Petak, 22 rujna, 2023

Mixer jednog imidža: Sharon Stone i život kroz status seks simbola

Priča o nečijem životu sastoji se tako od barem dvije narativne niti, bez obzira je li riječ o 'slavnom' ili 'normalnom' životu. Jedna nit ima zadatak odgovoriti na pitanje tko je ta osoba nama, odnosno drugim ljudima, a druga - tko je ona zapravo sebi

Prva asocijacija mnogima na Sharon Stone je legendarna scena iz Sirovih strasti. Film je snimljen 1992. godine, u vrijeme beskrupuloznog mačizma te podrazumijevanja da su žene te koje trebaju biti zavedene, a ne da one biraju i zavode. Stoga je scena iz Sirovih strasti izbacila Stone iz “mainstream pogleda”, proslavila ju, omogućila joj status seks simbola, je istovremeno potpirivala pohotu redatelja koji su za nju potom birali ili htjeli izabrati samo“ “gole” outfite.



Nisam sigurna da je lako nositi etiketu seks simbola, čak ni u “normalnom”, a kamoli “slavnom” životu. “To je teško za prihvatiti. Marilyn Monroe je snimila doista važne filmove, poput Autobusne stanice, no i dalje su svi očekivali da bude takva cijelo vrijeme… Vjerovali ili ne, nikada nisam mislila da sam seksi,” kaže Stone o tom pogledu na svoj život koji joj je omogućio slavu, bogatstvo i vidljivost. O onom drugom, nimalo glamuroznom i beskrajno teškom piše u autobiografiji simboličkog naziva The Beauty of Living Twice (2021).

Kada sramu i zlostavljanju (kakvom god) damo glas, kada se osvijetli i razotkrije, njihova tama nema apsolutnu vlast nad nama. Vodeći se otprilike tom tezom, Stone piše o svemu što je prošla. Kao tinejdžerka, bila je seksualno zlostavljana od strane djeda, kao i njezina sestra, kasnije je doživjela zlostavljanje od vršnjaka i svog menadžera u McDonald’su. Imala je pobačaj, a moždani udar koji je doživjela s 43 godine u potpunosti joj je okrenuo novu stranicu u životu.

Odjednom joj je izbrisan cijeli život

“Cijeli moj život bio je izbrisan. Gledali su me kao oštećenu robu i izbjegavali suradnju sa mnom“, rekla je o sebi glumica Sharon Stone o najtežem razdoblju u životu. “Izgubila sam mnogo toga: karijeru, ušteđevinu, skrbništvo nad sinom, moj takozvani brak, svoju prijašnju sposobnost da dvije minute gledam stranicu dijaloga i mogu je reproducirati bez greške, kao i onu blistavu ljepotu koje zapravo do tada nisam ni bila svjesna”, piše Stone u autobiografiji.

Tada se povukla iz glume i posvetila odgoju djece, oporavku od moždanog udara te razvodu od novinara Phila Bronsteina, s kojim je bila u braku šest godina i dobila sina. U jednom od zadnjih intervjua, Stone prisjetila se i te emocionalno iscrpljujuće sudske borbe koju je 2008. vodila s Philom Bronsteinom i to za skrbništvo nad njihovim tada osmogodišnjim sinom Roanom. Stone je smatrala da je “izgubila skrbništvo” nakon što ju je sudac kritizirao zbog snimanja filmova poput Sirovih strasti. Ukratko, sud joj je tada dozvolio samo povremeno pravo na posjetu djetetu. Danas je Stone majka troje djece, od kojih je dvoje kasnije posvojila.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Sharon Stone (@sharonstone)

Redatelji su poslije filma samo željeli vidjeti – golu 

Sharon Stone je i dalje globalno poznata glumica koja je u svojoj dugogodišnjoj karijeri glumila u preko 100 filmova i televizijskih ostvarenja, zaradila milijune dolara i osvojila mnoštvo prestižnih glumačkih nagrada, te još više nominacija. Karijeru na televiziji je započela glumeći u reklamama, nakon čega se pojavila u sporednoj ulozi u Woodyju Allenu Stardust Memories. Nakon godina dana, dobila je prvu konkretnu ulogu u horor filmu Deadly Blessing. Film Total Recall iz 1990. godine donio joj je prvu pravu popularnost, no karijeru je ponajviše obilježila uloga u filmu Sirove strasti iz 1992. godine. Kako kaže u svojoj autobiografiji, redatelji su je nakon toga željeli vidjeti samo golu.

