Utorak, 9 kolovoza, 2022

Mixer jednog imidža: #bolimepipi – preslika mentaliteta ili ljetno stanje uma

Jeste li danas nekome rekli #bolimePipi? #bolimePipi je zapravo preslika mentaliteta, ali i željenog stanja uma većine nas, i to je genijalno sažeto u marketinškoj taktici

Jeste li danas nekome rekli #bolimePipi? Evo ja jesam. I to jučer. Svima oko sebe sam prvo prodala priču kako na sve moram odgovarati s #bolimepipi. Iako se radi o hashtagu /sloganu za piće Pipi, odlično mi je došao umjesto objašnjavanja zašto, eto, nismo ranije otišli na plažu. Mjesto radnje je, naravno, bila Dalmacija, mogla sam odgovoriti i s “ae” ili “pomalo“.  Ali ne. U okvir jučerašnjeg dana savršeno je odgovarao samo #bolimePipi. Svidjelo mi se to stanje uma, posebno nakon što sam čula jednu informaciju i nije mi se ulazilo u razne interakcije. Navečer sam i pila samo Pipi.



No, na stranu moja iteracija ljubavi prema #bolimepipi i prilici da na sve odgovorim tim hashtagom, #bolimePipi je zapravo preslika mentaliteta, ali i željenog stanja uma većine nas, i to je genijalno sažeto u marketinškoj taktici.

No, krenimo redom o imidžu Pipi, ali ukratko.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Pipi (@bolimepipi)

Koliko je #bolimepipi evokacija originalne Pipi?

Pipi je prvi put iz tvornice Dalmacijavina izašla 1971. godine. Tada su odlučili proizvesti piće za mlade s okusom na aromu naranče koja je mogla konkurirati Badelovoj Nari (tada je Nara bila popularna), a imidžem su se naslonili na Pipi Dugu Čarapu. Kruži priča kako je tada jedna boca pića Pipi poslana Astrid Lindgren, autorici lika Pipi Duga Čarapa, s prijedlogom dizajna etikete pića. Lindgren je navodno dopustila korištenje imena Pipi bez naknade na autorska prava.

E sad, zašto Pipi? I koliko je #bolimepipi evokacija originalne Pipi? Iako se sigurno sjećate i romana i filma o Pipi, evo kratkog podsjetnika. Astrid Lindgren je roman o Pipi Duga Čarapa objavila davne 1945. godine. Pipi je bila crvenokosa devetogodišnjakinja koju svi pamtimo po odličnom smislu za humor (meni je barem bio odličan), blesavosti, ali i drčnosti te inatljivosti. Pipa je živjela po svom, “kontra regula i običaja”.

Naopako je spavala u krevetu, darovala druge na svoj rođendan, “dijelila” pravdu, sama je brinula o sebi, spavala je kad je ona to htjela, išla je kamo je ona htjela, naravno, i u školu je išla kad je ona to smatrala da je potrebno (doduše jer je previše dizala “živce” učiteljici). Kako je bila najjača djevojčica na svijetu, mogla je savladati koga god je htjela. Pritom je često pomagala ljudima oko sebe. Ukratko, za tadašnje je roditelje iz perspektive uzora za njihovu djecu bila prava noćna mora. A i tada nije bilo uobičajeno da netko toliko “problematičan” bude i heroj, i to “javno”. No, Pipi je preživjela razne izazove i danas se njezina priča može čitati na 78 jezika.

Od Veljka Rogošića do Ane Sasso

I “naša” je Pipi prošla je razne faze razvoja. Na početku je priča odlično postavljena: “Pipi, to je piće za stare i mlade. Zato pijte Pipi, to vam snagu daje!” govorio je u reklami početkom 70-ih proslavljeni plivački maratonac Veljko Rogošić. Pipi je bila piće Mediteranskih igara 1979. godine, tada je rekordno napunjeno 12 milijuna bočica Pipija. Početkom 80-ih (1981.) snimljena je legendarna reklama s Anom Sasso, Pipi djevojkom i bivšom Miss Jugoslavije.

Vjerojatno svi (malo stariji) pamte tu reklamu za Pipi u kojoj Sasso izranja iz mora u mokroj majici u kojoj se naziru grudi i bradavice. Nakon toga Dalmacijavino, pa tako i Pipi prolaze razne uspone i padove. Važno je što Pipi nije potonula niti pred potop Dalmacijavina, odnosno tijekom stečaja 2012. godine.

I dalje je baš Pipi bila ključan adut te tvrtke pa su tako, primjerice, te godine košarkaši kluba Split (besplatno) nosili Pipi na dresu. Potom se 2013. godine proširila lepeza okusa; uz naranču, dobili smo i Pipi bitter lemon i Pipi tonic water. Pa je cijela priča privatizirana 2016. godine, novi vlasnik (odnosno njegov unuk) uz poslovnu, pokreće i novi komunikacijski val i #bolimepipi.

Kao i “prava” Pipi, i ova naša splitska je drčna, smiješna, a često i borbena za društvenu pravdu.

