Subota, 15 lipnja, 2024

Kritika filma: Bad Boys 4: Ride or die: Prosječni buddy buddy akcić kao pokušaj rehabilitacije karijere Willa Smitha

Ili u podnaslovu kako rehabilitirati karijeru Willa Smitha da nam bude simpatičan opet i da mu onaj fejk šamar ne pokopa 'odličnost' i omiljenost u krugovima ljubitelja akcića

Četvrti Bad Boysi: Ride Or Die bi trebao funkcionirati kao jedan od sigurnih ljetnih akcijskih blockbustera sezone i onih filmova s kojima počinje punjenje američkih i posljedično svjetskih blagajna kino dvorana na osnovi već oprobanih formula u prethodna tri dijela. Ili u podnaslovu: kako rehabilitirati karijeru Willa Smitha da nam bude simpatičan opet i da mu onaj fejk šamar ne pokopa ‘odličnost’ i omiljenost u krugovima ljubitelja akcića.

Premda je cijeli njegov filmski ‘mojo’ otprilike istoznačan kao i glazbeni dosezi karijere šminkerskog privilegiranog mulata Fresh Princea koji s DJ Jazzy Jeffom služi Hollywoodu za pomazanje i ravnotežu kako mladi crnci ne uspijevaju u rapu. Ta kilava rap karijera – limunadasti komercijalni radiofonični summertime rap za publiku sa slamkama i kokicama koja zadnje brine o kriterijima je eksploatacija jednaka kao što je dobar dio njegovih filmskih hitova i ukazanja isto to na velikom platnu.

A post shared by Will Smith (@willsmith)

Men In Blackovi, Dani nezavisnosti, roboti ovakvi onakvi, Divlji zapadi, svemirske fantazije, sve preobrojavano na način da su mu kvalitativno najzabavniji filmovi bili oni koji u kinima nisu radili smash rezultate (Hancock s Charlize Theron, Focus s Margot Robbie). One dramski pamtljivije uloge bile su one u kojima su izračunavali koliko mu treba za oskarovske nominacije (King Richard, U potrazi za srećom) ali tada se činilo više producentskim proračunima nego inteligentnom potragom za pamtljivim ulogama koje će mu izazivati glumački craft.

Stara receptura za prosječnu zabavu

Tako i ova Bad Boys četvrta bude dovoljna za novo serviranje i poslugu franšize buddy buddy murjaka koji se suprotstavljaju bad guysima pa bude zabavna kad ste u društvu ekipe koja ništa ne očekuje. I onda dobije djelo Michael Bay tipa videospotovskih šminkerskih filmova s raspodjelom nekoliko komičnih fraza i replika između scena pucnjave. Sve već viđeno i daleko bolje skompilirano tokom 80.-ih na premisama prvog i drugog Beverly Hillsa Copa s Eddiejem Murphyjem, svih Smrtonosnih oružja i Die Hardova s Bruceom Willisom.

Bad Boysi 4 su kao Coca Cola kojoj dodatne 1% više šećera se reklamno hvalite kako ste izmislili novi okus dočim zapravo podgrijavate tj dodatno hladite odavna izraubani recept koji su na sličan način paralelno u Rush Houru vodili Jackie Chan & Chris Tucker.

Ništa novo, ništa naročito, ništa senzacionalno, nikakva osobita ‘kemija’ između njih dvojice mimo solidnog repliciranja kroz par simpa zabavnih scena, ponešto akcije. I da, klempavi Martin Lawrence drži film dok mu se Will Smith šlepa na prisutnost.

Za stvarne A liga buddy buddy revivale, kako je Bruce Willis van stroja zbog zdravstvene dijagnoze, a četvrti Beverly Hills Cop prema trailerima dobrano izgleda kao materijal za reciklažu prije nego hvaljenje poput prvog dijela, valjalo bi probuditi i vidjeti gdje su Murtaugh i Riggs alias Mel Gibson i Danny Glover.

Ocjena: 6/10