Subota, 15 lipnja, 2024

Kritika filma: Atlas: Jennifer Lopez spašava svijet od umjetne inteligencije

Ona je Atlas Shepherd, tehnofobična i u pokušaju cinična analitičarka podataka, koja se pridružuje misiji s ciljem zaustaviti zlog robota Harlana, programiranog za pomoć ljudima, ali koji se, gle nekog čuda i scenarističke genijalnosti, oteo kontroli

J. Lo je prelijepa žena. Još uvijek. I bit će do svoje osamdeset pete. Tada će se sjećati u karijernom dokumentarcu svoje high budget pjevačko-filmske karijere i davati savjete mlađim šminkericama limitiranog talenta ali nelimitiranog budžeta kako je bilo biti prelijepa žena. Karijerna, dotjerana, botoksirana decentno, a frizura joj je trajna čak i kad je hollywoodski razbarušena usred eksplozija u svemiru. To je sve što trebate znati i tezgariti kao vrijednost filma ‘Atlas’, novog netfliksovskog distopijskog SF ‘hita’ koji tematizira hrabru akcijsku junakinju postojane frizure u borbi protiv novog legla AI terorista.

Sve drugo čime će vas pristojno izbombardirati upitni su PR glitchevi u programiranom pokušaju komuniciranja Jennifer Lopez kao filmski interesantne akcijske junakinje koja usred nestanka Brucea Willisa iz šire slike space programminga za spas čovječanstva, sad usuglašena s programom dobre i korisne Umjetne Inteligencije, spašava svijet od zle Umjetne Inteligencije i novih verzija bioterorista.

Tehnofobična heroina i pobunjeni robot

Ona je Atlas Shepherd, tehnofobična i u pokušaju cinična analitičarka podataka, koja ne vjeruje pretjerano umjetnoj inteligenciji, ali se pridružuje misiji s ciljem zaustaviti zlog robota Harlana, programiranog za pomoć ljudima, ali koji se, gle nekog čuda i scenarističke genijalnosti, oteo kontroli. Da bi pobijedila negativce koji vrebaju Harlanom, Atlas se mora skompati s AI inteligencijom Smithom kako bi, pogađate, preživjela i spasila svijet. Njihov odnos je ono što daje nadu. Svijetu. Ne gledatelju.

U ideji, vrlo etičko i vremenski dobro programirana premisa, no hibridizacija scenarija na razini Transformersa bez Meghan Fox ostavlja samo otvoreno pitanje kako je moguće da je ta iznimno senzualna glumica nekad glumila u prekrasnim rom kom krimićima poput Soederbergherovog ‘Out Of Sight’ u kojem je uz Georgea Clooneya redefinirala kemiju glavnih glumaca u kadru, da bi po susretanju Bena Afflecka uspjela postati ‘Gigli’. I ‘Atlas’.

Medvjeđa usluga za prave filmofile

Hollywoodskom model type ikonom čija faca, lik, slika i neprilika na filmu često bude medvjeđa usluga i kontraefekt za svakog tko ne doživljava ritual gledanja filmova opravdanjem za žderanje načosa, kokica, srkanje kole i prđenje.

Downdrop kriterija kojim se novi i premjerni filmovi puštaju kao mass pleaseri na Netflix upitne su kvalitete čak i kad su opravdanje škakljanja publike čiji je kritički domet kopanje nosa kad im se nešto dovoljno (ne) sviđa. Ako se puca i ima eksplozija u svemiru i još se radi s UI-om a Jennifer Lopez rasteže botoks zabrinute grimase između redaljki cinične superherojke – mora da je dobro.

Ocjena: 3/10

Naslovna fotografija: Screenshot Youtube