Subota, 23 ožujka, 2024

‘Ribarski’ brodić pretvoren u plutajući dom ima svu udobnost za duboki zen

Mađarski arhitekt Tamás Bene dizajnirao je kućicu/brodić za mladi par iz Budimpešte. Ovaj plutajući ljetni dom nalazi se na jezeru Tisa koje je ujedno i prirodni rezervat, a savršeno se uklapa u okolinu

Tisa, umjetno jezero od 7.000 hektara zadnjih je godina postalo vrlo popularno turističko mjesto i alternativa razvikanom i skupljem Balatonu.
Ujedno je i prirodni rezervat u kojem živi više od 100 različitih vrsta ptica. Stoga je mladi par iz Budimpešte naručio od dizajnera Tamása Benea svoj – ljetni ‘plutajući’ dom.



Slikoviti i bajkoviti karakter brodica

Oslanjajući se na lokalne ribarske brodove, cjelokupna konstrukcija i obloga ovog plovila izrađena je od aluminija, osim krova, palube i stražnjeg zida koji su izrađeni od termički obrađenog termo drveta.
“Ribarski brodovi nemaju određeni dizajn- svaki vlasnik razvija svoj brod prema vlastitim idejama i potrebama”, rekao je Bene. “Iako ne postoji temeljni umjetnički koncept, ti predmeti imaju prilično slikovit, bajkovit karakter. Pokušao sam se povezati s tim artikulirajući samo male, podcijenjene geste u stilu broda”, nastavio je.
Lokalni ribari hvale dobar ambijent ovog čamca. “Mislim da je ovo dobar znak koji pokazuje da smo uspjeli stvoriti objekt koji se uklapa u prirodno okruženje i u harmoniji je s okolinom.”

Maksimalna ušteda i svrsihodan prostor

Veliki panoramski prozor krasi pramac plovila te pruža dovoljno svjetlosti u unutrašnjost, dok klizna vrata olakšavaju prijelaz na stražnju palubu. Unutrašnjost, koja je gotovo u potpunosti obložena mješavinom sekvoje i termo drveta, ima malu kuhinju i blagovaonicu s dvije klupe i stolom. Noću se stolna ploča može spustiti u visinu klupa i rasklopiti tako da se ‘pretvara u bračni krevet, s jastucima udvostručenim kao madrac.

Benova nada bila je stvoriti skroman, svrsishodan prostor koji ne odvraća pažnju od onoga što se nalazi izvan prozora.
“Svaki objekt na brodu ima svoje posvećeno mjesto, smanjujući mogućnost nereda i gužve”, rekao je. Dvije solarne ploče na krovu napajaju električnu opremu broda, uključujući prednja i stražnja svjetla, unutarnju rasvjetu i mali hladnjak, s dovoljno rezervne energije koja se može pohraniti u bateriju od 180 ampera.
“Voda za piće dolazi iz boce od 20 litara i može se isporučiti do slavine pomoću pumpe s nožnim pogonom, tako da nije potrebna struja”, dodao je Bene. Sam čamac pokreće relativno mali motor s unutarnjim izgaranjem od 9,9 konjskih snaga, koji vlasnicima omogućuje plovidbu plitkim, zavojitim kanalima jezera Tisa.

Osim arhitektonskog rada, Bene se bavi i dizajnom te predaje na budimpeštanskom Sveučilištu za umjetnost i dizajn Moholy-Nagy.

Foto: Balázs Máté

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime