Srijeda, 16 listopada, 2024

Mixer jednog imidža: Upoznajte Emily, Fionu, Aitinu i Saru – influencerice koje je stvorila umjetna inteligencija

Svijet se mijenja, oduvijek je bilo tako. Jedino to možda nikada prije nije bilo tako brzo. Hoće li uskoro influencerice koje je stvorila umjetna inteligencija zamijeniti stvarne (ponekad u izričaju gotovo jednako umjetne)?!

Prirodnih je resursa sve manje, virtualnih “po mjeri čovjeka” sve više – valja stvoriti mogućnosti zabave, pa time i zarade. U tom kontekstu, nedavno je kao važna vijest na portalima osvanula Emily Pellegrini. Emily je influencerica koju je stvorila umjetna inteligencija, naravno pod vodstvom čovjeka.



Prikazano je u maniri – pitao sam GPT kakva se žena sviđa srednjovječnim muškarcima, on mi je dao gabarite, a ja sam kreirao savršenu Emily, uvjerava se masu kako se ne moraju bojati alata umjetne inteligencije – jer čovjek je njihov gospodar. I površnim pristupom, stvara čudo, pa time i tekstove, priče, likove koji su popularni i donose zarade. Emily obožavaju i stari i mladi, manje ili više bogati šalju joj privatne poruke, pozivaju van.  Ona kao prava influencerica  zarađuje puno, navodno je u zadnjih šest tjedana kreatoru zaradila 10.000 dolara. Površnom umu dovoljno, dapače, odmah si možda umisli kako će i sam uz nekoliko interakcija s alatima umjetne inteligencije stvoriti biznis iz snova.

Žene bez krvi, ali s velikim zaradama

Trend je stvoren, pa u to ime vrijedi spomenuti one prve – barem one koje su meni privukle pažnju – Emily, Fiona, Aitana i Sara – žene bez krvi, ali s velikim zaradama. Sve one su otprilike jednako savršene, jednako primamljive, jednako privlačne novcu i ljudima, a zasad i jedne od najuspješnijih virtualnih influencerica u svojim državama (ako ne i jedine). “Moj tim po špraci Mean Girls” moj je pogled u naš “vrli novi svijet”.

Tko su one – ili što su one. Ukucate li ime Emily Pellegrini u tražilicu, dobit ćete naslove poput:  “Upoznajte AI model koju smatraju ‘najatraktivnijom na svijetu’ – nogometaši, MMA zvijezde i teniske zvijezde šalju joj privatne poruke.”  Emily ima 21 godinu, iz Italije je, Instagram joj je poput zemlje snova – za muškarce i sve one kojima je strast stalkati žene sa savršenim proporcijama i izgledom. Emily ima ekskluzivni prostor za kreiranje sadržaja, Fanvue – privatnu stranicu, gdje stvari postaju malo hrabrije. Uz članarinu od 4,5 dolara mjesečno (tako barem meni piše kad otvorim link) rajski vrt u kojem stoluje Emily postaje vaša opcija. Tamo je navodno u šest tjedana vlasniku, pardon kreatoru, priskrbila 10000 eura. Ili koliko već, razne se brojke navode po raznim medijima.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Aitana Lopez✨| Virtual Soul (@fit_aitana)

U Barceloni virtualno živi Aitina, 25 godišnja AI digitalna influencerica. I ona je nastala po slici čovjeka – onog uvjetovanog savršenim gabaritima u svakom pogledu. Ali je i autentična, onako u maniri današnje fejk autentičnosti, ima nešto za staviti u lični opis što nije baš mainstream – ružičastu kosu. Virtual Soul, digital muse…gamer at heart & Fitness lover – sve su to elementi njezinog opisa, odnosno „biografije na Instagramu“. Čime privlači ljude? “Aitana je 25-godišnji model iz Barcelone s ružičastom kosom koji uživa u videoigrama, cosplayu i vježbanju. Ima 212.000 pratitelja na Instagramu i zarađuje impresivnih 11.000 dolara mjesečno od ugovora s brendovima. I, kao što njezini inicijali pokazuju, u potpunosti je generirana umjetnom inteligencijom”, tako otprilike glasi njezin opis ako ju guglate. Doslovno sam ga prevela. Budućnost? Svakako.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Aitana Lopez✨| Virtual Soul (@fit_aitana)

Susjedi hvataju tempo s konkurencijom

U “mom timu Mean Girls iteracija” su i Fiona i Sara. Fiona je virtualna sestra Emily Pellegrini, a Sara je naša susjeda – Slovenka. Prva slovenska “AI vplivnica” dio je projekta pod palicon SPAR Slovenija.

Virtualna influencerica Saru, stvorena je uz pomoć umjetne inteligencije. Dizajnirana je kako bi angažirala publiku na društvenim mrežama poput Instagrama i TikToka. Meni se možda najviše sviđa njezino korisničko ime – nakon virtualnih duša i inih božica digitalnih prikaza, virtualna Slovenka je samo @nerelna.sara. Na stranicama SPAR Internationala kažu kako Sara raspravlja o životnim i društvenim pitanjima kroz svoje objave na društvenim mrežama, dijeleći misli o tim temama koristeći pozitivan ton. Očekivno, jer današnji svijet ipak voli pozitivna podilaženja kako ne bi isprovocirali taštinu i ine osjećaje (ili više osjete) potencijalnih kupaca. U svakom slučaju, susjedi hvataju tempo s konkurencijom i tu su brži od drugih iz okruženja.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by SARA (@nerealna.sara)

Sve u svemu, one su samo neke od stvorenih kreacija. Stvorene prema savršenim uzorcima – kako izgledati, govoriti, ponašati se, raditi – virtualne kreacije pružaju uvid u svijet koji već dugo stvaramo – na sebi i oko sebe.  Taj svijet je iluzoran, umjetan, često lažan, ali ipak lijep, zavodljiv, servilan (podilazi ugodi i taštini). On je i  destruktivan u tom lovu na savršeno ukazanje „prijateljice, majke, partnerice, borkinje..“ ili sve to za lika savršenog muškarca.

Neki novi vrli svijet

Svijet se, naravno, mijenja, što je normalno, oduvijek je bilo tako. Jedino to možda nikada prije nije bilo tako brzo. U konačnici, vrt kreacija savršenih “ubogih stvorenja“ kojima će ljudska ruka navigirati kopiranjem iskonskih emocija je u porastu. Jedino ne znam je li ikada prije čovjek bio tako uvjeren da on upravlja tim promjenama svijeta.

Je li stvarno lako stvoriti tekstne ili vizualne uspješne kreacije ili bilo što drugo u suradnji s umjetnom inteligencijom – bojim se da su brojni uvjereni kako to nije posebno teško. Ipak smo mi kao ljudi superbića, kreirana na sliku vlastite prezentacije. Kolika će cijena biti nakon što se uvjerimo ili barem površno pomislimo kako je upravljati alatima umjetne inteligencije jednostavno – pokazat će vrijeme. Paralelno, oni brutalno domišljati, pametni, ozbiljni hard workeri – uporni i vrijedni, a time i moćni, stvaraju virtualne kreacije i neki novi vrli svijet. I puno zarađuju što je još uvijek maksima uspjeha.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime