Ponedjeljak, 27 ožujka, 2023

Mixer jednog imidža: Ana Pavlova i čija je Pavlova torta?

Pavlova torta je, uz to što je nevjerojatno ukusna, na neki način i podsjetnik na hrabrost i odvažnost jedne žene

Koju da uzmem?” pitam gledajući čokoladnu. “Voćnu, lakša ti je, a i realno, zar nije voćna originalna?” kaže ona. “Uh da, al’ nije pošteno uzeti voćnu, pored ove čokoladne“, izgovorim teške duše, naručujući ipak voćnu. Jer da, ipak je voćna originalna verzija i u konačnici nema smisla za prvi put probati lažnu.



Znam da zvuči prilično nerealno da sam uistinu prije nekoliko dana prvi put probala Pavlovu tortu, ali što je danas više normalno. “Prvi put jedeš komad ruske torte i to prije predstave o velikom Inkvizitoru (između ostalog) – bizarno“, kaže mi prijateljica sarkastično nakon što smo pojele tortu. Možda je bizarno, ali ipak nije potpuno točno. Torta nije ruska, iako nosi ime ruske balerine. Vjerovali ili ne, o tome tko je vlasnik “prava na tortu” i danas se svađaju Australija i Novi Zeland.

Mixer jednog imidža: Giorgia Lupi i je li u današnjoj podatkovnoj analitici nestao ‘čovjek’?

Ana Pavlova, legendarna ruska balerina, gostovala  je 1926. u Australiji i Novom Zelandu, u vrijeme kada je tamo prvi put zapisan recept o torti. Pritom do dana današnjeg obje države tvrde da se to dogodilo kod njih. Jedna priča kaže da je recept za Pavlovu tortu prvi put zapisan na australskom kontinentu, i to zbog večere koja je u hotelu u Perthu pripremljena u čast ruske balerine Ane Pavlove. Priča dalje kaže da je jedan od uzvanika bio toliko oduševljen tortom, da je izjavio kako je torta lagana poput balerine koja pleše. I priča postade legenda, a čarobna ruska balerina kuma slatkom čudu od slojeva prhkih bjelanjaka, meringe, puslica ili beze kora, te svježeg voća i kreme.

U isto to vrijeme, Pavlova je posjetila i Novi Zeland. Na Novom Zelandu je  tadašnji chef u hotelu Wellington kreirao nježnu, zaigranu i valovitu slasticu u njezinu čast, a inspiraciju je pronašao u haljinici za balerine, odnosno njezinom donjem dijelu. Torta je također nazvana po Pavlovoj. Iako je istraživanje Novozelanđanina dr. Andrewa Paula Wooda i Australke Annabelle Utrecht zapravo pokazalo da je moderna Pavlova započela život kao njemačka torta, dvije se države do današnjih dana spore oko toga čija torta je bila prva.

Tko je bila Ruskinja koja je izazvala kulinarske nesuglasice?

Ana Pavlova je svoju karijeru započela početkom 20. stoljeća, a bila je jedna od najpoznatijih balerina i koreografkinja svoga doba. Rođena 1885. godine, postala je ikonična ruska balerina koju je cijenio cijeli svijet. I uistinu u to vrijeme nije bila rijetkost da su kuhari diljem svijeta njoj u čast nazivali po njoj razna jela, od ‘Pavlova sladoleda’ u Americi do ‘žablje noge’ à la Pavlova’ u Francuskoj. Možda vam to na prvu djeluje čudno, jer zašto bi pobogu neki kuhar početkom 20. stoljeća nazvao svoj specijalitet po nekoj ruskoj balerini, koliko god talentirana ona bila.

Mixer jednog imidža: Jacinda Ardern – premijerka koja se ne boji priznati svoje greške!

No, tajna je u tome što je Ana bila drugačija balerina. Izuzetno talentirana, no prije svega odvažna. Pavlova je zapravo inovatorica, u smislu kombiniranja elemenata baleta i elemenata lokalnih plesova iz cijelog svijeta. Prva je balerina ikada koja je osnovala svoju trupu i njome putovala po svijetu. Za žene današnjeg doba je ta poslovna neovisnost normalna, ali ovdje govorimo o početku 20. stoljeća i zanimanju plesačice klasičnog baleta. U tim je danima to sigurno bila i ludost i nenormalna hrabrost, ali ona je time dobila poslovnu i stručnu neovisnost, veliku vidljivost i mogućnost kreiranja svog baletnog rukopisa.

Pavlova je dakle sa svojom plesačkom trupom obišla gotovo sve kontinente, i to  od 1908. godine do svoje smrti, 1931. godine. Ona je zapravo bila jedna od inovatorica svoga doba, u smislu kombiniranja elemenata baleta i elemenata lokalnih plesova iz cijelog svijeta. Važna je i njezina uloga u oživljavanju zaboravljenih plesnih formi i na kraju, isticanja važnosti baleta kao zanimanja. Ostala je najpoznatija po ulozi Umirućeg labuda. Umirući labud doživio je tako 4000 izvedbi u 15 godina. Pavlova je pritom ispunila stroga očekivanja vezana uz tehničku preciznost koja se očekivala od plesačice klasičnog baleta, a zbog sadržajno drugačije izvedbe Anna je njime utjecala i na način gledanja na ženu, žensko tijelo, ples kao umjetnost, ali i posao.

Mixer jednog imidža: Veronika Belotserkovskaya ili od Instagrama do kazne zatvora

Ako ne mogu plesati, radije bih bila mrtva

Ana je bila na turneji u Haagu kada joj je dijagnosticirana upala pluća. Da je imala operaciju koju su to tad liječnici predlagali, morala bi se odreći plesne turneje. No ona je svoj život završila dosljedna svojoj misiji. “Ako ne mogu plesati, radije bih bila mrtva“, izjavila je tada. Operaciju je odbila, nakon čega je uskoro i umrla u dobi od 49 godina.

Ana Pavlova je u konačnici plesom željela učiniti svoj tadašnji svijet ravnopravnijim. Možda je njezin korak iz današnje perspektive malen, no tada je bio golem i potpuno izvan mainstream pravila. Na vlastitoj koži je tada naučila koliko je hrabrosti i truda potrebno za savladavanje stereotipa i očekivanja javnosti. No, ona je uspjela. A Pavlova torta je, uz to što je nevjerojatno ukusna, na neki način i podsjetnik na hrabrost i odvažnost jedne žene.

Pročitajte još...

Mixer jednog imidža: Clelia Duel Mosher i razgovori sa ženama o seksu

U doba Clelie Mosher seks u ženskim razgovorima je bio tema non grata. No, ona je vlastitim spisima bila itekako svjesna svoje dalekovidnosti i mogućnosti koje se pred ženama čekaju nakon što seks postane manje čuvana tajna, a rod manji teret

Mixer jednog imidža: Damiano David – lučonoša novog vremena

Damiano na svoj način utjelovljuje jedinstvo suprotnosti. Muškarac koji je i uglađen stanovnik Rima i biće potpuno lišeno normi odijevanja, a pomalo i ponašanja. Kao takav, originalno je uprizorenje seksualno privlačnog mitskog varalice

Mixer jednog imidža: BTS – krv, suze i znoj i korejsko čudo novog doba

U maniri slijeđenja kultova velikih vođa, tako i fanovi BTS-a slijepo konzumiraju njihove trendove. Pa se tako nemojte čuditi ako čujete nekog iz te vojske fanova kako si međusobno izgovaraju I purple you - umjesto I love you. Jer da, oni to uistinu čine. Meni je to pomalo scarry

Mixer jednog imidža: Es Devlin – dizajnerica koja pomiče granice poznatih okvira

Poznata dizajnerica, scenografkinja, umjetnica nevjerojatne kreativnosti stvara principom urona poznatog u nepoznato i novo. Nevjerojatan talent, ali i hrabrost i umješnost u komuniciranju svojih ideja, vinula ju je daleko izvan poznatih okvira prosječnosti

Povezano

Mixer jednog imidža: Olivera Ćirković – od kriminala do najbolje verzije sebe

Iako je rekla da zatvor od većine ljudi napravi gore osobe, ona je odlučila da niti tamo neće biti žrtva. Pobijedila je vrijeme u zatvoru radeći, a za život je kroz praksu naučila jednu od najvažnijih pouka: za životne pobjede ključna je jedino i samo volja. Tamo gdje je volja, tamo je sve moguće

Mixer jednog imidža: Pokvarene djevojke iz Kine i fikcija o homoseksualnoj ljubavi

Priča ima elemente mitologije, fantastike i kineske kulture, a istražuje teme poput prijateljstva, ljubavi, izdaje, prihvaćanja i iskupljenja. Veza između Xie Liana i Hua Chenga je glavni sukus radnje, homoseksualnost se prikazuje kao prirodna ljubavna veza između dva lika koji se međusobno poštuju i podržavaju

Mixer jednog imdiža: Marija Jurić Zagorka – priča o Ženi za Dan žena

Na svoj se je način definirala kao žena, opis je stvorila pod vlastitim uvjetima, tapkajući u mrklom mraku tadašnjeg patrijahata. Nije bilo šanse da ju poraze u intelektualnom mačevanju koje je savladala tapkanjem u mraku. Nije imala niti uzore u koje se mogla ugledati, osim nje, u redakciji nije bilo novinarki

Mixer jednog imidža: Rita Hayworth i život u sjeni destrukcije nasilnih muškaraca

Rita nije samo upisala novo značenje fatalne žene u svom dobu. Danas, kad živimo u narcisoidnom dobu u kojem se nameću portreti s filterima savršenih prikaza života i moći, njezina priča možda nekome može pokazati koliko su unutarnji identiteti zapravo udaljeni o blještave vanjštine i dominacije

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime