Nedjelja, 31 ožujka, 2024

Mixer jednog imidža: Preobražaj Britney Spears

Sloboda je metafora našeg doba. Često mi se čini kako smo zapravo svi u nekom zatvoru, i to onom metaforičkom, kojem ne možemo jasno dati ime ili ime i prezime. Ako ničemu drugom, robujemo mišljenju drugih ljudi, robujemo ambiciji, željom za važnošću ili ostvarenju nekih društvenih očekivanja

Prošla godina je za Britney Spears bila prva godine “slobode”. U to sam ime, konačno pogledala i Netflixov dokumentarac Britney vs Spears. Tema je sloboda, kao kontrast tamnici u kojoj je bila 13 godina. Doduše, nije bila doslovno zatočena u nekom mračnom prostoru, ali uslijed njezina stanja, odnosno načina kako su ju prikazivali (čak se spominje i demencija), nad njezin su životom i odlukama skrbili otac i  pravni savjetnici punih 13 godina, do studenog 2021. godine.



Danas, poput likova koji prežive mučenje, ona se “outanjem” o tim godinama liječi: priča o sebi i svojim traumama (videa, dokumentarac..). Na taj način stvara svoje tumačenje prošlosti, stvarajući novu povezanost s publikom.  

Od miljenice Amerike do zatočenice

Ukratko bi se Britneyin medijski život slavne osobe mogao prikazati kroz metaforu preobrazbe. Od miljenice Amerike do zatočenice, koja je u razdoblju tame imala svoju vojsku obožavatelja i pokret #freebritney. U maniri BTS-ovca, rekli bismo. Nakon što je “oslobođena” skrbništva, prošlu je cijelu godinu mogla samostalno odlučiti što će postati i “post-ati” na društvenim mrežama. Svoj imidž tako paralelno gradi i na  priči o iskustvu oduzimanja prava na odlučivanje. U godini slobode se puno toga dogodilo: udala se (što joj je pod skrbništvom bilo zabranjeno), preselila se bliže sinovima, piše memoare koji su već sada reklamirani kao najiščekivanija knjiga, ugovor o knjizi je navodno vrijedan 15 milijuna dolara. Mjuzikl Once Upon a One More Time premijerno se na Broadwayu očekuje u svibnju ove godine. A snimila je i pjesmu i to u duetu s Eltonom Johnom – Hold Me Closer. Pjesma je u međuvremenu na šestom mjestu američke Billboardove ljestvice i na prvom mjestu na ljestvicama streaminga u više od 40 zemalja.

Danas, kad stvara novi imidž, taj mračni svijet joj služi kao platforma za prču, zaradu i vidljivost, ali i kao mogućnost liječenja svojih rana – ukoliko ju stvarno liječi priča o ranama. Ona sama ne opisuje svoj put motivom Odiseja, već likom robota, u sada izbrisanoj audio snimci na Instagramu u kolovozu ove godine, piše zeit.de o njezinom životu pod skrbništvom. U Las Vegasu je tako nastupala poput robota, svaki dan oko četiri i pol godine. Ponekad bi bila toliko tužna i bezvoljna da bi na pozornicu izašla s balzamom u kosi i perikom, kaže.

Britney stvara novi medijski prikaz sebe

Novi imidž Britney gradi se kroz kontrast, i to onaj bazični, obiteljski kontrast u kojem se ogledaju otac kontrolor i suprug podržavatelj. Neki kažu da je otac samo tipičan primjer patrijarhalnog mentaliteta, dok primjerice njezina sestra Jamie Lynn Spears u knjizi Things I Should Have Said kaže da je on samo činio ono što je najbolje za Britney. Novi muž, Sam Asghari (28), čestitao joj je na Instagramu prvi rođendan u prosincu 2022. Prvi u slobodi – napisao je pritom.

Sada u slobodi stvara novi medijski prikaz sebe. Razina empatije koja se danas pokazuje prema zvijezdama s mentalnim problemima bila je nezamisliva 2007. godine. Baš kao što je danas nezamislivo kako se javnost tada okomila na uplakanu mladu majku s postporođajnim poteškoćama. Sada navodno sama kontrolira svoje društvene mreže, još uvijek ne želi na intervju kod Oprah. Pravno savjetovanje je okončano, ali ona ostaje zatočenica slave.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Channel 8 (@britneyspears)

Publika želi priče o iskustvu mentalne bolesti ili traume

Kakav otisak u svijetu slavnih ostavlja njezina priča nakon skrbništva? S jedne strane je to priča o odnosu zvijezde i obožavatelja (pokret #FreeBritney ove je godine djelomično postao #justiceforbritney). S druge strane, kontrast i preokreti u osnovi priče pokazatelji su kako se danas privlači pažnja. Danas prošlost koristi kao platformu za prču, zaradu i vidljivost, ali i kao mogućnost liječenja svojih rana – ukoliko ju stvarno liječi priča o ranama. Naime, svijet slavnih i poznatih se promijenio od 2008. godine. Danas publika želi priče o iskustvu mentalne bolesti ili traume, to se smatra iskrenošću i nagrađuje empatijom. No pitanje je koliko će to trajati, o čemu govore i voditeljice podcasta Eat, Pray, Britney, koje se tamo pojavljuju samo pod imenom Lisa i Jaclyn. Empatija je zasad na njezinoj strani, no odnos slavnih i njihovih obožavatelja  je nepredvidljiv, često i nemilosrdan.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Channel 8 (@britneyspears)

Sloboda je metafora našeg doba. Često mi se čini kako smo zapravo svi u nekom zatvoru, i to onom metaforičkom, kojem ne možemo jasno dati ime ili ime i prezime. Ako ničemu drugom, robujemo mišljenju drugih ljudi, robujemo ambiciji, željom za važnošću ili ostvarenju nekih društvenih očekivanja. Možda nas zato i privlače priče iz svijeta slavnih koje pričaju o preokretima. No, njezina priča o slobodi bit će zanimljiva dok traje sjećanje na metaforu zatočeništva, odnosno dok javnost bude zainteresirana za tumačenje prošlosti. Pritom svaka priča o “zatočeništvu” nalikuje jedna drugoj – teško se u potpunosti osloboditi okova koji su dio prošlosti. U dokumentarcu Britney kaže – “samo želim natrag svoj život”. No kad dobijemo svoj život i priliku na odlučivanje, tu priliku treba i dobro iskoristiti. Vidjet ćemo što će Britney napraviti s tom prilikom.

Naslovna fotografija: britneyspears

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime