“Osjećam se teroriziran od Maje Šuput. Nema portala i nema dana da nema nje. Pretvorila je osobni život u reklamu same sebe te ona i urednici portala gnjave sve nas ostale“, napisao nam je jedan prijatelj, znanstvenik i to u nekoj zajedničkoj poluposlovnoj WhatsApp grupi.
Ničim izazvan, a ipak ‘izazvan’ medijskim bombardiranjem perfect-family-picture pod nazivom ‘Maja and the Bloom’. Ako ste kojim slučajem propustili – Maja Šuput je majka, sin se zove Bloom, a njegova prva fotka na Instagramu već ima gotovo pa 90.000 lajkova. I Maja koja ‘iskače iz paštete’ po portalima prikazujući ‘savršenu sliku’ majke nakon poroda. Business par excellence.
Maja Šuput – u skladu s business modelom po uzoru na Kylie Jenner
Igrom okolnosti, imala sam priliku čuti predavanje Maje studentima o svom radu i djelu. Ukratko – žena je uistinu predana radnica, posvećena i fokusirana karijeri, u skladu s business modelom po kalupu koji danas prolazi – čak bismo mogli i primijetiti – po modelu Kylie Jenner. Jer takav model danas nevjerojatno dobro prolazi.
U svakom slučaju, i nakon poroda, Majine su fotke – prikaz ‘savršenstva’ u liku i djelu – koji hejtate ili lajkate, ali nema šanse da ga ne primijetite. Ili, kako mi je 12-godišnji nećak Jan u raspravi o trendovima na koje se lijepe ti novi klinci objasnio – ključan je ‘CGI’. Za neupućene (kao što sam ja), CGI u njegovom svijetu znači neki kao ‘WOW’ efekt na virtualno simuliranu sliku i to nema veze je li to nešto bizarno, lijepo, strašno ili kakvo god, bitno da je WOW efekt tu – emocija/reakcija brzine munje.
Žena, majka, kraljica – u milijunskom ruhu
Dakle, Kylie Jenner i njezin milijunski medijski portret. Danas vjerojatno nema osobe mlađe generacije koja ne zna tko je ona. Ukratko, žena, majka, kraljica – u milijunskom ruhu, a sve to prati njezin nevjerojatan rast na društvenim mrežama, kojima danas suvereno vlada – cca 221 milijun pratitelja na Instagramu, 25,3 milijuna na profilu Kylie Cosmetics i 5 milijuna na profilu Kylie Skin.
Na TikToku prati je 27,8 milijuna, a na Facebooku 31 milijun fanova. Prva objava njezine kćeri na Instagramu ima 18,5 milijuna likeova te 1,9 milijuna komentara, a video o trenucima tijekom trudnoće ima 97 milijuna pogleda na YouTubeu. WOW, rekli bi financijski savjetnici novog doba.
Kylie, dakle, sjedi na Instagram-tronu s više od 221 milijunom pratitelja iz cijelog svijeta, na stranici brandwatch.com kažu da je po tome peta na svijetu.
Ima izvrstan nos za biznis i realno nevjerojatan nagon za djelovanje u pravom trenutku, potpuno koristeći trenutak koji ima. Kylie Jenner je sa 21 godinom postala najmlađa milijarderka na svijetu.
Od malih je nogu krenula zvjezdanim tepihom
“Nisam očekivala ništa, nisam predviđala budućnost,” rekla je Kylie (2019.) za Forbes, “To je snaga društvenih medija”, dodala je tada Jenner.
“Imala sam jak doseg i prije nego što sam išta pokrenula.” Kylie Jenner je za Harper’s Bazaar (2020.) rekla kako ni ne zna kako je to ne biti poznata ili ne biti u središtu pozornosti. Sa deset godina je već 24/7 uz kamere 365 dana godišnje te uz ekipu reality showa ‘Keeping Up with the Kardashians’ koja je doslovno spavala pod istim krovom s njezinom obitelji – od malih nogu krenula zvjezdanim tepihom.
Popularnost je bila takva da su stvoreni dodatni reality showovi, koji su detaljnije pratili živote pojedinih članova – “Kourtney and Kim Take Miami”, “Khloé & Lamar”, “Kourtney and Kim Take New York” i “Kourtney and Khloe”, a 2017. i “Life of Kylie”.
Utjecaj, doseg, prisutnost – ili sve zajedno su ujedno bili i sveto trojstvo savršene platforme za razvoj biznisa. Od brenda OPI lakova za nokte (u suradnji sa sestrom Kendall), potom kolekcije The Kendall & Kylie Collection, nakon toga linije nakita u suradnji s brendom Glamhouse Pascala Mouwada.
Onda je “inovativno” stavila svoju nošenu odjeću na eBayovu aukciju i pritom objavila da zarada ide dječjoj bolnici u Los Angelesu. Sa sestrom Kendall je 2014. dizajnirala i kolekciju cipela i torbi za Steve Madden, a potom je sama ponudila tržištu ekstenzije za kosu Kylie Hair Couture.
Skok u carstvo milijuna
No pravi skok u carstvo milijuna omogućio joj je business s ruževima Kylie Lip Kit (Kylie Cosmetics). Uzgred budi rečeno, kada su ruževi pušteni u prodaju na internetu, stranica je prvo “pala”, a ruževi su rasprodani – odmah, i to doslovno u 20 sekundi. U lipnju 2017. dospjela je na 59. mjesto Forbesovih najplaćenijih celebrityja, a 2019. je na kratko zasjela i na mjesto najmlađe milijarderke na svijetu. Tu joj je titulu doduše Forbes brzo i oduzeo i to nakon podrobnijeg proučavanja financijskih izvješća. Kako god, činjenica je da je novac sama zaradila.
Kylie pritom vješto žonglira u tom medijskom prikazu savršene žene i majke, koja koristeći klasične taktike za privlačenje pozornosti postiže nevjerojatne rezultate. Od svega napravi show i challenge. Bojanje kose, povećanje usana ili trudnoća. Trudnoću je, primjerice, (kao slučajno) pokazala pa ju je mjesecima negirala (i pritom bila na naslovnicama), a onda se fanovima ispričala da ju je krila jer je željela da barem nešto ostane – samo njezino.
Kako je Kylie s trona najlajkanije ‘skinulo’ jedno jaja?
Nakon trudnoće, top tema je majčinstvo i kćer. U svakom slučaju, što god tko mislio o njoj i njezinom portretu na mrežama, ona njime zarađuje milijune i dalje.
I za kraj, jedan milijunski bizarni wow trenutak iz vremena prije korone. Te davne 2019. godine osvanuo je naslov (čak i na našim portalima) u stilu – iako ima 123 milijuna pratitelja na Instagramu (tada), njezina fotografija s kćerkom Stormi više nije “najlajkanija”.
Zamelo ju je – jaje. I to doslovno. Pod imenom Egg Gang na Instagramu je tada otvoren profil koji je sa samo jednom postavljenom fotografijom uspio srušiti tadašnji rekord – s trona najlajkanije fotografije skinuo je Kylie Jenner i fotografiju kćerke i to uz tekst “Postavimo zajedno svjetski rekord i prikupimo najviše lajkova na Instagramu. Moramo srušiti trenutačni svjetski rekord koji drži Kylie Jenner sa 18 milijuna! Možemo mi to!”.
I uspio je u tome u samo 10 dana. Kylie naravno nije ostala dužna jajetu, pa mu je odgovorila kao smiješnim videom. Eto, toliko o bizarnosti i lajkabilnosti doba u kojem živimo. Jer sve za lajk, a lajk nizašto.
________________________________________________________________________
Nikolina Borčić, na Sveučilištu VERN predaje njemački jezik, poslovnu komunikaciju, političke odnose s javnošću, političku komunikaciju te kreiranje i upravljanje imidžom slavnih. Autorica je niza znanstvenih i stručnih radova o jeziku politike i političkom komuniciranju, kao i izlaganja na međunarodnim znanstvenim skupovima u Hrvatskoj i u inozemstvu. Dvostruka je doktorica znanosti i docentica, a specijalnost su joj jezik politike i politička komunikologija, s naglaskom na usporednim analizama njemačkih i hrvatskih političara i političarki.