s daleko vise layera nego smokić. Simple as that. Nisam vidio razliku pritom ženski muški prosti organ, već samo organ. Aseksualno full. Samo marketinški pametno plasirano u smjeru puka kojem je kontroverzno kad Mrle i Let 3 stave nakurnjake ili zapiknu ruže u guzice, već se uzjogune i uznemire. Štono bi, parafrazom njegove metafore na vjeru, Marilyn Manson jednom rekao ljudima koji su ga optuživali kako im on kvari djecu i truje vjeru – “a jača vam je vjera kad je pajac poput mene može poljuljat”.

Je li pitanje “Gazdaričina” plakata samo do estetike, spolne nejednakosti, seksualne ugroženosti, fem vrištanja ili tek ljeta i sezone pokvarenih, a ne samo kiselih krastavaca – ostat će retorički. I plakat novčanika će na žalost požderat vrućine, pa oluje. Pa pa.

Naslovna fotografija: Splitsko ljeto Facebook

Pročitajte još...

Pop Cooltura: ‘Domaćica’, strankinja i stranac – ménage à trois prekrašnog domaćeg marketinga

Nema potrebe ne vjerovati da im je namjera bila najbolja. Jer su htjeli reći kako tete domaćice mogu biti sve što požele. Mogu još biti i pravnice i prodavačice i programerke, ma sve mogu. Nije jasno mogu li biti i prostitutke jer - zašto prešućivati najstariji zanat. Ali vjerojatno mogu. Mogu sve

Pop Coltura: Inspiracija ili ‘umjetničko’ prodavanje magle

Inspiracija nije nešto što se čeka, nego se istjerava. Tako da se sjedne za klavir, čita knjige, gleda filmove, priča s ljudima i onda se gomila u svijetu ideja. Te se čovjek navikne na rad i kreiranje. Inspiracija se zaradi i zbog nje se čovjek naradi

Pop Cooltura: ‘Jesi probao prvo isključit’, pa uključit’?’

What if? Sutra bez Facebooka? Sutra bez Instagrama? Bismo li znali? Jesmo li dorasli tom izazovu? Squid game taktikom neke se nove binarne selekcije prepliću s onim prirodnima. U svakom slučaju taj je pad bio zgodan socijalni eksperiment. Prekratkotrajan, ali znakovit

Pop Cooltura: ‘Mi smo ti nekad popravljali stvari’ ili ljubav u doba koronavirusa

Gledam opet svoje starce, kako su oni znali, bokte nije kvantna fizika. To je cca onaj moment kad pristaneš na patetiku. Patetika je sjajna kad je iskrena i kad nije podilaženje. I ljubav je isto. Treba htjeti, treba smjeti

Povezano

Pop Cooltura: Sergej Trifunović: Državni neprijatelj broj 1, 2, 3, 4…nastavite niz

Jer ako nemamo neprijatelja nemamo smisla. Privatnog ili Državnog neprijatelja broj 1, 2, 3, 4…nastavite niz. A najbolje kad ih se sedam ili još bolje biblijskih deset kumulira u jednoj osobi. E tad je tek slatko

Pop Cooltura: Fenomenologija vječnosti Stonesa

Fenomenologija trajanja Stonesa, koliko se god zafrkavali je u uspješnom niveliranju i micanju jedni od drugih kad bi prijetilo raspadom i krizama

Pop Cooltura: Kako je Danijel ‘Džuli’ Popović razotkrio plagijatora The Weeknda – Glazbeni Detektiv, part 1.

Tako kad nema inspiracije, a nakupi se godina staža uvijek ostane prostora poentiranja prstima na nekog drugog koji nas je pokrao zaradivši na tome milijune

Pop Cooltura: Politizacija anti bogataškog hita i Mama ŠČ! efekt

Ljeto je pri kraju, hype će splasnut, analize i protunapadi će dobiti svoj drugačiji predznak, broje prodaje će bitno pasti, a pjesma će ostati tek pjesma. Podobna za sve osim za instrumentalizaciju od nemaštovitih ljudi kojima je jedini interes imati mišljenje i nemati pristojnost

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime