Kritika filma: FARAWAY: Jadranska bajka njemačke domaćice s Goranom Bogdanom

Publika bez pretjeranih očekivanja odležat će svoje nepretenciono streaming nedjeljno popodne uz filmić koji ne opterećuje. Uz današnje ponude svega i ničega i to je sasvim dobra prilika

Najgledaniji film Netflixa prošlog tjedna, i to odmah poslije premijere, je njemačka romantična dramedija “Faraway”. O njoj se pisalo s puno simpatija u tuzenim medijima u vrijeme premijere, ali ne samo zbog Jadrana kao bazne lokacije snimanja, već i što su domaćice udahnule i izdahnule istog trena vidjevši, taktički ponuđenog, golog Gorana Bogdana u sceni do dvije. Kad postranite i batalite jeftini PR spin moment, ostaje sasvim simpatični filmić, daleko bolji nego su to bile druge “jadranske” inozemne filmske opcije, komunicirane posljednje vrijeme.

Ono što su nekad bili neopterećujući nedjeljni TV popodnevni filmovi takav je u potpunosti “Daleko”. Varijanta “Mojeg grčkog vjenčanja” za siromašnije bez ikakvog pejorstivnog prizvuka u produkcijskom ili izvedbenom smislu nudi dovoljno razloga za osmijeh. “Daleko” je osim šarmiranja prostorom snimanja, našim glumcima i line produkcijom Sanje Drakulić priča o njemačkoj ženici na pragu pedesetih, zapetoj u crvljivom braku, kojoj nakon smrti majke ostaje nekretnina i kućica za odmor na Jadranu.

Njen će odlazak na lice mjesta i upoznavanje Gorana Bogdana promijeniti dotadašnji život, pogađate i bez spoilanja u kom happy end smjeru. Dotad će, po uzoru na američke rom kom matematike, preći nekoliko bitnih i emotivno duhovitih zavrzlama, riješiti generacijski gap s duhovitom kćeri i kulturološke prepreke. Ili novim susjedima u okruženju. Ili kako to plot filma lijepo sublimira: “Naslijedivši kuću na hrvatskom otoku, jedna se žena spontano odluči na putovanje koje joj vrati vjeru u život i otvori vrata novoj ljubavi”.

Sasvim dobra prilika

Bez pretjeranih dramskih, produkcijskih, scenarističkih, redateljskih ili glumačkih egzibicija “Daleko” postiže željeni učinak šarmiranja već tom mikrodomaćinskom provincijalno otočkom atmosferom u kojoj se ciljano gađalo na publiku i ljubitelje treće životne dobi. Optimizma unatoč predvidljivosti ne nedostaje, Naomi Krauss i Gogo Bogdan u glavnim rolama unatoč glumi na broken englishu (dramski opravdanom) imaju sav potreban juice za držanje gledateljske pažnje. Publika bez pretjeranih očekivanja odležat će svoje nepretenciono streaming nedjeljno popodne uz filmić koji ne opterećuje. Uz današnje ponude svega i ničega i to je sasvim dobra prilika.

7/10