Petak, 22 rujna, 2023

Mixer jednog imidža: Transrodna Dylan Mulvaney kao mamac u Nike-ovoj kampanji

Drugačijost privlači i vidljivost i profit. Čini se da je osnovno promocijsko pravilo 'što intimnije, kontroverznije, često i bizarnije, to masi privlačnije'

Trebaju li se muškarci odijevati kao muškarci? Temu je pokrenuo nedavno Matt Bernstein (@mattxiv na Instagramu). Matt je inače poznati influencer, aktivist koji se bori za queer zajednicu, poznat po živopisnoj šminci u bojama duginih zastava uz sa sloganima poput “ono što sam ja, nije trend” i “ne morate se outati kako biste bili priznati“. Matt je temu spola i mode pokrenuo objavom fotografija na kojima su brojni (poznati) muškarci odjeveni u žensku odjeću. Ili barem ono što se smatra ženskom odjećom. Fotografije je opremio tekstom, koji otprilike kaže: A: „Bože, nedostaje mi vrijeme kada su se muškarci odijevali kao muškarci“; B: „Ok! Kad je to točno bilo?“. Nekome je takva objava ironija, autoironija, duhovit komentar ili realnost – to je ovisno o vlastitim temama i izborima u životu. Matt je samo iskoristio temu koja trenutno diže valove na društvene mreže. Pa je u tom trendu i on pokrenuo temu o muškom odijevanju, jer se već danima ne stišavaju komentari o Dylanu Mulvaney, koji kao transrodna osoba reklamira Nike-ovu žensku odjeću. Tema odjeće i spola pretvorila se tako u predstavu koja potiče priče, “pali” publiku – na noge se dižu skupine koje brane, slave ili mrze.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by matt bernstein (@mattxiv)

O čemu se zapravo radi?



Ukratko, Dylan Mulvaney, tiktoker/ica koji/a je u procesu mijenjanja spola angažiran je kao model za reklamiranje tajica iz Nike-ove nove kolekcije. Dylan je snimio video u kojem pleše u Nike-ovim tajicama i sportskom grudnjaku, uz tagove @nikewomen i @nikepartner (između ostalog), dakle radi se vjerojatno o plaćenoj kampanji. Dylan je postao slavan kao transrodni aktivist nakon što je dokumentirao svoju promjenu spola u viralnoj video seriji pod nazivom 365 Days Of Girlhood.

Serija je prikupila gotovo milijardu pregleda na TikToku i Instagramu. Mulvaney ima sada otprilike 10,8 milijuna i 1,8 milijuna pratitelja na tim platformama. Popularnost gradi na komunikaciji iz perspektive stereotipno prikazane žene. Okvir kroz koji komunicira je ironija, autoironija ili humor, ovisno o vašoj pristranosti prema transrodnim osobama koje se bore za globalnu vidljivost. Dylanu je njegova popularnost tako donijela i priliku da krajem prošle godine o transrodnosti raspravlja s američkim predsjednikom Joe Bidenom. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Dylan Mulvaney (@dylanmulvaney)

Što se tiče promocijskog angažmana, zasad je česta matrica da transrodna osoba privlači jako puno pažnje, izaziva kontroverzu, komentare, potporu i mržnju. Brand će gotovo sigurno dobiti veliku vidljivost, vjerojatno će nakon takve promocije doživjeti i bojkot i porast prodaje – na kraju će vjerojatno biti u velikom plusu.

Očekivan zaplet ili?