Odličnu priču koja nas ne prestaje zabavljati

Pipi od tog vremena talasa (primjer objave iz rujna 2020., na kojoj su dvojica muškaraca koji se sunčaju na plaži, držeći se za ruke, koja je podijelila javnost, a napao ih je i Vice Batarelo) te prkosi propagandi savršenog izgleda (primjer reakcije na poziv vlasnice jednog zagrebačkog kozmetičkog salona iz lipnja 2022., odnosno na poticanje njihovih klijentica da po plažama slikaju žene s celulitom i šalju te fotke njima na objavu, te posljedično na hype oko toga na društvenim mrežama i objave…)

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Pipi (@bolimepipi)

I na kraju “zakucavanje” na Instagramu s  #bolimepipi objavom uz naslov “guzica ne triba tretman, nego šugaman” i popratnom nagradnom igrom.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Pipi (@bolimepipi)

Vrhunski su iskoristili trenutak u kojem bivša predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović stavlja svoju fotku na Pelješkom mostu, i to kako opušteno sjedi na mostu. Ta je fotka potaknula lavinu reakcija, a i Pipi je iskoristila jedinstvenu priliku i okrunila bivšu predsjednicu lentom “Pipi djevojke“.

Rijetko koji naš brend je doživio 50-te u još boljoj formi, nego što je to bio na početku. Personifikacijom brenda uspjelo im je utržiti poželjne osobine i tako od gaziranog pića stvoriti i odličnu priču koja nas ne prestaje zabavljati.

Pipi kreira novi diskurs, koji je poticajan, uključiv, smiješan, drčan, gađa u srž ključnih tema u našem mentalitetu, ali i zna gdje je granica (valjda ta mudrost dolazi s godinama). I pritom imate priliku, na njezin račun “poslati sve u Pipi”, pardon izgovoriti #bolimePipi. Ima li ikoga kojem barem jednom ne dođe poriv za tim #bolimePipi trenutkom?

Čvrsto vjerujem da nema. A ako ima, u maniri citata “prave” Pipi – “Come in or stay where you are, it’s entirely up to you,’ called Pippi. ‘I never force anyone!’, (“Uđi ili ostani gdje jesi, sve ovisi o tebi”, pozvala je Pipi. “Nikad nikoga ne prisiljavam!’’) poruka je i “splitske Pipi”. I istina, mi svakako možemo bez nje, ali s #bolimePipi je zabavnije.

Naslovna fotografija: @bolimepipi

Pročitajte još...

Mixer jednog imidža: Clelia Duel Mosher i razgovori sa ženama o seksu

U doba Clelie Mosher seks u ženskim razgovorima je bio tema non grata. No, ona je vlastitim spisima bila itekako svjesna svoje dalekovidnosti i mogućnosti koje se pred ženama čekaju nakon što seks postane manje čuvana tajna, a rod manji teret

Mixer jednog imidža: Julija Timošenko i ukrajinska pletenica

I dok sa suzama u očima gledamo scene iz Ukrajine, svima nam zasad samo ostaje nada da će se promjena dogoditi, a da će nakon ovog rata Ukrajina osvanuti kao feniks i to s narodom kojem više niti korumpirani političari neće moći podrezati krila

Mixer jednog imidža: Kako portugalski studenti vide naše političare?

Niti jedan od ponuđenih političara nije postigao neku erupciju oduševljenja. Potom, prema tonu glasa i intonaciju većina (68%) je smatrala kako je Zoran Milanović iz neke desne stranke, a Andrej Plenković iz lijeve

Mixer jednog imidža: Kako izgleda Hrvatska iz pera stranca

Je li nekom strancu teško razumjeti ili čak prihvatiti naše rituale? Koliko smo svjesni našeg imidža na temelju priča koje pričamo i/ili živimo? Što je zapravo (ne)normalno i koje su to naše priče koje mi uporno pričamo i živimo, a stranci nam se pritom čude (dok se ne priviknu)?

Povezano

Mixer jednog imdiža: Proricanje budućnosti i što nas očekuje u godinama pred nama

A ako danas slušamo što predviđaju ljudi (razni, onako uz kavu, ali i stručnjaci, u ozbiljnim okvirima) o tome kakva nas primjerice jesen/zima čeka, može se činiti da je umovima mnogih ljudi već zavladala depresivna slika budućnosti, uz mogućnost da poprimi još surovije tonove. Neovisno o znanju i/ili analitičkim sposobnostima, koliko smo stvarno u mogućnosti predskazati budućnost?

Mixer jednog imidža: Kako su povezani mršavljenje i Crkva?

Kako je jednostavno nasjesti na tuđe prezentacije kada smo ranjivi. A svatko ima neku temu zbog koje je ranjiv. Čini mi se da baš danas kada imamo puno informacija, zbog dobre prezentacije lakše nasjednemo na manipulaciju. A u doba lažnih vrijednosti, gurui se dobro prodaju

Mixer jednog imidža: Lice i naličje splitskog odabira

Kako god bilo, meni se čini da su Splićani samo iskreno i autentično pokazali kakav je odnos općenito građana i politike. Zapravo većinu nije briga niti za izbore niti za političare, posebno ako u tome ne vide neki stvaran smisao ili barem neku korist za sebe.  I zato, bez obzira na vrijeme, dišpet ili fjaku, nima Splita do Splita!

Mixer jednog imidža: Pismo Sanje Musić Milanović i društvo u kojem je 5.0 imperativ

Pitanje o tome koja se poruka šalje svim tim pritiscima djeci o njihovoj vrijednosti dugo će još vremena biti tema psihologa. I jesu li uistinu te ocjene stvaran odraz učeničkih postignuća, u društvu u kojem je 5.0 imperativ, a takvih je golemi broj. Golem...

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime