Utorak, 17 rujna, 2024

Kritika filma by Anđelo Jurkas: Deadpool & Wolverine: Treći dio pretjerivanja zabavnog superjunaka

Unatoč manama, 'Deadpool & Wolverine' je solidna zabava koja će zadovoljiti obožavatelje stripova i ljubitelje akcijskih komedija

Jedan od potencijalnih kino blockbustera ovog ljeta ‘Deadpool & Wolverine’ treći je nastavak avantura popularnog antiheroja Deadpoola, koji ovoga puta udružuje snage s legendarnim Wolverineom ne bi li očistili bad guyse i riješili situaciju, da ostanemo poopćeni u kategorizaciji opisa plota svakog superherojskog filma i opravdanja povratka ova dva antijunaka na velike ekrane.

Film bi trebao biti prava poslastica za ljubitelje akcije i komedije s Ryanom Reynoldsom i Hugh Jackmanom koji savršeno funkcioniraju kao duo suprotstavljenih karaktera čije živciranje jedno drugoga bude recepturom međusobne kemije i temelja koncepta ‘različiti karakteri’, unutar kojeg Deadpoolov sarkastični humor i Wolverineova ozbiljnost stvaraju nezaboravne trenutke. Bar tako PR i marketing struktura filma nalažu i smjeraju kanalizirati recepciju filma od strane ljetne nekritične pop corn publike kojima su već servirali prethodna dva dijela kao primjere ‘ultimativne’ zabave.

Britki humor i dobra kemija među likovima, ali je li sve već viđeno?

Reynoldsov Deadpool zadržava prepoznatljiv britki humor rušeći četvrti zid, brbljajući i komentirajući uvlači gledatelje sarkazmom i neobičnim pristupom herojstvu. S druge strane, Jackmanov Wolverine donosi ozbiljnost i fizičku prisutnost koja savršeno kontrastira s Deadpoolovim lakomislenim stavovima. Njihove interakcije, jelte ‘kemija’, srž je filma, no, ne zaboravimo kako se Deadpool dešava tek nakon pionirskog remek djela žanra – prvog ‘Kickassa’ kao role modela te vrste filmova i kako upravo ta pretjerana fokusiranost na ‘hajdemo bit smiješni i karikirani’ igra na karte do te mjere da nisu niti smiješni niti super efektni u svom sarkastično karikažnom konceptu.

A post shared by deadpool and Wolverine (@deadpoolandwolverinenews)

Akcijske scene su više nego funkcionalno koreografirane i samplirane u narativ filma dok se uspješno poigravaju superherojskim tropima, istovremeno ne uvodeći osobito inovativne elemente koji bi držali radnju svježijom od predstavljenog u prva dva dijela. Dakle, ispunjavanje očekivanja vodi ispunjavanju blockbuster statusa i kase producenata te glavnih aktera filma.

Pametno napisan scenarij, ali…

Scenarij je pametno napisan, kombinirajući superherojsku akciju s meta-humorom koji je postao zaštitni znak Deadpool franšize, međutim, film povremeno pati od prevelikog naglaska na humoru, što može djelovati kao distrakcija od glavne priče. Također, sporedni likovi i cameo ukazanja su pro forme uvršteni, što ostavlja osjećaj da su tu samo radi popunjavanja prostora jer nisu imali dovoljno force reprizirati uzbudljivost primjerice prvih ‘Kingsmena’. U rukama redatelja koji kuži spiku poput Matthewa Vaughna taj tip filmova zaživi daleko više nego od redatelja koji je produžena ruka producentske money making machine alatke.

Soundtrack je jednako očekivano pažljivo i funkcionalno popunjavan i biran te se hollywoodska ideja coolerskog prepliće s pjesmama Fergie, Avril Lavigne, Arethe Franklin, Hueya Lewisa, Chipa Taylora, Chrisa De Burgha nudeći po kokicu iz svakog desetljeća od šezdesetih naovamo, ali naglašavajući Reynoldsovu sklonost 80.-ima.

Unatoč manama, ‘Deadpool & Wolverine’ je solidna zabava koja će zadovoljiti obožavatelje stripova i ljubitelje akcijskih komedija s ne osobitim potrebama mimo opuštene ljetne kino zabave.

Ocjena: 7,5/10