Rihanna je odabrala nastup na Super Bowlu kako bi “svijet” obavijestila da je ponovno trudna. I sada svi pričaju o tome, očito su teme majčinstva (što biološkog, što posvojiteljskog) u zadnje vrijeme “tražena roba” za naslove po portalima. Mase vole pogled na žensko tijelo i temu reprodukcije. Pa kad je tome već tako, Rihanna je to vrhunski odradila: uz spektakularan nastup, ponudila je i temu za raspravu.
Ako se ne varam, do sada niti jedna zvijezda nije nastupom na poluvremenu Super Bowla objavila masi da je (ponovno) trudna. Poznato je staro pravilo iz teorije ekonomije pažnje koje kaže da pažnju plijene neočekivani potezi. Koliko god to bilo stereotipno, pravilo fukcionira sjajno ako se dobro pogodi trenutak i publika. Trenutak iznenađenja, odnosno neočekivanog pogleda na trudnički trbuh, priskrbio je Rihanni prvo kratak pad Twittera, a potom brojne objave i komentare po portalima diljem svijeta i društvenim mrežama.
Ukratko, nakon višegodišnjeg izostanka solo-nastupa, ovim je potezom dobila milijune i milijune pregleda nastupa, ali i angažman publike. Spektakl i nastup o kojem se priča već danima postali su tako zlatna valuta njezina povratka.
View this post on Instagram
Rihanna je jedna od najpopularnijih glazbenica sadašnjice
Rihanna je inače bogatija i od Kim Kardashian, 2022. godine se našla na vrhu Forbesove liste najbogatijih kao najmlađa američka milijarderka. “Po prvi put ikada, glavna izvođačica koja će nastupiti u poluvremenu Super Bowla bit će milijarderka,” najavljivali su mediji njezin nastup.
Rihanna očito dobro zna odabrati partnere, pa je velikim dijelom zbog partnerstva s luksuznom robnom kućom LVMH i brenda Fenty Beauty, potom 30% udjela u liniji modnog rublja Savage x Fenty njezina “neto vrijednost” premašila vrijednost konkurentica na toj sceni (celebritynetworth.com). Ukratko, Rihanna je jedna od najpopularnijih i komercijalno najuspješnijih glazbenih umjetnica u svijetu danas, a nastup na Super Bowlu je to samo potvrdio. Nastup nerođenog djeteta postao je tako medijska vijest, a Rihannin povratak je istovremeno usidren u pažnji mase. Vrhunska taktika iz perspektive kreiranja imidža popratila je tako jednako spektakularan nastup.
View this post on Instagram
Nastup je inače trajao 13 minuta, Rihana je otpjevala 11 pjesama. Na konferenciji za medije, u tjednu prije Super Bowla rekla je kako će 17 godina karijere, odnosno 39 pjesama “stisnuti” u 13 minuta (RollingStone). Iako je neke pjesme morala izostaviti, nastup je ostvario svoje. Bez obzira što nije objavila album od 2016. godine, tih 13 minuta je bilo dovoljno da svi pišu o Rihanni kao glazbenoj kraljici.
Spojiti tradicionalno, stereotipno i neočekivano je ključ za uspjeh
Istina, više se priča o trudnoći, manje o nastupu, no u takvim vremenima živimo. Trudnoća, objekt trbuha i nerođeno dijete zasjenili su i glas i stas, ali samo privremeno. Rihanna je kreirala spektakl na svoj način i time je ponovno uspjela pokazati zašto je na vrhu. Recept po principu taktike jedinstva suprotnosti ne mogu proći nezapaženo – spojiti tradicionalno i stereotipno (slika žene kao majke) i neočekivano (trudna žena u solo spektaklu od 13 minuta) u njenom su se slučaju pokazali pobjedničkom kombinacijom.
Trump je doduše izjavio da je njezin nastup bio “pravi promašaj”, no time joj je samo priskrbio dodatan aplauz (ako je koga uopće i briga za njegovo mišljenje). U svakom slučaju, autentičnost se uvijek isplati. Privući pažnju masovne publike i to bez skandala i pretjeranog zgražanja, danas je ključna osobina za uspjeh u svijetu slavnih. Rihanni je to ponovno uspjelo.