Ekskluzivno: Kritika filma: Barbie: Savršen feministički eskapizam

Uprizorenje Barbie svijeta i prelaska u 'stvarni' svijet iz perspektive dviju naoko bezazleno tupastih lutkica je prepuno šarma. A kako i ne bi bilo jer autorski duo Greta Gerwig i Noah Baumbach odavna kreativno sjajno surađuju, nadopunjuju se te znaju što, kako i zašto rade

Komercijalni i blockbusterski kino hit tekućeg ljeta bez premca će biti “Barbie”. Ne samo iz razloga pozamašnog input budžeta i produkcijske mašinerije upregnute u kvalitetan i sveprisutan marketing i PR dio, koji je odrađen savršeno, već prvenstveno iz činjenice da autori istog kroz ideju serviranja “života u ružičastom” ne plasiraju smeće već supersimpa proizvod.

Ispod čijih slojeva će gledatelji skloni traženjima dubljih smislova naći mjesta za čačkanje intrigantnih poruka i narativa postfeminizma, dočim će ona površnija, koka kola i kokice publika, dobiti ekranizaciju života lutaka. Uz koje možda nisu nužno odrasli, ali ih se sjećaju kao trademark djetinjstava i najpopularnije blondie detalje iz trgovina kad shopping mallovi tek počinju krasti tržište i nuditi police za dječje igračke. Picture perfect, zamislite Barbie i Kena. Bar su tako dizajneri istih htjeli da djeluju.

Dominacija estrogena nad testosteronima

Barbie je gotovo savršeni feministički eskapizam i manifest simpatičnog vizualnog estetskog pretjerivanja i karikiranja. Naslonjen na duboki tradicionalizam u poimanju obitelji, sreće i gledanja kroz ružičaste leće nudi dvosatnu zabavnu i povremeno iznimno pametnu blockbuster friendly “površnu” zabavu. A tko poželi iščitavati između redaka, također će pronaći prostora za dominaciju estrogena nad testosteronima.

Riječ je o filmu u kojem su istaknute dvije glavne uloge. Prvo je genijalna Margot Robbie koja opet savršeno uskače u vizualizaciju navine, prekrasne i dobroćudne blondinke. Charlize Theron se s razlogom štuca. I druga, još istaknutija rola je izgled filma – scenografija života u ružičastom je bajkovito zabavna, dalje ne treba tražiti dobitnika slijedećeg Oscara u odnosnoj kategoriji ako se glasači ne odluče za dominaciju kudikamo serioznijeg Oppenheimera. Uprizorenje Barbie svijeta i prelaska u “stvarni” svijet iz perspektive dviju naoko bezazleno tupastih lutkica je prepuno šarma.

A kako i ne bi bilo jer autorski duo Greta Gerwig i Noah Baumbach odavna kreativno sjajno surađuju, nadopunjuju se te znaju što, kako i zašto rade. Scenaristički pametno gradiraju banalnosti i vizualije do razine duhovitog, režijski se podmeću potpuno u službu priče i karaktera, a na razini globalnih metafora i iščitavanja suptilno svi Kenovi (čitaj: metrosex mužjaci svijeta) su u par poteza i scena stavljeni na svoje mjesto, uz svjesno žrtvovanje Ryana Goslinga.