Što se tiče priče o Nike-ovoj kampanji i Dylanu, zasad priča ide otprilike ovako. Nakon što je Mulvaney objavio/la video u kojem nosi Nikeove tajice i sportski grudnjak, sportski brend se našao na udaru kritika. Neki su prosvjedovali protiv Nikea, a umirovljena britanska olimpijka u plivanju Sharron Davies nazvala je to ‘udarcem u zube’ za žene, feministička aktivistica i spisateljica Jean Hatchet rekla kako ‘migoljenje’ ponižava žene i ‘implicira da su slabost i glupost svojstvene ženi koja se bavi sportom’. To je dovelo do kontroverze i kritika, iako će se vidjeti hoće li to utjecati na prodaju Nikea. Prilično sam sigurna da je Nike strateški očekivao ovakav zaplet te da će oni na kraju biti u velikom plusu. Ukoliko se naravno radi o dogovorenoj promociji.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Dylan Mulvaney (@dylanmulvaney)

U konačnici, ponovno vidimo kako takve priče snažno dijele javnost, privlače pažnju i u konačnici donose profit njihovim protagonistima. I sponzorima takvih priča i onima koji su u javnoj ulozi. Drugačijost privlači i vidljivost i profit. Čini se da je osnovno promocijsko pravilo “što intimnije, kontroverznije, često i bizarnije, to masi privlačnije.” Meni se čini da je to zapravo zrcalo društva i ljudi koji u bijegu od sebe, zabavu i potvrdu vrijednosti traže u susjedovom vrtu.

Naslovna fotografija: @dylanmulvaney

Pročitajte još...

Mixer jednog imidža: Biraju li ljudi s povezom na očima? Slučaj Carole Cadwalladr

U kriznim vremenima ljudski razum otupi, bez probnog roka se nasjeda na obećanja (ludom radovanja) vitezova novog doba. A kad krene masovno političko iskakanje iz kućanskih aparata - bit će kasno

Mixer jednog imidža: Éva Kailí i Katargejt – sapunica o mitu i ljubavi

Éva je studirala arhitekturu u Grčkoj i bila je poznata voditeljica na TV postaji Mega Channel prije nego što je 2007. godine ušla u politiku. Giorgi je imao karijeru u europskim institucijama. Upoznali su se 2014. godine, kada je Éva Kailí prvi put izabrana u Europski parlament na listi grčke socijalističke stranke Pasok

Mixer jednog imidža: Jeff Bezos – ‘Ono smo što odabiremo biti’

Dok je gradio Amazon u jednu od najcjenjenijih svjetskih tvrtki, Jeff Bezos je stvorio reputaciju briljantnog, ali tajanstvenog i hladnokrvnog korporacijskog titana. Pritom se uz utjecaj i moć, nerijetko u medijima spominju i loši radni uvjeti za njegove zaposlenike

Mixer jednog imidža: Jen Psaki, teksaški pobačaj, nagrada od 10.000 za cinkanje i haktivizam

Novim teksaškim zakonom snaga provedbe stavlja se u ruke građana. Kako? Tako da prokazuju i tuže bilo koga tko na neki način pomaže pri obavljanju pobačaja, jer time krše zakon. Ako se pokaže da su prokazali pravog krivca, dobit će i nagradu i to 10.000 USD po ilegalnom pobačaju

Povezano

Mixer jednog imidža: Herminia Ibarra i Jenny Blake: Strategije za promjenu posla i karijere

Bilo da slijedite pristup Herminie Ibarre ili Jenny Blake , ključ je u tome da prepoznate i iskoristite prilike koje se pojavljuju

Mixer jednog imidža: Alice Howland i borba za identitet

Dodir, pogled, riječ, miris, zvuk, osjećaj sadašnjeg trenutka zapravo je jedino što zaista imamo, a bolest nas snažno suočava s tim. Sve drugo je postaje gotovo nepodnošljivo

Mixer jednog imidža: Monica Lewinski i neopisiva težina dvostrukih standarda u politici

U ovom bizarnom svijetu, gdje skandal muškarca koji je bio na najvišem položaju moći  te ponovno stremi istom - postaje prodajni adut, nameće se pitanje: bi li žena u istim okolnostima imala isti tretman?

Mixer jednog imidža: And Just Like That… Samantha ili Carrie?

U njihovom svijetu, gdje reflektori slave često zasljepljuju, a uspjesi se mjere brojem epizoda i honorarima, je prava mudrost u odluci u znajući kada i kako zakoračiti na scenu te kada se povući

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime