Petak, 6 rujna, 2024

Kritika filma: ‘Pain Hustlers’: Zabavna krimi drama o prevarantima iz farmaceutske industrije

'Pain Hustlers' film je čije premise nije teško razumjeti, jednako kao što će moralnost biti još teže opravdati

S pozicije običnih smrtnika teško da nam je do korona pandemije moglo biti razumljivo što znači snaga globalne farmaceutske industrije. Povezivanjem osnovnih modela logike koji ne zalaze u teorije urote, nije najteže na svijetu povezati par termina i shvatiti koliko je moguće da ljudi iza proizvođača i distribucije lijekova mogu upravljati sudbinama oboljelih, osobito od raka. Na jednom od takvih stvarnih slučajeva, motiviran istoimenom knjigom Evana Hughesa iz 2022., pisanom po stvarnim događajima, britanski redatelj David Yates (Harry Potter filmovi i Fantastične zvijeri) je uz producentsku i glavnu glumačku rolu Emily Blunt snimio djelo koje se može opisati mashupom “American Hustle” Davida O. Russella i “I Care A Lot” J. Blakesona s Rosamund Pike, film “Pain Hustlers”.

Priča o prevarantima i varalicama s dna društvene socijalne ljestvice, prilično rastrojenih privatnih života, njihovoj potrebi za priznanjem, moći, lovom, izlaskom iz životnih soka u kojima su zaglavili, a koji vlastitom probitačnošću uspijevaju pokrenuti “lanac sreće i nesreće”, ovaj puta u farmaceutskoj industriji.

Tipičan put do uspjeha

Prateći paralelne sudbine jedne takve domaćice iz predgrađa i farmaceutske dealerske firme na rubu stečaja, prikazuje se tipičan put do “uspjeha” i “američkog sna” u kojem je svakom iole sposobnijem za zaštitu drugih doći do svojih ciljeva, uglavnom lova i luksuznog načina života kao metrike uspjeha na društvenoj ljestvici. Rok trajanja zbog usputnih kriminalnih radnji i revnih agenata FBI ponekad bude kraći od očekivanog.

Na tim premisama pratimo priču Lize Drake, droplastice iz srednje škole i samohrane majke čija tinejdžerska kći ima sumnju na tumor na mozgu. Ona se između dva posla i iseljenja iz garaže svoje sestre zapošljava u propalom farmaceutskom start-upu u središnjoj Floridi uslijed čijeg strelovitog uspjeha i ulaska na burzu dionica se ubrzo nađe u središtu zločinačke zavjere sa smrtonosnim posljedicama.

Zadržava pažnju

Scenaristički vrlo životno raspisan, dramski i redateljski dinamično predstavljen, “Pain Hustlers” je jedan od onih filmova kojem ako date priliku lako vas uvlači u priču i zadržava pažnju svih dva sata trajanja. Pritom dobar dio pripada sjajnom castingu od naslovne uloge Emily Blunt preko svih pratećih uloga Andya Garcíe, Chrisa Evansa, Chloe Clman, Cathy O’Hara koji su portretirali svoje sitne likove s dovoljno uživljavanja da njihova ljudskost nikad nije bila upitna.

“Pain Hustlers” film je čije premise nije teško razumjeti, jednako kao što će moralnost biti još teže opravdati, ali svakako postavlja ne samo etička pitanja – kako biste postupili na mjestu prikazanih antijunaka.

7.5/10

Naslovna fotografija: BRIAN DOUGLAS/NETFLIX