Priča o nečijem životu sastoji se tako od barem dvije narativne niti, bez obzira je li riječ o “slavnom” ili “normalnom” životu. Jedna nit ima zadatak odgovoriti na pitanje tko je ta osoba nama, odnosno drugim ljudima, a druga – tko je ona zapravo sebi. Za nas je Stone glumica koja je osvojila deset nagrada i 41 nominaciju, uključujući Emmy nagradu, Zlatni globus i dvije MTV filmske nagrade, bila je na gotovo 300 naslovnica magazina, gola se slikala za Vogue (1986.) i Playboy (1990.), a 1992. godine magazin People ju je uvrstio na listu 50 najljepših ljudi na svijetu, o njoj su snimani dokumentarci i pisane biografije. Američka glumica, redateljica i bivša manekenka Sharon Stone dobila je i Nobelovu nagradu za mir, kao i nagradu Summit za mir zbog rada s ljudima oboljelima od AIDS-a (2013.).

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Sharon Stone (@sharonstone)

 No, tko je ona sebi?

“Kad nisam zauzeta time da budem Sharon Stone, zapravo sam prilično sramežljiva”, kaže Stone u “The Beauty of Living Twice.”. Stone biografiju posvećuje majci, koja je, kao i ona, preživjela zlostavljanje u djetinjstvu, te bi u svojim osamdesetima mogla biti “svjetiljka koja nosi svjetlo za žene njezine generacije koje se više ne boje stati pred druge i izgovoriti svoju priču.” Pričanjem svoje priče, iskreno i bez srama, počinje naše iscjeljenje, pouzdanje u sebe i druge žene. Stone tako svojom pričom i pričom svoje majke ide upravo tim putem (“The Beauty of Living Twice”, 2021.).

Naslovna fotografija: Instagram @sharonstone

Pročitajte još...

Mixer jednog imdiža: Marija Jurić Zagorka – priča o Ženi za Dan žena

Na svoj se je način definirala kao žena, opis je stvorila pod vlastitim uvjetima, tapkajući u mrklom mraku tadašnjeg patrijahata. Nije bilo šanse da ju poraze u intelektualnom mačevanju koje je savladala tapkanjem u mraku. Nije imala niti uzore u koje se mogla ugledati, osim nje, u redakciji nije bilo novinarki

Mixer jednog imidža: ‘Imaš cipela kao Imelda Marcos’ aka neutaživa glad moći

Imelda Marcos ima imidž političarke koji u pozadini skriva matricu arhetipskog obrasca ujedinjavanja suprotnosti - političar/ka nevjerojatnog neutaživog 'apetita' i narod na rubu bijede i siromaštva. Zvuči gotovo pa 'kao iz našeg sokaka'. Imali li broj cipela koji posjedujemo zaista veze s našom osobnošću?

Mixer jednog imidža: #ono kad te ljutnja na politiku lansira na vrh – božićne top-liste

Pjesma o Borisu Johnsonu 'bori' se za vrh na ljestvici božićnih hitova u Velikoj Britaniji. Zašto? Možda slučajno, a možda i zbog bunta na nedosljednost u komunikaciji, tako barem kažu neki mediji

Mixer jednog imidža: Amber vs. Johnny i opsceno buljenje u bizaran raspad tuđe intime

Čini se da su u današnje vrijeme jadnost, bizarnost, sirova surovost i unižavanje svake vrijednosti i ljudske kvalitete najprodavanija roba na tržištu pažnje. Ali, što to zapravo govori o nama? I što može mlada osoba naučiti od takvih sadržaja, osim eventualno potku - razvali brate na najjače, pa će biti pažnje, lajkova i para. Jadno...

Povezano

Mixer jednog imidža: Herminia Ibarra i Jenny Blake: Strategije za promjenu posla i karijere

Bilo da slijedite pristup Herminie Ibarre ili Jenny Blake , ključ je u tome da prepoznate i iskoristite prilike koje se pojavljuju

Mixer jednog imidža: Alice Howland i borba za identitet

Dodir, pogled, riječ, miris, zvuk, osjećaj sadašnjeg trenutka zapravo je jedino što zaista imamo, a bolest nas snažno suočava s tim. Sve drugo je postaje gotovo nepodnošljivo

Mixer jednog imidža: Monica Lewinski i neopisiva težina dvostrukih standarda u politici

U ovom bizarnom svijetu, gdje skandal muškarca koji je bio na najvišem položaju moći  te ponovno stremi istom - postaje prodajni adut, nameće se pitanje: bi li žena u istim okolnostima imala isti tretman?

Mixer jednog imidža: And Just Like That… Samantha ili Carrie?

U njihovom svijetu, gdje reflektori slave često zasljepljuju, a uspjesi se mjere brojem epizoda i honorarima, je prava mudrost u odluci u znajući kada i kako zakoračiti na scenu te kada se povući

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime